  • 11. Data: 2009-12-06 12:42:12
    Temat: Re: Prosba w doborze urzadzenia
    Od: "RUN" <m...@p...onet.pl>

    > Ok, jakieś 4A z sieci.
    > Uzyskanie dokładności 0,01A przy prądzie przemiennym jest dość trudne...
    > Rozwiązania nie potrafię Ci wskazać, mogę tylko poradzić żebyś szukał
    > jakiegoś gotowego przetwornika o takiej dokładności, np 0-10Aac na 4-20mA.
    > Nie bardzo wiem jaki jest sens tak dokładnego pomiaru, gdyż prąd takiego
    > silnika zmienia się nawet o kilka % (w ustabilizowanych warunkach
    > obciążenia wału) głównie za sprawą wahań napięcia sieci. Ostatnia cyfra
    > będzie ciągle latać i trudno uwzględniać ją w pomiarze.

    no dobra to z dokladnoscia do dziesiatych ampera

    MAciej

  • 12. Data: 2009-12-06 12:43:24
    Od: "RUN" <m...@p...onet.pl>

    > pomiar musi byc pokazywany na panelu lcd lub podobnym
    > prze zadanej wartosci mierzonego pradu ( dokladnosc do setnych ampera )

    1. Średnia prądu za jaki czas liczona?
    2. co jest obciążeniem silnika?

    Bo jak weźmiesz wartości chwilowe z napędu np. kruszarki, to nic nie
    odczytasz, bo i przed przecinkiem będzie latało.

    Marek

    to z dokladnoscia do dziesiatych ampera
    odczyt co sekunde

    MAciej

  • 13. Data: 2009-12-06 13:18:02
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Dec 6, 1:43 pm, "RUN" <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Bo jak weźmiesz wartości chwilowe z napędu np. kruszarki, to nic nie
    > odczytasz, bo i przed przecinkiem będzie latało.

    To może EURO 50 na konto. Naucz się czytać i odpowiadać na pytania. Wróć
    do poprzedniego posta, zrozum i odpowiedz na zadane pytania.
    <M.

  • 14. Data: 2009-12-06 13:24:34
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > no dobra to z dokladnoscia do dziesiatych ampera

    Najwyraźniej nie wiesz czego potrzebujesz..
    Proponuję zrobić najpierw test, aby się przekonać co jest potrzebne i ile
    czego.

    Na początek powinien wystarczyć zwykły miernik cęgowy.
    Zapinamy i sobie patrzymy. Gdyby był za mało czuły trzeba ten sam przewód
    przepuścić przez oczko kilka razy.

    --
    Desoft