  • 11. Data: 2024-02-28 22:48:02
    Temat: Re: Problemy z tankowaniem
    Od: Grzexs <g...@p...fm>

    > 98 jest bez dodatku?

    Z dodatkiem, ale tylko 5%.

    --
    Grzexs

  • 12. Data: 2024-02-28 23:43:12
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Problemy z ostatnimi kilometrami są, ale przy odległych połączeniach
    > główny dystans w 1-szej klasie przemierza się naprawdę wygodnie a nie
    > tak, jak kierując samochodem. I wielokrotnie taniej, bilet 500km potrafi
    > kosztować 24zł i zero eksploatacji. Nie żebym reklamował, ale takie są
    > fakty.

    fakty z dupy. Kiedy ostatni raz jechałeś koleją? Ja mając zniżki z
    tytułu KDR płacę 50pln za trasę +-500km. W klasie drugiej.
    Zapominasz dodać, że kolej ma sens pod warunkiem jechania z miasta do
    miasta (i to mówimy o dużych miastach, gdzie są dworce odpowiednio
    duże). Jak doliczysz koszt najmu samochodu, taryfy, ubera czy lokalnej
    komunikacji to robi się smutno z kosztami. Nie wspomne już, że lokalna
    komunikacja może ciebie zmusić do czekania 3-4h na autobus do miejsca
    docelowego.
    Przy 2 osobach się jeszcez opłaca (zwłaszcza z KDR) ale przy całej
    rodzinie przestaje.

  • 13. Data: 2024-02-29 00:31:48
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 28.02.2024 o 23:43, sirapacz pisze:

    > fakty z dupy.

    Twojej?

    > Kiedy ostatni raz jechałeś koleją?

    A kiedy Ty jechałeś koleją?

    > Ja mając zniżki z
    > tytułu KDR płacę 50pln za trasę +-500km. W klasie drugiej.

    No widzisz, a ja bez żadnych zniżek szukam pociągu na 'za 2 tygodnie' i
    korzystam z promocji 30% co daje właśnie 24zł. Oczywiście nie zawsze,
    niekiedy trzeba zapłacić 45, czyli nawet nie tyle ile Ty. I to jest za
    550 km :-)

    > Zapominasz dodać, że kolej ma sens pod warunkiem jechania z miasta do
    > miasta (i to mówimy o dużych miastach, gdzie są dworce odpowiednio
    > duże).

    Czytać nie umiesz. Napisałem "główny dystans". Reszty nie da się prosto
    ocenić bo jeden mieszka koło dworca a drugi między dwoma miastami.

    > Jak doliczysz koszt najmu samochodu, taryfy, ubera czy lokalnej
    > komunikacji to robi się smutno z kosztami.

    No ile bilet autobusowy z sąsiedniego miasta kosztuje ? 5zł

    Po drugiej stronie bus za miasto? 6zł

    Razem 11zł.

    > Nie wspomne już, że lokalna
    > komunikacja może ciebie zmusić do czekania 3-4h na autobus do miejsca
    > docelowego.

    Jak nie ma busa to jadę pociągiem podmiejskim. Też coś koło 6zł.

    > Przy 2 osobach się jeszcez opłaca (zwłaszcza z KDR) ale przy całej
    > rodzinie przestaje.

    2x24 + 2x11 = 48+22=75zł

    Samochód pali 350zł (o ile nie wyprzedzam pociągu) x2 (sezonowa wymiana
    opon, jak ktoś jeździ częściej to może sobie uwzględnić jakiś procent
    okresowej wymiany hamulców za 3000 zł albo czegoś innego) = 700zł

    Nawet gdyby jechały 4 osoby to by było 150zł wobec 700.

    Żeby się wyrównało musiałoby jechać 18 osób. Masz taką brykę? Masz taką
    rodzinę? A jeszcze nie uwzględniłem kosztu prowadzenia pojazdu i jego
    zużycia.

  • 14. Data: 2024-02-29 06:48:14
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > fakty z dupy. Kiedy ostatni raz jechałeś koleją? Ja mając zniżki z
    > tytułu KDR płacę 50pln za trasę +-500km.

    Ostatnio odbierałem auto w Krakowie, pociąg kosztował mnie ponad 80 zł,
    II klasa, nawet przedziałów nie było....

    Ale fakt - jak kupisz miesiąc wcześniej może być taniej.
    ROTFL !!!!

  • 15. Data: 2024-02-29 09:13:37
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 28 Feb 2024 23:43:12 +0100, sirapacz napisał(a):

> [...]
    > docelowego.
    > Przy 2 osobach się jeszcez opłaca (zwłaszcza z KDR) ale przy całej

    Jak byłem mały, to pamiętam, że na pociąg "nadawało się" samochód tak samo,
    jak paczkę.
    Wtedy było to niegłupie, gdy trzeba było samochodem podróżować na długie
    dystanse. Auto jechało na platformie, a osoby na kuszetkach.
    Rano się wspawało wypoczętym, autko też nie było zmęczone ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 16. Data: 2024-02-29 09:17:27
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 28 Feb 2024 09:29:58 +0100, _Master_ napisał(a):

    > Unia daje Ci wybór
    > - lejesz 98 i płacisz więcej
    > - lejesz E10 i patrzysz czy silnik się rozpierdala
    >
    > (...)

    Po co te wulgaryzmy?

    Przede wszystkim etanol nie niszczy silnika, a czasem nawet spalanie jest
    lepsze w stosunku do benzyny.
    Etanol może mieć wpływ na niektóre tworzywa (np. może degradować uszczelki)
    oraz może mieć wpływ na niektóre stopy metali.

    Czyli głównie problem mogą mieć auta na przełomie gaźników i pierwszych
    wtrysków. Ewentualnie stare, zabytkowe.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2024-02-29 09:40:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 29 Feb 2024 09:17:27 +0100, Adam wrote:

> [...]
    > oraz może mieć wpływ na niektóre stopy metali.
    >
    > Czyli głównie problem mogą mieć auta na przełomie gaźników i pierwszych

    Lub całkiem nowe, jeśli producent tego nie przewidział.

    Ale ten dodatek etanolu jest od dłuższego czasu, to powinien
    przewidziec i sprawdzic.

    Etanol jest ogolnie mało inwazyjny, więc nie powinno być problemów,
    ale sprawdzic trzeba.

    Na youtubie jest kilka amatorskich testów.

    J.

  • 18. Data: 2024-02-29 09:48:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 29 Feb 2024 09:13:37 +0100, Adam wrote:

> [...]
    > dystanse. Auto jechało na platformie, a osoby na kuszetkach.
    > Rano się wspawało wypoczętym, autko też nie było zmęczone ;)

    To wszystko prawda, tylko pozostaje kwestia kosztów i "niemocy"
    kolejowej.
    Ja bym się bardzo chętnie zapakował wieczorem na kuszetkę, i obudził
    rano np w Austrii, tylko wiecie ... w porównaniu jest koszt paliwa na
    tej trasie :-) ... a pewnie będzie kilka osób spało

    "Tiry na tory" też nie wyszły, a wydawały się obiecujące.

    J.

  • 19. Data: 2024-02-29 10:43:53
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-02-2024 o 09:48, J.F pisze:

    > Ja bym się bardzo chętnie zapakował wieczorem na kuszetkę, i obudził
    > rano np w Austrii, tylko wiecie ... w porównaniu jest koszt paliwa na
    > tej trasie

    Dokładnie.
    Nawet koszt samej kuszetki i biletu pewnie przewyższy koszt paliwa.
    A gdzie ten koszt wagonów-lawet dla samochodu?

  • 20. Data: 2024-02-29 11:03:59
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 29.02.2024 06:48, Cavallino wrote:

    > Ostatnio odbierałem auto w Krakowie, pociąg kosztował mnie ponad 80 zł,
    > II klasa, nawet przedziałów nie było....

    A te przedziały to było coś fajnego? Osobiście wolę bez przedziałów,
    żeby nie mieć cały czas przed sobą twarzy tych z naprzeciwka. I ich nogi
    też nie przeszkadzają.