  • 21. Data: 2024-03-14 21:52:22
    Temat: Re: Problem z niezawodnością chip-ów
    Od: Ghost <g...@h...net>

    W dniu 14.03.2024 o 21:25, Atlantis pisze:

    > Tutaj zaryzykowałbym stwierdzenie, że dobrze zrobione klony PC AT z lat
    > osiemdziesiątych mogły mieć stabilność na poziomie współczesnego
    > systemu.

    Przeczy to mojemu doswiadczeniu zyciowemu.

  • 22. Data: 2024-03-14 23:30:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 14 Mar 2024 20:28:01 +0100, pytajacy <r...@p...fm> wrote:
    > Aż tak to nie.

    Nie? Mój 386dx40 z 1993 ciągle się włącza i startuje DOS z dysku. Nie
    pociągnie kolejnych 10 lat?

    --
    Marek

  • 23. Data: 2024-03-15 07:55:32
    Od: Marvin <n...@s...com>

    > https://elektronikab2b.pl/opinie/54700-projektowanie
    -wariantowe

    > Klepali my o tym, 2 footprint`y na pcb lepsze niż jeden:)

    Doskonałe spostrzeżenie. Inspiracją do tego tekstu była właśnie dyskusja
    przetaczająca się parę miesięcy tutaj. Zresztą nie pierwszy raz złapałem
    tu jakąś ciekawą myśl.

    Marvin

  • 24. Data: 2024-03-15 14:11:38
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2024-03-14 o 23:30, Marek pisze:

    > Nie? Mój 386dx40 z 1993 ciągle się włącza i startuje DOS z dysku. Nie
    > pociągnie kolejnych 10 lat?

    Jestem prawie pewien (choć ręki na pulsie nie trzymam), że zdecydowana
    większość naszych systemów edukacyjnych DSM-51 wyprodukowanych w 94r (i
    później) nadal jest w użyciu.
    P.G.

  • 25. Data: 2024-03-15 16:15:33
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Atlantis <m...@w...com> wrote:

    > A klient zapłaci za równoległe rozwijanie oprogramowania na kilka
    > różnych wersji platformy, a także jego optymalizację z myślą o odpalaniu
    > na wariancie sprzętowym sprzed kilkunastu lat? Nie?

    Ja-klient nie chcę nowego oprogramowania, ja chcę, żeby nie psuli mi
    starego.

    Mam telewizor. Smart TV. Kiedyś był na nim YouTube. A teraz nie ma. Było
    kupione z myślą, że YouTube jest, ale wywalili i nie ma. Telewizor stary,
    ale sprawny. Zabrali funkcjonalność, bez której ten telewizor nie byłby
    kupiony. I jak nie czuć się oszukanym?

    Na konsolach się nie znam. W konsolach zatrzymałem się na Pegasusie, a w
    grach na Duke Nukem 3D i wężu na komórce.

    --
    Młody lew został przywieziony do ZOO i umieszczony w klatce obok
    starego lwa. Przyszedł dozorca i staremu lwu rzucił ogromny kawał mięsa,

  • 26. Data: 2024-03-15 16:17:52
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A ekrany LCD jak się robi? Bo złych pikseli nie widać.

    Na Kindlu czasem widać i to podobno normalne, nie podlega gwarancji.

    > 486SX :-)

    Z i3, i5, i7 nie jest identycznie? Robią i7, jak nie wyjdzie to wyłączają
    coś i robią z niego i5, a jak nie wyjdzie bardziej, to robią z niego i3.
    Prawda, legenda miejska?

    --
    Wchodzi zajączek do baru, podciąga rękawy i krzyczy:
    - Kto zbił mojego brata?

  • 27. Data: 2024-03-15 19:22:16
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-03-15 o 16:17, Arnold Ziffel pisze:

    > Z i3, i5, i7 nie jest identycznie? Robią i7, jak nie wyjdzie to wyłączają
    > coś i robią z niego i5, a jak nie wyjdzie bardziej, to robią z niego i3.

    Ludek potwierdza.
    https://www.youtube.com/watch?v=7fVU-m5TdFI

  • 28. Data: 2024-03-16 15:41:55
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Ja-klient nie chcę nowego oprogramowania, ja chcę, żeby nie psuli mi
    > starego.

    No ale mowa o 'ogóle klientów', czyli jeden chce to a drugi tamto.

> [...]
    > kupione z myślą, że YouTube jest, ale wywalili i nie ma. Telewizor stary,
    > ale sprawny. Zabrali funkcjonalność, bez której ten telewizor nie byłby

    A kiedy zabrali i ile jest po gwarancji :-)

  • 29. Data: 2024-03-16 15:44:56
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 14.03.2024 o 18:40, J.F pisze:

    > No widzisz - a piszesz, ze kiedyś było lepiej :-)
    >
    > Nie skopaliscie czegos? w latach 90-tych to juz powinno działac dobrze

    Przecież to zależy na jakim poziomie się z takiej pamięci korzysta.

  • 30. Data: 2024-03-20 18:00:57
    Od: Atlantis <m...@w...com>

    On 15.03.2024 16:15, Arnold Ziffel wrote:

> [...]
    > kupione z myślą, że YouTube jest, ale wywalili i nie ma. Telewizor stary,
    > ale sprawny. Zabrali funkcjonalność, bez której ten telewizor nie byłby

    No ale chwilę... YouTube to nie program. YouTube to usługa. Aktywnie
    rozwijana usługa. Rozwijana i utrzymywana przez zewnętrzny podmiot,
    który z producentami telewizorów nie ma nic wspólnego. W związku z tym
    rozwojem pojawiają się nowe wersje API, a po jakimś czasie kończy się
    wsparcie dla tych starych.
    Sam tego doświadczyłem - chyba ponad dziesięć lat temu kupiłem
    telewizor, który był "Smart" (wtedy to była spora rzadkość), właśnie z
    myślą o korzystaniu z YouTube'a i VoD. Fajnie się z tego wtedy
    korzystało, ale lata leciały i jakiś czas temu (w związku z wyłączeniem
    starego API) aplikacja YT przestała działać. Aż tak bardzo mnie to nie
    zabolało, bo sporo wcześniej przerzuciłem się na korzystanie z Chromecasta.
    Do producenta telewizora pretensji mieć nie mogę. Gwarancja i wsparcie
    techniczne dla tego modelu skończyły się dawno temu. Musiałby mieć
    osobny zespół, który modyfikowałby apki na kilkunastoletni sprzęt,
    pracujący na porzuconym systemie (to nie były jeszcze czasy Android TV)
    za każdym razem, gdy właściciel jakiegoś serwisu streamingowego zmieni
    API. A przecież nikt mu za to nie zapłaci...

    I nie mówię - pewnie dałoby się zrobić tak, żeby działało to lepiej.
    Chociażby gdyby na telefonach/telewizorach funkcjonował podobny system,
    jak w przypadku komputerów. Kupujesz urządzenie z systemem (lub bez i
    instalujesz go samemu) i przez jakiś czas temu masz aktualizacje. Gdy
    wsparcie dla systemu się kończy, możesz zmienić go na inny (o ile twój
    hardware sobie z nim poradzi). Instalujesz na nim aplikacje budowane pod
    konkretny, standardowy system.
    Bo obecnie wygląda to tak, że kupujesz telefon czy telewizor i jesteś
    skazany na łaskę producenta: jak przestanie "wypychać" aktualizacje dla
    twojego modelu, to koniec. Może nie od razu, ale po jakimś czasie
    przestaną się też pojawiać aktualizacje apek i coraz mniej rzeczy będzie
    działać. O bezpieczeństwie nie wspominając.