  • 1. Data: 2009-03-06 20:35:33
    Temat: Stara drukarka (HP LJ 6P) drukuje puste strony
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Witam,

    kupiłem starą drukarkę HP LJ 6P i mam z nią dziwne
    problemy (zainstalowana w Windows 2003, sterownik z XP).
    Najpierw drukowała wszystkie strony wydruku na jednej
    kartce (wyrzucała ją dopiero po całym wydruku).
    Przełączyłem "procesor wydruku" na WinPrint i pomogło
    na chwilę. Potem zaczęła drukować co drugą stronę pustą
    (nie tylko na końcu całego wydruku!) Wielokrotnie
    usuwałem sterownik i instalowałem od nowa, zmieniałem
    tryb "raw" / "raw append ff" / "raw auto ff" (bez
    wpływu na puste kartki między wydrukowanymi). Ale nagle
    zaczęło działać dobrze (z procesorem wydruku HP, "raw").
    Nie wiem, dlaczego, ale prawdopodobnie nie z powodu
    reinstalacji sterownika.

    Działało przez tydzień i znowu przestało - drukuje
    co drugą pustą kartkę... Teraz już nie wiem, czy to jest
    problem ze sterownikiem, czy może drukarkę jakoś się
    przekonfigurowuje programowo i potem działa dziwnie.
    Czy ta drukarka ma jakieś ukryte opcje? Da się je
    zresetować (przyciskami raczej nie)?

    Nigdzie w Sieci nie znalazłem opisu podobnego problemu.
    Były tylko problemy z pustą kartką na końcu wydruku
    albo z niewysuwaniem ostatniej kartki. Ale co drugiej
    pustej chyba nikt nie miał...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2009-03-06 22:33:35
    Temat: Re: Stara drukarka (HP LJ 6P) drukuje puste strony
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "Piotrne" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przekonfigurowuje programowo i potem działa dziwnie.
    > Czy ta drukarka ma jakieś ukryte opcje? Da się je

    Z jakiego programu robisz wydruki? bo wyglada to na zmiane ustawienia
    domyslnego drukarki poza sterownikiem (np. z programu DOSowego). Zmienic
    mozna sporo rzeczy, zeby uzyskac podobny efekt (np. domyslna dlugosc strony,
    tzw "skip over perforation", zle zdefiniowanie znaku konca linii, czy nawet
    drukowanie wlasnego znaku wodnego niedostosowanego do wielkosci papieru)

    Drukarka powinna miec mozliwosc wydruku strony konfiguracyjnej (ale
    konfiguracja samej drukarki, bez udzialu komputera) - sprawdz tam, jakie
    ustawienia sa w tej chwili, a jesli uda ci sie doprowadzic do poprawnego
    wydruku - powtorz wydruk ustawien i porownaj.

    Jesli to nie pomoze, sprobuj zainstalowac ta drukarke na uniwersalnym
    sterowniku HP LaserJet (bez zadnych numerow) - dostepny w wingrozie, dziala
    poprawnie w podstawowym zakresie (nie obsluzy ci duplexu czy innych
    dupereli, ale wydruk powinien zrobic na kazdym laserjecie).

    Ostatecznie mozna tez wydrukowac do pliku i przesledzic zawartosc pliku -
    trzeba tylko troche wprawy i wiedzy w temacie PCL/ GL2 / PJL czy tez
    PostScripta...

    No i nie wspominalem, ze taki efekt moze byc rowniez spowodowany
    uszkodzeniem drukarki, ale zazwyczaj drukarka ma wtedy tez inne ciekawe
    efekty :)

    Pozdrawiam
    Michal

  • 3. Data: 2009-03-07 00:20:14
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-03-06 21:35, Użytkownik Piotrne napisał:

    > Nigdzie w Sieci nie znalazłem opisu podobnego problemu.
    > Były tylko problemy z pustą kartką na końcu wydruku
    > albo z niewysuwaniem ostatniej kartki. Ale co drugiej
    > pustej chyba nikt nie miał...

    Złe ustawienia drukarki, wydruk strony nie mieści się na jednej
    stronie, "drukuje" pustą linijkę na tej czystej i wypluwa co drugą
    czystą.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-03-08 22:23:30
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Puste strony dołączały się
    przy wydruku z każdego programu pod Windows. Zmieniłem
    sterownik na HP LJ 4 i pustych stron nie ma. Ale po powrocie
    do właściwego (HP LJ 6P) znowu są. Wyglądałoby więc na problem
    ze sterownikiem gdyby nie to, że przez tydzień działało dobrze
    z LJ 6...

    Na wydruku strony z informacjami "serwisowymi" drukarki nie ma
    tak szczegółowych danych o ustawieniach. Trudno, zostawię
    na razie obsługę jako LJ 4 (chociaż inaczej drukują się
    odcienie szarości). Poszukam jeszcze czegoś na temat programowego
    resetowania drukarki - może sterownik nie ustawia czegoś,
    co powinien ustawić, a któryś z programów to kiedyś przestawił
    (ale z kolei jako LJ 4 działa dobrze - trudno coś z tego
    wywnioskować)...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2009-03-09 00:21:33
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Piotrne pisze:
> [...]
    > do właściwego (HP LJ 6P) znowu są. Wyglądałoby więc na problem
    > ze sterownikiem gdyby nie to, że przez tydzień działało dobrze

    W programie do Win98 do swojej drukarki miałam w opcjach "Wyłącz...coś
    tam...strony". Nie pamiętam jak to się nazywało.
    Teraz mam sterownik do XP i ten programik inaczej wygląda, tej opcji nie
    widzę, ale drukarka dobrze drukuje.

    --
    animka