  • 1. Data: 2020-11-25 10:00:44
    Temat: Prosty w implementacji DAC/codec audio
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Projektuję właśnie urządzenie, które będzie posiadało m.in. funkcję
    odtwarzania plików audio w paru różnych formatach. Początkowo planowałem
    zastosować popularny dekoder MP3 zintegrowany z DAC/ADC - vs1003. Miałem
    z nim już do czynienia i mam przetestowaną bibliotekę do jego obsługi
    oraz projekt płytki.
    Takie podejście stworzyło jednak kilka dodatkowych problemów - przede
    wszystkim ten układ wymaga dodatkowego napięcia, bodajże 2,5V. Ponieważ
    urządzenie ma być zasilane z akumulatora li-pol, chciałem uniknąć
    stosowania stabilizatorów liniowych.

    Ponieważ w projekcie wykorzystuję relatywnie mocny mikrokontroler
    (STM32F407) rozpatruję alternatywne podejście - zastosowanie
    software'owej biblioteki do dekodowania plików audio i użycie jakiegoś
    codeca na I2S. Najlepiej konfigurowalnego przez I2C. W chwili obecnej
    rozważam użycie WM8731, z którym też miałem do czynienia (na Raspberry Pi).

    Może jednak w ostatnim czasie pojawiło się coś lepszego i prostszego w
    implementacji? Zależy mi na tym, żeby wyjście analogowe pozwalało na
    podłączenie słuchawek. Dobrze by było, gdyby układ posiadał wejścia
    audio i ADC, jednak samym DAC-iem też się zadowolę.

  • 2. Data: 2020-11-26 10:14:01
    Temat: Re: Prosty w implementacji DAC/codec audio
    Od: K <n...@e...com>

    On 25/11/2020 09:00, Atlantis wrote:
> [...]
    > podłączenie słuchawek. Dobrze by było, gdyby układ posiadał wejścia
    > audio i ADC, jednak samym DAC-iem też się zadowolę.

    cos jak to?
    https://thepihut.com/collections/latest-raspberry-pi
    -products/products/nanosound-one-raspberry-pi-4-case
    -with-built-in-dac

    albo:

    https://volumio.org/product/osa-electronics-dacberry
    -one/

  • 3. Data: 2020-11-26 10:19:18
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    Atlantis pisze:
> [...]
    > podłączenie słuchawek. Dobrze by było, gdyby układ posiadał wejścia
    > audio i ADC, jednak samym DAC-iem też się zadowolę.

    To już nie z mojego doświadczenia, ale te płytka uruchomieniowa
    https://www.st.com/en/evaluation-tools/stm32f4discov
    ery.html
    ma w sobie przetwornik CS43L22. Chyba spełnia Twoje wymagania.
    Ogólnie polecam płytki Discovery, dobrze się na nich uczy.
    Mają sporo przykładowego oprogramowania.

    Pozdrowienia,
    MKi