    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Subject: Problem z zaprogramowaniem EPM1270
    Date: Thu, 27 May 2021 12:00:43 +0200

    Zabrałem się ostatnio za składanie kolejnego klona komputera retro - tym
    razem jest to Sizif-512, kompatybilny z ZX Spectrum i kilkoma jego
    udoskonalonymi klonami.

    https://github.com/UzixLS/zx-sizif-512

    Ponieważ udało mi się kiedyś kupić dwie sztuki PCB (w rewizji C1),
    składam dwa egzemplarze równolegle. Są już prawie gotowe, brakuje mi
    tylko układów SN74CB3T3245PW (czekam na przesyłkę z Chin). W
    międzyczasie postanowiłem zaprogramować CPLD (EPM1270) wsadem z GitHuba.

    Z pierwszym egzemplarzem poszło w miarę bez problemu: podłączyłem USB
    Blastera, podłączyłem zasilanie i uruchomiłem program Quartus
    Programmer. Co prawda początkowo oprogramowanie nie chciało wykryć
    chipu, jednak być może ponosił za to winę fakt, że początkowo nie
    usunąłem z podstawek Z80 i pamięci, bo za drugim razem cała procedura
    przeszła bez problemu.

    Z drugim egzemplarzem za to nie mogę się już za nic skomunikować.
    Program skanuje magistralę JTAG, ale niczego nie wykrywa. Sprawdziłem
    napięcia - są ok. Wielokrotnie oglądałem układ pod lupą - luty wydają
    się być ok, żadnych zwarć nie widzę. Obydwa egzemplarze układu CPLD
    pochodzą od tego samego sprzedawcy na Aliexpress.

    Czy mogę coś jeszcze sprawdzić zanim uznam, że to sam układ jest wadliwy
    i zamówię kolejny?