  • 1. Data: 2020-11-24 14:07:33
    Temat: Miernik "identyczności faz", ale sprytnie.
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Teoria: wpinam dwa przewody w gniazdko, z miernika uniwersalnego.
    Naciskam przycisk "referencja".

    Idę do innego gniazdka. Wpinam tam i miernik pokazuje:
    a) ta sama faza, L i N zamienione/nie zamienione
    b) wcześniejsza faza --||--
    c) późniejsza faza --||--

    W zasadzie jedyne co trzeba mieć to jako-tako precyzyjny zegar
    potrafiący utrzymać przez chwile informacje o sinusoidzie
    "referencyjnej". To nie jest rocket science, w zasadzie to jest trywialne.

    Są takie gotowe? Nie musi to nawet być miernik uniwersalny. Przynajmniej
    niech powie "to samo"/"inna faza".

    PS. Tak mi się trafił już któryś raz wpinać konwertery ethernet->230V u
    człowieków i takie coś było by przydatne.

  • 2. Data: 2020-11-24 15:28:30
    Temat: Re: Miernik "identyczności faz", ale sprytnie.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    >Teoria: wpinam dwa przewody w gniazdko, z miernika uniwersalnego.

    Chyba specjalnego ?

> [...]

    >potrafiący utrzymać przez chwile informacje o sinusoidzie
    >"referencyjnej". To nie jest rocket science, w zasadzie to jest

    Jak kwarc odplynie o 10 ppm ... po 16 tys okresow bedziesz mial
    przesuniecie o 1/6 okresu.
    A to jest 320s ... 5 minut ... moze zdazysz.

    A elektrownie dokladne sa ? Ostatnio chyba nie ...

    Moze lepiej jeden nadajnik, co bedzie nadawal cykl przez radio i
    odbiornik ...

> [...]

    >PS. Tak mi się trafił już któryś raz wpinać konwertery ethernet->230V
    >u człowieków i takie coś było by przydatne.

    I miales tyle gniazdek, ze mogles wybierac ?

    J.

  • 3. Data: 2020-11-24 15:31:13
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-11-24 o 14:07, heby pisze:
> [...]
    >
    > PS. Tak mi się trafił już któryś raz wpinać konwertery ethernet->230V u
    > człowieków i takie coś było by przydatne.

    Daleko te gniazdka?

    Kawałek kabla i mierzysz międzyfazowe.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2020-11-24 15:46:13
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/11/2020 15:28, J.F. wrote:
    > Chyba specjalnego ?

    Właśnie nie widzę powodu aby to nie był zwykły miernik uniwersalny.

    W co lepszych mają własne uC. Mogą zaprogramować jaka chcą.

    > Jak kwarc odplynie o 10 ppm ...

    Hmmm... pierwszy lepszy ma 0.05ppm.

    > A elektrownie dokladne sa ? Ostatnio chyba nie ...

    Długofalowo nie muszą. Co najwyżej miernik pokaże "nie wiadomo".

    > Moze lepiej jeden nadajnik, co bedzie nadawal cykl przez radio i
    > odbiornik ...

    Niepotrzebna komplikacja.

    > I miales tyle gniazdek, ze mogles wybierac ?

    U mnie jest ponad 30 gniazdek z domu. Przy czym ja iem które na jakiej
    fazie jest.

    Ale, rozumiesz, idę do domu tumanisty. On nawet nie wie gdzie ma
    bezpieczniki...

  • 5. Data: 2020-11-24 15:48:19
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/11/2020 15:31, Adam wrote:
    > Daleko te gniazdka?
    > Kawałek kabla i mierzysz międzyfazowe.

    Tyle to wiem, problem w tym że masz takich gniazdek kilkadziesiąt w
    *budynku* czyli lekko licząć trzeba rzucać przedłuzacze przez przedziwne
    miejsca jak drzwi, schody, klapy na strych itd itp. Skrajnie upierdliwe.

    Znalezienie tej samej fazy jest istotne z puntu widzenia konwerterów
    power line->ethernet.

  • 6. Data: 2020-11-24 15:53:15
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 24.11.2020 o 15:46, heby pisze:

    > Właśnie nie widzę powodu aby to nie był zwykły miernik uniwersalny.
    >
    > W co lepszych mają własne uC. Mogą zaprogramować jaka chcą.

    > Hmmm... pierwszy lepszy ma 0.05ppm.

    To dlaczego w zegarkach są takie na ca 1 sek/doba, czyli 10 ppm?

    MJ

  • 7. Data: 2020-11-24 15:57:16
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/11/2020 15:53, Michal Jankowski wrote:
    > To dlaczego w zegarkach są takie na ca 1 sek/doba, czyli 10 ppm?

    1sek/doba to całkiem przyzwoita dokładność jesli potrzebujesz wstać do
    fabryki.

    PS. A to jeszcze ktoś zegarków używa?

  • 8. Data: 2020-11-24 15:58:27
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-11-24 o 15:46, heby pisze:

    > Hmmm... pierwszy lepszy ma 0.05ppm.

    Gdzie takie pierwsze lepsze dostać?
    P.G.

  • 9. Data: 2020-11-24 15:58:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 24/11/2020 15:28, J.F. wrote:

    >Właśnie nie widzę powodu aby to nie był zwykły miernik uniwersalny.

    >W co lepszych mają własne uC. Mogą zaprogramować jaka chcą.

    Moga, ale musza chciec.
    A tu klient na rozne rzeczy patrzy, zakresy, przelaczniki, gniazdka
    ... ale podpowiedz Chinczykom :-)

    >Hmmm... pierwszy lepszy ma 0.05ppm.

    Dawaj linka.

    >Długofalowo nie muszą. Co najwyżej miernik pokaże "nie wiadomo".

    Ale czy starcza na 5 minut ? :-)

    >Niepotrzebna komplikacja.

    Ale pewna praca :-)

    >U mnie jest ponad 30 gniazdek z domu. Przy czym ja iem które na
    >jakiej fazie jest.

    No ale chcesz umiescic konwerter w pokoju ... i masz tam trzy fazy do
    wyboru ?
    I jeszcze gdzies obok siebie, zeby nie bylo "ten kabelek musi
    przechodzic przez caly pokoj, bo tak ma pan faze :-)

    J.

  • 10. Data: 2020-11-24 16:07:12
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/11/2020 15:58, Piotr Gałka wrote:
    > Gdzie takie pierwsze lepsze dostać?

    No tak, nie napisałem "pierwszy lepszy precyzyjny".

    https://www.tfc.co.uk/pdfs/OCXO_TFC_OS560-10.pdf