  • 1. Data: 2009-03-06 19:06:56
    Temat: Problem z utowrzeniem partycji
    Od: "Zjaraniec" <z...@y...pl>

    Witam, prosze o pomoc bo mnie zaraz ten komp do szalu doprowadzi. Problem
    polega na tym że miałem do tej pory zainstalowany WinXP i Suse Linux. Dwie
    pierwsze partycje mialem w NTFSie, 3 nastepne byly linuxowe. Postanowilem
    usunac linuxa, wiec wywalilem partycje linuxowe za pomoca programu partition
    magic. Oczywiscie musial przywrocic bootsektor (plyta winxp, fixboot), niby
    wszystko jest ok, xp sie uruchamia ale....nie mogę stworzyć partycji na tym
    nieprzydzielonym miejscu po linuxie. Partition magic wogole sie nie
    uruchamia bo odrazu drze sie "partition table is bad". Za pomoca menedzerza
    dysków w XP da się ją stworzyć i sformatowac, ba, nawet można korzystac ale
    po restarcie sysetmu partycja znika. Probowalem ja utworzyc za pomoca plyty
    od WinXP, tak jakbym instalowal XPeka, jednak gdy klikam "Stworz partycje"
    to nic sie nie dzieje. Dziś probowalem bawić się Ranish partition manager,
    bootowanym z cd, wyskakuje komunikat coś w stylu "partition overlaped
    another partition". Przypuszczam że coś jest skitrane z MBRem, probowalem
    juz kilka razy polecenia fixmbr z plyty instalacyjnej XP...nie działa.
    Proszę o radę, bo troche mi szkoda kilkunastu GB dysku, wiem że najprościej
    byłoby wywalić wszystkie partycje w diabły i zrobić to od nowa ale
    instalowanie XPeka od nowa nie wchodzi obecnie w grę.

  • 2. Data: 2009-03-06 23:41:06
    Temat: Re: Problem z utowrzeniem partycji
    Od: Brodi <m...@i...pl>

    > wyskakuje komunikat coś w stylu "partition overlaped another partition".
    najpierw ustal na 100 % która partycja co zawiera, a później klawiszem
    delete skasuj to co zbędne, przy partycjach ustaw numerki tak aby były
    kolejno jeśli są poprzestawiane to wszystko , save and reboot :]

    overlap znaczy że partycje na siebie zachodzą, zdarza się, to dlatego xp
    jej nie widzi