  • 1. Data: 2009-03-03 00:02:50
    Temat: Problem z kompem:/
    Od: Piotr Dworak <p...@i...pl>

    Witam,
    mam jakieś problemy z kartą graficzną lub płytą. Od razu podam dane: mam
    plyte Gygabate GA-945P-S3 (bios jaki mialem, nie pamietam), grafike
    Geeforce 8600 GTS, 2 GB ramu. Wszystko śmigało, jak na taki sprzęt
    oczywiście.
    Nadażyła mi się okazja zakupić grafikę Radeona Asus 4850, ale zdawałem
    sobie sprawę, że wymaga ona PCI 2.0 a moja płyta obsługuje 1.0, jednak z
    tego co wyczytalem wszystko powinno działac.

    Grafikę wymieniłem, dodatkowo zainstalowalem nowy system. Wszystko
    hulało (gier jeszcze nie sprawdzalem). Coś mnie jednak podkusiło, by
    zmienić bios płyty programem dołączonym do płyty Gigabyte @bios. Po
    zmianie na najnowszy (taki sam sobie wynalazł) żadna gra się nie
    uruchamiała, nawet najprostsza - zaraz po jej odpaleniu następował
    restart kompa. Kombinowałem z innymi wersjami bios i w końcu stanęło na
    wersji 2.0 - dodatkowo na chwilę włożyłem kartę starą, odpalilem gre -
    działała, znów włożyłem radeona - sprawdziłem gry - działają.

    Karta hula super, ale pojawił sie nowy problem - otóż, po powiedzmy
    godzince grania, może wczesniej, nagle zanika mi obraz. Ot, słychać grę,
    działa klawiatura (słychać menu gry) ale obrazu nie ma - co ciekawe,
    dioda na monitorze zaczyna mrugać, jakby nie dostawala sygnału albo
    coś... Monitor mam podłaczony przez DVI. Po restarcie kompa nic to nie
    dawało, wiec spowrotem zmienilem na starą grafikę - odpalło, znów na
    nową - wszystko działa. Przed momentem miałem tę samą sytuację, ale
    reset wystarczał i obraz się pojawia.

    Co to może być? Uszkodzona karta graficzna? Bios? Jeśli to bios, to co
    powinienem zrobić - jak przywrócić ten domyślny, lub jak sprawdzić czy
    to jego wina? Brak PCI 2.0?

    Z góry dzieki za pomoc,

    Pozdrawiam,
    Piotr Dworak

  • 2. Data: 2009-03-03 14:47:36
    Temat: Re: Problem z kompem:/
    Od: sn61 <s...@w...pl>

    Piotr Dworak napisał(a):
> [...]
    >
    > Co to może być? Uszkodzona karta graficzna? Bios? Jeśli to bios, to co
    > powinienem zrobić - jak przywrócić ten domyślny, lub jak sprawdzić czy

    Może należało by sprawdzić zasilacz czy aby nie jest za słaby do nowej
    karty graficznej.