  • 1. Data: 2010-02-27 23:59:51
    Temat: Przeglad klimatyzacji - Kraków
    Od: "DingDong" <b...@e...pl>

    Witam,
    gdzie w Krakowie moge wykonac przeglad klimatyzacji. Chodzi mi o
    warsztaty inne niz ASO. Co polecacie? Jakie sa ceny przegladu i
    uzupelnienia czynnika?

    Pozdrawiam,

    P.S. Pacjent to Skoda Fabia.

  • 2. Data: 2010-02-28 04:56:14
    Temat: Re: Przeglad klimatyzacji - Kraków
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "DingDong" <b...@e...pl> wrote in message
    > gdzie w Krakowie moge wykonac przeglad klimatyzacji. Chodzi mi
    > o warsztaty inne niz ASO. Co polecacie? Jakie sa ceny przegladu
    > i uzupelnienia czynnika?

    Kup sobie taki gadżet i sam sobie sprawdź ciśnienie przy pracy klimy...
    http://www.amazon.com/R134A-Conditioner-Gauge-INDGEZ
    -1-Category/dp/B002XMU008
    Tylko nie sprawdzaj na mrozie, bo pewnie i tak Ci się kompresor sam wyłączy.

    A jak się okaże że nieszczelne i trzeba uzupełnić to też sobie sam
    poradzisz:
    http://www.amazon.com/R-134a-Refill-Treatment-Maxi-C
    ool/dp/B0007ZDRDU/ref=pd_bxgy_auto_img_b

    Powodzenia!

    p.s. czyżby już wiosna nadeszła że taki post na grupie ?

  • 3. Data: 2010-02-28 09:29:54
    Od: "Marcin" <s...@t...pl>

> [...]
    ool/dp/B0007ZDRDU/ref=pd_bxgy_auto_img_b

    > Powodzenia!
    >
    > p.s. czyżby już wiosna nadeszła że taki post na grupie ?

    nie słuchaj druciarza jedz do serwisu ...samemu to możesz sobie żarówkę
    wymienić a nie czynnik w Klimie ...

    1.trzeba wiedzieć gdzie to wszystko podłączyć..

    Niskie ciśnienie -wysokie J czasami w aucie występuje jeden zawór ...

    I to np. pod zderzakiem lub nadkolem ...

    2.trzeba mieć wiedzę ile czynnika dodać ...jak dodasz za dużo to Klima nie
    będzie działała

    3 jeśli są zawory stare to akurat sam sobie je zablokujesz .. w pozycji
    otwartej ...

  • 4. Data: 2010-02-28 10:20:38
    Od: "DingDong" <b...@e...pl>

    Użytkownik "Marcin" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > będzie działała
    >
    > 3 jeśli są zawory stare to akurat sam sobie je zablokujesz .. w pozycji

    Wlasnie takie bylo moje pytanie. Gdzie w Krakowie polecacie wykonac takie
    prace i jakie sa orientacyjne ceny.

    Pozdrawiam,

  • 5. Data: 2010-02-28 11:41:47
    Od: "peter" <a...@F...pl>

    > Wlasnie takie bylo moje pytanie. Gdzie w Krakowie polecacie wykonac takie
    > prace i jakie sa orientacyjne ceny.

    omijaj warsztat na okulickiego.

  • 6. Data: 2010-02-28 12:25:49
    Od: "Man-Fred" <m...@d...krakow.pl>

    Auto Swift na ul. Ostatniej 1A (tak z pamięci). Jeżdżę tam od lat i z
    czystym sumieniem mogę polecić. Tam nie tylko przeglądają, ale również
    czyszczą i naprawiają. W ub. roku wydawało mi się, że wszystko jest OK i
    chciałem tylko wymienić/sprawdzić czynnik. Sam na własne oczy zobaczyłem,
    jak mam nieszczelny jeden zaworek. Lepiej samemu przy tym nie grzebać, bo
    później może to sporo kosztować.

  • 7. Data: 2010-02-28 13:09:02
    Od: Czarek Daniluk <c...@u...com>

    W dniu 2010-02-28 11:41, peter pisze:

    > omijaj warsztat na okulickiego.

    Omijać też należy wszelakie kwik fity, norauto i inne warsztaty szybkiej
    obsługi, niestety niczego innego poza podpięciem pod manometry nie
    umieją stwierdzić :(

    Pozdrawiam !!

  • 8. Data: 2010-03-01 14:34:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Czarek Daniluk" <c...@u...com> wrote in message

    > Omijać też należy wszelakie kwik fity, norauto i inne warsztaty szybkiej
    > obsługi, niestety niczego innego poza podpięciem pod manometry nie umieją
    > stwierdzić :(

    Podpięcie manometrów to *jedyna* dobra metoda diagnostyki A/C.
    Tą właśnie metodą można stwierdzić większość problemów z A/C.

  • 9. Data: 2010-03-01 14:39:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marcin" <s...@t...pl> wrote in message
    > nie słuchaj druciarza jedz do serwisu ...samemu to możesz sobie
    > żarówkę wymienić a nie czynnik w Klimie ...

    Chyba nie doceniasz zdolności manualnych kolegi grupowicza...
    Nikt też nie mówił o wymianie czynnika chłodzącego.
    Nie ma prawie nigdy takiej potrzeby.

    > 1.trzeba wiedzieć gdzie to wszystko podłączyć..
    >
    > Niskie ciśnienie -wysokie J czasami w aucie występuje jeden zawór ...

    Piszesz bo wiesz czy zgadujesz?
    Czy możesz mi napisać co to za auto co ma jeden "zawór"??
    Zawór wysokiego ciśnienia dla R134a ma dużo większą średnicę
    i nie da się go użyć do diagnostyki przyrządem do którego podałem
    link... Pasuje tylko do zaworu niskiego ciśnienia.

    > I to np. pod zderzakiem lub nadkolem ...

    I co z w związku z tym? Schylić się nie umiesz?
    Połamany staruszek jesteś?

    > 2.trzeba mieć wiedzę ile czynnika dodać ...jak dodasz za dużo
    > to Klima nie będzie działała

    Wiedza ta jest dostępna w sieci... nie wiem czemu go zrażasz.
    Czyżbyś miał w tym jakiś interes?
    Jak da za dużo czynnika i klima *z tego powodu* "przestanie działać"
    to przecież nic trudnego spuścić trochę czynnika w powietrze...
    R134a nie jest już szkodliwy dla środowiska jak stare czynniki.

    > 3 jeśli są zawory stare to akurat sam sobie je zablokujesz .. w pozycji
    > otwartej ...

    Straszysz go, nie wiem po co? Dlaczego miałyby się blokować???
    Skąd ten pesymizm? Piszesz jakbyś miał zakład A/C i starał się
    zrazić kolegę do własnoręcznej roboty aby Ci haracz zapłacił...

  • 10. Data: 2010-03-01 15:30:42
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Man-Fred" <m...@d...krakow.pl> wrote in message
> [...]
    > jak mam nieszczelny jeden zaworek. Lepiej samemu przy tym nie grzebać, bo

    Wymienić czynnik??? A po co miałbyś to robić??? Kto zaleca wymianę???

    Widzę, że niektórzy aż się proszą aby im wyciągano pieniądze z portfeli.

    Generalna zasada jest taka, że jak coś nie jest zepsute to się tego nie
    naprawia.