  • 1. Data: 2020-11-06 08:46:48
    Temat: Prime95
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Narzędzie uchodzące za de facto standard stess-testów. Dociążam nim R7
    1700, wszystkie rdzenie/wątki 100% (Core Temp.)

    Zapuszczam teraz Movie Studio (Vegas), kodowanie Intelowskim HEVC bez
    wspomagania sprzętowego. Core Temp pokazuje średnie obłożenie cpu 75%,
    teperatura CPU rożnie szybciej niż przy Prime95. Ki diabeł?

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2020-11-06 11:04:02
    Temat: Re: Prime95
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 06/11/2020 07:46, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    > wspomagania sprzętowego. Core Temp pokazuje średnie obłożenie cpu 75%,
    > teperatura CPU rożnie szybciej niż przy Prime95. Ki diabeł?

    A czemu tu sie dziwisz, bo niezbyt rozumiem? Tempie przyrostu
    temperatury? To nic nie znaczy.
    Core Temp (a wiec raczej chodzi o temperature) Ci pokazuje w procentach?
    Dziwne masz te czujniki.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 3. Data: 2020-11-06 11:06:30
    Od: Peter <k...@w...pl>

    W dniu 2020-11-06 o 08:46, Marcin Debowski pisze:
    > Narzędzie uchodzące za de facto standard stess-testów. Dociążam nim R7
    > 1700, wszystkie rdzenie/wątki 100% (Core Temp.)

    To mierzone obciążenie rdzeni to tylko średni czas wykorzystania rdzeni, a nie
    rzeczywiste obciążenie rdzeni. Może być nawet tak, że rzeczywiste obciążenie
    rdzenia jest 20 - 30% a coreTemp i inne programy będą wykazywać 100%. Dzięki temu
    mając tylko 8 rdzeni fizycznych masz równocześnie 8 wątków wirtualnych.
    Tak się składa. że Prime 95 obciąża wszystkie rdzenie 70-100% (to jest
    rzeczywiste obciążenie a nie tylko czas używania rdzenia - ten jest oczywiście
    100%) i jest to bardzo dobry stress-test. Służy jednak głównie by sprawdzić, czy
    nie pojawią się jakieś błędy choć na 1 bicie przy długotrwałej pracy.

    > Zapuszczam teraz Movie Studio (Vegas), kodowanie Intelowskim HEVC bez
    > wspomagania sprzętowego. Core Temp pokazuje średnie obłożenie cpu 75%,
    > teperatura CPU rożnie szybciej niż przy Prime95. Ki diabeł?

    Procesory AMD przy większym obciążeniu zmniejszają częstotliwość zegara, dlatego
    przy stosowaniu Prime95 wcale nie są najwyższe temperatury.
    Nie tak dawno testowałem AMD 12 rd i najwyższe temperatury były przy obciążeniu 8
    rdzeni. Dlatego twój wynik nie dziwi. Jest w normie.

    Tak przy okazji: jakie miałeś maksymalne temperatury w 1-szym i 2-gim przypadku

    --
    Peter

  • 4. Data: 2020-11-06 11:20:49
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 06/11/2020 10:06, Peter wrote:

> [...]
    > rzeczywiste obciążenie rdzenia jest 20 - 30% a coreTemp i inne programy
    > będą wykazywać 100%. Dzięki temu mając tylko 8 rdzeni fizycznych masz

    CoreTemp to program? A to przepraszam, nie znalem :)

> [...]

    > Nie tak dawno testowałem AMD 12 rd i najwyższe temperatury były przy
    > obciążeniu 8 rdzeni. Dlatego twój wynik nie dziwi. Jest w normie.

    Dokladnie. Procesor musi sie miescic w swoim TDP i bedzie zmniejszal zegary.

    @Marcin Debowski:
    W Prime95 mozna wybrac profil obciazenia. Jeden z nich umieszcza
    wszystkie dane w cache procesora. Takie obliczenia, bez wiekszego
    udzialu kontrolera pamieci, maksymalnie rozgrzeja Ci CPU, sprawdz sobie
    te profile.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 5. Data: 2020-11-06 13:14:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-11-06, Peter <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    >>

    > Procesory AMD przy większym obciążeniu zmniejszają częstotliwość
    > zegara, dlatego przy stosowaniu Prime95 wcale nie są najwyższe

    AI3 Asusa nie meldował zmniejszania. To zmniejszanie znam z serri FX i
    było dość spektakularne, ale fakt, tym razem nie miałem podłączonego
    miernika mocy. Może powtórze z miernikiem.

    Praktycznie takie same.

    --
    Marcin