  • 1. Data: 2009-03-02 17:44:12
    Temat: Prośba o pomoc!!!
    Od: "Zmotoryzowany" <zmotoryzowany@@@poczta.fm>

    Albo źle pytam na ALLEGRO albo nie jest to dostępne chodzi mi o albo irda na
    com lub przejściówke USB/COM czyli com do kompa i USB jako gniazdo na
    włączenie IRDA. Mam program który wymaga IRDA ale musi być podłączony do
    kompa przez com i nie można tego zmienić! Prosze o pomoc!
    Staszek L.

  • 2. Data: 2009-03-02 18:35:15
    Temat: Re: Prośba o pomoc!!!
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Zmotoryzowany" napisał:

    > Albo źle pytam na ALLEGRO albo nie jest to dostępne

    Bo te (za przeproszeniem) Allegro to wbrew pozorom nie jest jedynym
    "sklepem" w naszym kraju ;-) Zerknij np. tu: http://www.irda.pl/Produkty.htm

    > chodzi mi o albo irda na com

    Pod jaki system? Bo jeśli mała Winda, to może kupić (lub skonstruować -
    raptem 3 elementy na krzyż) odbiornik/nadajnik podczerwieni, podpinany
    bezpośrednio do płyty głównej. Oprogramowanie systemowe małej Windy dla
    takiego dzyndzla, cytuję: "Dostarcza pomoc dla aplikacji COM4 i LPT3" -
    czyli gadasz z nim po konkretnym COM-ie. Pod dużą Windą już się tak AFAIK
    nie da.

    > lub przejściówke USB/COM czyli com do kompa i USB jako gniazdo na
    > włączenie IRDA.

    IMHO nie ma czegoś takiego. W drugą stronę - tak.

    > Mam program który wymaga IRDA ale musi być podłączony do
    > kompa przez com i nie można tego zmienić! Prosze o pomoc!

    Hmm, ja mam IrDA na USB i jej sterownik zakłada również wirtualnego COM-a.
    Tak nie wystarczy?

    JoteR

  • 3. Data: 2009-03-02 18:38:01
    Od: "ZeN" <z...@n...pl>

    Użytkownik "Zmotoryzowany" napisał w wiadomości
> [...]
    > włączenie IRDA. Mam program który wymaga IRDA ale musi być podłączony do
    > kompa przez com i nie można tego zmienić! Prosze o pomoc!

    Każda irda łączy się przez com (czasem fizyczny a czasem wirtualny) poszukaj
    irdy podłączanej do płyty głównej (o ile masz wyprowadzenia na płycie) - to
    najtańszy sposób.
    W biosie musisz włączyć komunikację po irdzie - zazwyczaj na com2

    Irda np. taka:
    http://www.allegro.pl/item533437128_port_irda_podlac
    zany_do_plyty_glownej.html

    wyprowadzenia na irda masz w instrukcji do płyty lub tu:
    http://www.infrarotport.de/mobo/elitegroup.HTML

    Piotr

  • 4. Data: 2009-03-02 19:25:46
    Od: "Zmotoryzowany" <zmotoryzowany@@@poczta.fm>

    Użytkownik "Zmotoryzowany" <zmotoryzowany@@@poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > włączenie IRDA. Mam program który wymaga IRDA ale musi być podłączony do
    > kompa przez com i nie można tego zmienić! Prosze o pomoc!
    Musi być na com program dla cukrzyków Accu-Chek Compass nie ma możliwości
    zmiany tylko com a ja potrzebuje do synchronizacji glukometru z programem w
    kompie!
    Pozdrawiam
    Staszek L.