  • 1. Data: 2009-02-13 08:31:40
    Temat: Przenośny dysk na USB
    Od: "123" <z...@z...com>

    Witam!

    Wybieram się na giełdę w celu kupienia przenośnego
    dysku podłączanego do USB.
    Chcę go używać głównie jako dodatkowy dysk do laptopa
    (wewnętrzny ma 160 GB), ale nie tylko. Także do
    przenoszenia danych między komputerami, w tym
    z funkcją synchronizacji.
    Ważne dla mnie cechy:
    - możliwie duża pojemność (320GB to minimum)
    - zasilanie wyłącznie z "pojedynczego" kable USB
    - lekkość i małe wymiary (laptop do lekkich nie należy)

    Czy Seagate Free Agent Go 320 GB jest rzeczywiście
    taki dobry i warto go kupić pomimo, jak się wydaje,
    wysokiej ceny?
    Nigdzie nie mogę znaleźć informacji czy pojemniejsze
    dyski z tej serii mają takie same wymiary i wagę?

    Jaki inny dysk warto by było kupić?

    Proszę o opinie i doświadczenia i pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-02-13 10:34:09
    Temat: Re: Przenośny dysk na USB
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "123" <z...@z...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > wysokiej ceny?
    > Nigdzie nie mogę znaleźć informacji czy pojemniejsze
    > dyski z tej serii mają takie same wymiary i wagę?

    We wszystkich tych wypasionych obudowach siedzą zwykłe dyski 2,5" - nie
    różnia się wielkością ani specjalnie wagą - różnia sie ilością ilością
    danych jakie można tam zapisać (pojemność talerza bo w wiekszości to dyski
    jednotalerzowe)

    Obudowa estetyczna i bardziej trwała to fajna rzecz, wejdź na allegro i
    porównaj cenę golego dysku i dysku takiej samej pojemności w obudowie.
    Róznica wyjdzie dosyć ciekawa.

  • 3. Data: 2009-02-13 10:57:38
    Od: "123" <z...@z...com>

> [...]
    cenę golego dysku i dysku takiej samej pojemności
    > w obudowie. Róznica wyjdzie dosyć ciekawa.

    Czy sugerujesz, że lepiej jest kupić oddzielnie dysk i obudowę i połączyć
    we własnym zakresie? Gdzie kupić poza Allegro (wiem, że drożej), co jest
    potrzebne do takiego połączenia?

    Dzięki i pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-02-13 14:17:33
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    > Czy sugerujesz, że lepiej jest kupić oddzielnie dysk i obudowę i połączyć
    > we własnym zakresie? Gdzie kupić poza Allegro (wiem, że drożej), co jest
    > potrzebne do takiego połączenia?

    do takiego polączenia jest potrzebny dysk oraz obudowa.

    obudowa odpowiednia do typu dysku, zapewne dysk 2,5" sata więc obudowa 2,5"
    sata - w zestawie dostaniesz kabelek a zainstalowanie tego dysku w obudowie
    zajmuje 2 minuty, 4 śrubki i gotowe

  • 5. Data: 2009-02-13 14:29:55
    Od: "123" <z...@z...com>

> [...]

    w zestawie dostaniesz kabelek a zainstalowanie
    > tego dysku w obudowie zajmuje 2 minuty, 4 śrubki i gotowe

    Do czego w laptopie lub komputerze stacjonarnym podłączę dysk SATA?

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-02-13 14:35:58
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    123 napisał(a):

    > Do czego w laptopie lub komputerze stacjonarnym podłączę dysk SATA?

    Do gniazda SATA.

    j.

    --
    Dzien DARWINA http://www.dziendarwina.pl

  • 7. Data: 2009-02-13 14:47:27
    Od: "Feromon" <f...@o...pl>

    > Do czego w laptopie lub komputerze stacjonarnym podłączę dysk SATA?

    Dysk SATA siedzi w obudowie. Moja ma np. wyjścia: USB, e-SATA oraz FIREWIRE.
    Więc łączę na 4 sposoby, bo jeszcze mam kabel e-SATA<=>SATA wprost w płytę
    główną.

    Nie muszę podpowiadać, że połączenia SATA są znacznie szybsze, niż USB i
    FIREWIRE?

    Feromon

  • 8. Data: 2009-02-13 14:47:54
    Od: "123" <z...@z...com>

    > Do gniazda SATA.

    Nie mam gniazda SATA ani na zewnątrz laptopa ani komputera stacjonarnego,
    a otwierać ich na pewno ni będę.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2009-02-13 15:24:02
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    > Nie mam gniazda SATA ani na zewnątrz laptopa ani komputera stacjonarnego,
    > a otwierać ich na pewno ni będę.

    A do czego podoepniesz obudowę którą proponowałeś ?

  • 10. Data: 2009-02-13 15:26:29
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    123 napisał(a):

    > Nie mam gniazda SATA ani na zewnątrz laptopa ani komputera stacjonarnego,
    > a otwierać ich na pewno ni będę.

    W takim razie wpisz w google: Techtop Y-1040B lub Techtop Y-103OTB

    j.

    --
    Dzien DARWINA http://www.dziendarwina.pl