  • 1. Data: 2010-02-06 20:41:26
    Temat: Problemy z silnikiem?
    Od: Arti <a...@g...pl>

    Hej

    W następnym tygodniu wybiorę się na diagnostykę silnika (bo pomyslu nie
    mam) ale objawy są następujące

    Silnik benzyna 1.2 - chevrolet aveo

    Objawy:
    - Wcina olej
    - Pali 18l/100
    - Praktycznie nie przyspiesza(nie jestem ścigaczem ale na oko bedzie z
    minuta do setki:)
    - Jak jest zimny to odpala od reki ale ma problemy z przyspieszaniem,
    uczucie takie jakby przy dodawaniu gazu cos go mulilo, po czym gasnie i
    jest problem z odpaleniem.
    - Czasem jak juz jezdzi lubi sobie zgasnąć podczas jazdy(szczególnie gdy
    dojezdzam do skrzyzowania i wrzucam na luz)
    - kopci na biało z rury
    - nie ubywa plynu z chlodnicy:)
    - w okolicy paska rozrzadu na dole na bloku silnika jest troche upaprany
    olejem ale wyciekow tam nie zaobserwowalem

    Co zrobilem:
    - wymienione filtry, swiece, kable WN, sprawdzany od strony
    elektrycznej(cewka zaplonowa)

    Jakies pomysly co mam zrobic zeby przywrocic mu normalny tryb jazdy?:)
    Mam zamiar pojechac do do jakiegos zakladu zeby mi to posprawdzali ale
    wiadomo jak jest z mechanikami:(

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-02-06 20:56:05
    Temat: Re: Problemy z silnikiem?
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 06 Feb 2010 20:41:26 +0100, Arti napisał(a):

    > Objawy:
    > - Wcina olej
    > - Pali 18l/100
    > - Praktycznie nie przyspiesza(nie jestem ścigaczem ale na oko bedzie z
    > minuta do setki:)

    Tak na oko wygląda na jakiś problem mechaniczny. Zacznij od zbadania
    ciśnienia sprężania - objawy wskazują na problem z którymś cylindrem:
    pęknięty tłok, wysypane pierścienie, dziurawy zawór. Pomiar będzie tani, a
    dostarczy mnóstwo informacji.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 3. Data: 2010-02-06 21:06:43
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Arti pisze:

    > Jakies pomysly co mam zrobic zeby przywrocic mu normalny tryb jazdy?:)
    > Mam zamiar pojechac do do jakiegos zakladu zeby mi to posprawdzali ale
    > wiadomo jak jest z mechanikami:(

    - kontrola czujników na komputerze
    - sprawdź kompresje w cylindrach (to by tłumaczyło wszystkie objawy)
    - zmierz ciśnienie paliwa na listwie, zarówno na wolnych obrotach jak i
    wysokich (nie tłumaczyłoby to wcinania oleju, ale może to być osobna sprawa)
    - sprawdź ustawienie rozrządu
    - sprawdź samochód pod kątem oleju w płynie chłodzącym, albo płynu
    chłodzącego w oleju (to by wskazywało na uszczelkę pod głowicą)

  • 4. Data: 2010-02-06 21:09:25
    Od: "aari^^^" <a...@t...email.is.invalid.pl>

    Dnia Sat, 06 Feb 2010 21:06:43 +0100, Tomasz Pyra powiedział:

    > - sprawdź samochód pod kątem oleju w płynie chłodzącym, albo płynu
    > chłodzącego w oleju (to by wskazywało na uszczelkę pod głowicą)

    Z ciekawości: jak to się sprawdza?

    --
    Bright light is the end
    of the black light district.

  • 5. Data: 2010-02-06 21:19:30
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    aari^^^ pisze:
    > Dnia Sat, 06 Feb 2010 21:06:43 +0100, Tomasz Pyra powiedział:

    > Z ciekawości: jak to się sprawdza?

    Tłusty nalot na korku albo w zbiorniku płynu chłodzącego, albo jasna maź
    na bagnecie do sprawdzania poziomu oleju.

  • 6. Data: 2010-02-06 21:23:02
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 6 Feb 2010 21:09:25 +0100, aari^^^ napisał(a):

    > Z ciekawości: jak to się sprawdza?

    Proste jak gotowanie obiadu:

    Olej w płynie: zawartość zbiorniczka wyrównawczego wygląda jak rosół z
    tłustej kury :-)
    Płyn w oleju: majonez na bagnecie, na korku wlewy oleju.

    Są bardziej profesjonalne sposoby, ale przy takich objawach jak podane w
    pierwszym poście, połączenie układu chłodzenia z układem smarowania (np.
    dziurawa uszczelka pod głowicą) będzie na tyle duże, że oględziny oleju i
    płynu chłodzącego powinny je wykazać na pierwszy rzut oka.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 7. Data: 2010-02-06 21:24:50
    Od: Arti <a...@g...pl>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Tłusty nalot na korku albo w zbiorniku płynu chłodzącego, albo jasna maź
    > na bagnecie do sprawdzania poziomu oleju.

    To już sprawdzałem, nie wcina plynu chlodzacego ani nie ma go w oleju.

  • 8. Data: 2010-02-06 21:28:17
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Arti pisze:

    > To już sprawdzałem, nie wcina plynu chlodzacego ani nie ma go w oleju.

    Sprawdz czy nie ukradli ci sondy lambda ;-)

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 9. Data: 2010-02-06 21:33:26
    Od: Arti <a...@g...pl>

    Przemysław Bernat wrote:

> [...]
    > dziurawa uszczelka pod głowicą) będzie na tyle duże, że oględziny oleju i
    > płynu chłodzącego powinny je wykazać na pierwszy rzut oka.

    Witaj

    Tak jak już pisałem w zbiorniczku plynu, plyn jest idealnie zielony:)

    Za to w oleju nie mam efektu majonezu, jest normalnie czarny:).

    Może faktycznie sprawdze z tym cisnieniem.

    Możecie polecic jakis zakład we Wrocławiu?

  • 10. Data: 2010-02-06 22:14:42
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > Jakies pomysly co mam zrobic zeby przywrocic mu normalny tryb jazdy?:)
    > Mam zamiar pojechac do do jakiegos zakladu zeby mi to posprawdzali ale

    Jaki ma przebieg? I jak był jeżdżony. Czy długie trasy czy typowo miejska jazda?