  • 61. Data: 2023-01-27 12:38:41
    Temat: Re: Przestrojenie telewizora
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 27.01.2023 o 10:13, Adam pisze:

    > Niezupełnie jest to prawda.
    > Można przestroić nie patrząc na jakość sygnału i szerokość skali i robiąc
    > to w pięć minut za pomocą trzech elementów, albo można podejść lepiej i
    > porządnie zestroić tor odbiorczy.
    >
    > Zobacz choćby na materiał Adama:
    > https://youtu.be/soCIfbEkcb8

    Porządnie?! Jaja sobie robisz?
    Strojenie filtrów na słuch to zwykły idiotyzm.

    --
    Wiesiaczek - dziś z DC
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 62. Data: 2023-01-27 12:43:14
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.01.2023 o 12:26, yabba pisze:

    > Pisałem o odwrotnym podejściu. Dekoder uczy się kodów pilota od
    > telewizora i do obsługi wystarcza pilot od TV.

    Syntax error :] Naciśniesz głośność to TV się przestawi i tuner a jak
    naciśniesz "1" to nie jeden TV wlezie w swój tuner, wyłażąc z HDMI/AV,
    pomijam funkcje TG czy inne, związane z proporcją obrazu/cokolwiek
    poruszanie się po menu tunera to też zagwozdka...także ten, tego :)

    ...i jeszcze od TV to stary, wyduszony już pilot.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 63. Data: 2023-01-27 13:34:19
    Temat: Re: (OT) Przestrojenie telewizora
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.01.2023 o 22:29, heby pisze:

    > Nie trzeba. Wystarczy zaemulować DX. Co akurat VirtualBox robi całkiem
    > spoko.

    To tak samo jak z tymi rowerami w Rosji czy dzwonem kościelnym, wiesz,
    że gdzieś dzwoni...

    > Których właściwości nie posiada? Kiespkiej wydajności? Przesadnego
    > grzania? Naklejki z napisem?

    Nie, wspomnianych "shaderów" które są megaistotne, bo każda Intelowska
    integra się na nich wysypuje i grać nie idzie w ogóle. Oczywiście ma to
    związek z Dx, bo stary Dx nie obsłuży nowej karty. OK, wiele gier miało
    opcję wyłączenia ale wiele nie, szczególnie te lepsze i tworzone w ten
    sposób. Tylko mi znów nie wyskakuj, że to błąd programisty. Nie, to
    celowe działanie na tamte czasy.

    > W czasach kart AGP ani jeden producent gier nie stosował jakichkolwiek
    > specyficznych cech kart graficznych, tylko celował albo w DX albo
    > OpenGL. Co najwyżej mógł wymagać "podwójego teksturowania" czy innych
    > detali tego typu, ale kompletnie nie miało to związku z konkretnym
    > hardware ani AGP, to tylko określało jakieś totalne minimum, na którym
    > się odpalał.

    Mylisz się. Były momenty, gdzie Ati czy nVidia dodawała grę do danego
    modelu karty i na ten moment dana gra działała sprawniej i lepiej tylko
    z tym modelem karty. W przyszłości jeszcze nikt nie był, więc trudno
    było przewidzieć jak się los potoczy, więc mi nie wyskakuj z bredniami
    Dx bo nie dość, że nie wiedziałeś wcześniej iż Dx jest kompatybilne
    wstecz/Os, to również nie wiesz że dosyć trudno zainstalować to na W11
    ale w emulacji jednak zadziała, bo karta to łyknie, czego nie łyknie
    integra.

    W ogóle lecisz funkcją "gimby nie znajo" ale jesteś tym gimbem.

    Jest od cholery gier na 3dfx, które po odpaleniu w emulatorze
    wyświetlają fajny komunikat:
    "No 3dfx hardware detected"

    -GAME OVER-

    Noale skąd masz mieć o tym pojęcie skoro nie spróbowałeś?

    Cały czas próbujesz udowodnić, że integra jest szybsza ale nie potrafisz
    zrozumieć, że to miszcz prostej. Na zakrętach wysiada ze starą AGP,
    która posiada wbudowane funkcje gamingowe a integra nie posiada i gra
    się zacina. OK, były silniki np. Unreal Tournamet i różnie to bywało,
    ciekawostką jest, że jak w pierwszym wydaniu UT, wybierzesz sterownik
    "glide" to działa lepiej niż 3D czy Gl, pomimo że komp w ogóle nie
    posiada 3dfx, tak, na integrze. Resztę o 3dfx, wytnę, bo "No 3dfx
    hardware detected" nie przeskoczysz emulatorem :]
    CBDU.

    Dalej nie chce mi się kopać ale możesz sobie spróbować odpalić jakąś
    starszą, zaawansowaną w tamte fiuczery gierkę na 5 letniej integrze
    Intela, która była obecna w tamtych czasach (byle nie Mario czy Simsy) i
    sam się przekonasz, że szybkość karty nie oznacza szybkości w takiej
    grze. Może być nawet stare NeedForSpeed.

    EOD
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 64. Data: 2023-01-27 14:21:15
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/01/2023 13:34, LordBluzg(R)?? wrote:
    > To tak samo jak z tymi rowerami w Rosji czy dzwonem kościelnym, wiesz,
    > że gdzieś dzwoni...

    Nie. Akurat to działa. VB jest najmniej sensowny, ale zawsze jest jakims
    rozwiązaniem, jeśli ktoś chce odpalać coś pod starym DX. Dużo gier z
    początku wieku działa od strzału.

    > Nie, wspomnianych "shaderów" które są megaistotne

    Od 2007 roku, zintegrowane karty Intela zwierają zarówno wszelkie
    nowoczesne wtedy shadery, jak i T&L. Same pixel i vertex shadery
    pojawiły się bodaj w GMA 3000, czly gdzie koło 2006 roku.

    Czyli jesteś pustym kłamcą.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Intel_GMA

    >, bo każda Intelowska
    > integra się na nich wysypuje

    Gówno prawda. Zintegrowany, współczesny Intel jest w stanie odpalić
    zarówno Quake2GL jak i Cyberpunka 2077, ficzery hardwareowe nie są
    istotne, bo są dostępne, to wydajnośc decyduje w co możesz zagrać i w
    jakim komforcie. CP2077 na Integrze oznacza bardzo niski komfort grania,
    ale jak ktoś musi to może.

    https://www.youtube.com/watch?v=Jtpvhill0Uc

    Innymi słowy, pierdolisz jak zawsze o rzeczach, o których nie masz śladu
    pojęcia. Integry to pełnoprawne karty graficzne, tylko o niższej
    wydajności, za to znacząco niskim poborze mocy.

> [...]
    > opcję wyłączenia ale wiele nie, szczególnie te lepsze i tworzone w ten
    > sposób. Tylko mi znów nie wyskakuj, że to błąd programisty. Nie, to

    Pixel/vertex shadery istnieją do dzisiaj jako element DX i nie wymaga to
    emulacji.

    To co wymaga emulacji, to o ile pamiętam jakieś rozwiązania mgły ze
    starych kart, których to rozwiązań w nowych kartach nie ma, i kilka
    innych rzeczy o których już wszyscy zapomnieliśmy 20 lat temu, jako o
    ślepych uliczkach. Większosć z nich emulować można szybciej niż
    pracowały oryginalnie na hardware.

    Czerpiesz wiedzę o zintegrowanych kartach graficznych z Bajtka, z Klanu
    Atari?

    > Mylisz się. Były momenty, gdzie Ati czy nVidia dodawała grę do danego
    > modelu karty i na ten moment dana gra działała sprawniej i lepiej tylko
    > z tym modelem karty.

    A z inną nie działała?

    Tylko pamiętaj, że 3dfx/Voodoo to były w ogóle specyficzne karty, bo
    promowały własne, jedyne w swoim rodzaju API: Glide. Rzeczywistośc
    pokazała szybko co o tym myślą userzy i Voodoo wylądowało na śmietniku,
    gdzie jego miejsce.

    Na szczęscie emulatory Glide na DX są, mają się świetnie i działają
    całkiem przyzwoicie, od ponad 20 lat.

    Plan 3dfx się nie udał.

> [...]
    > było przewidzieć jak się los potoczy, więc mi nie wyskakuj z bredniami
    > Dx bo nie dość, że nie wiedziałeś wcześniej iż Dx jest kompatybilne

    Jak na razie wykazujesz się absurdalnym poziomem ignorancji w
    jakiejkowleik kwestii. Jesteś pewny, że chcesz cokolwiek zarzucać byłemu
    programiście DX, dokręcaczu śrubek?

    >, to również nie wiesz że dosyć trudno zainstalować to na W11

    Straszne. A VirtualBoxa zakazali. DOSBoxa zakazali. PCem zakazali. Z
    Rosji piszesz?

    > ale w emulacji jednak zadziała, bo karta to łyknie, czego nie łyknie
    > integra.

    Integra wszystko łyknie. Po to powstały wrappery Glide->DX. Robią to co
    Voodoo, z palcem w d. na laptopie za 600zł.

    > W ogóle lecisz funkcją "gimby nie znajo" ale jesteś tym gimbem.

    Nie, wyrastasz na grupowego gimbusa, któremu urojenia na temat hardware
    nie tylko przesłaniają fakty, ale wręcz uniemożliwiają progres życiowy i
    wyjście mentalnie z lat 90.

    > Jest od cholery gier na 3dfx, które po odpaleniu w emulatorze
    > wyświetlają fajny komunikat:
    > "No 3dfx hardware detected"

    Więc pokaż taką. Chętnie zobaczymy.

    Tak, były gry potrafiące wykryć, czy mają do czynienia z hardware Voodo
    czy wrapperem Glide, bo producenci się zorientowali. Potem były wrappery
    glide, które potrafiły ukryć, że są wrapperami i wyścigi trwały. Za
    moich czasów dostarczane były z patchem, po którym banglały znakomicie.
    Path produkcji nieznanej, ale to nie miało wtedy znaczenia.

    Oczywiśćie, nie jesteś do tego stopnia idiotą, aby wcześniej nie
    zainstalować wrappera Glide, prawda?

    > -GAME OVER-

    Dla frajerów tak. Dla innych to jeden rzut oka w google i sprawa się
    rozjaśnia.

    > Noale skąd masz mieć o tym pojęcie skoro nie spróbowałeś?

    Próbowałem, w 200x roku, z bardzo dużą ilością tytułów. W zasadzie
    wszystkie działały poprawnie, pisane pod Voodoo, ale bez Voodoo.

    Podpowiem Ci też jakie mam wnioski: nie warto. Tytuły na Glide albo były
    w wersji DX albo były gówniane i nie warte uwag. Większość gierek na
    Glide miało jakość PS1, ponieważ najzwyczajniej, 3dfx jedyne co robił to
    zwiększał moc przerobową kart, kompletnie pomijajac rozwój. Nic
    dziwnego, że RiveTNT[2] zjadła to badziewie na śniadanie.

    Jedyne co tak naprawdę było godne uwagi to UltraHLE. Taki emualtor
    Nintendo64. Dla niego warto było szukać szybkiego wrappera Glide.
    Obecnie bez sensu. Emulatorów Nintendo64 jest dziesiątki.

    > Cały czas próbujesz udowodnić, że integra jest szybsza ale nie potrafisz
    > zrozumieć, że to miszcz prostej. Na zakrętach wysiada ze starą AGP

    Więc przedstw jakikolwiek dowód, poza swoją bezsilnością odpalania
    starych gierek.

    > która posiada wbudowane funkcje gamingowe a integra nie posiada

    Na razie wymieniłeś shadery, które w integrach Intela istnieją od 15
    lat. Zamierzasz się dalej kompromitować publicznie?

> [...]
    > ciekawostką jest, że jak w pierwszym wydaniu UT, wybierzesz sterownik
    > "glide" to działa lepiej niż 3D czy Gl, pomimo że komp w ogóle nie

    Więc to muszą być czary. Glide to bezpośredni sterowanik do kart Voodoo,
    bez śladu abstrakcji systemu operacyjnego. Dlatego bywał nieco szybszy
    od DX. Ale bez karty nie działał wcale.

    No, ale mogłeś mieć wrapper w systemie. Większość pirackich gier w
    wersji Glide była dystrybuowana od razu z Wrapperam i mogły sobie
    spokojnie banglać na TNT2+DX3D mimo wyboru Voodoo.

    Spokojnie, wszyscy graliśmy na piratach, nikt Cie nie ocenia.

    >, tak, na integrze. Resztę o 3dfx, wytnę, bo "No 3dfx
    > hardware detected" nie przeskoczysz emulatorem :]

    Bo do tego jest Wrapper Glide. Którego do dzisiaj nie ogarnąłeś, mimo że
    pojawił się tutaj już kilka razy. Do tego jest PCem, który ma dedykowany
    emultor Glide.

    > Dalej nie chce mi się kopać ale możesz sobie spróbować odpalić jakąś
    > starszą, zaawansowaną w tamte fiuczery gierkę na 5 letniej integrze
    > Intela

    No to dawaj tytuł. Tylko tak, abym go nie musiał ściągać z Irańskiej
    strony z trojanami.

    , która była obecna w tamtych czasach (byle nie Mario czy Simsy) i
    > sam się przekonasz, że szybkość karty nie oznacza szybkości w takiej
    > grze. Może być nawet stare NeedForSpeed.

    Ba, aby umozliwić Ci utrzymanie tej kłamliwej tezy, stwierdzę, że
    DukeNukem3D pod DOSa ani troche nie używa funkcji 3D integry, co
    świadczy o jej totalnej bezuzyteczności w czymkowliek, włacznie z
    robieniem pierogów. CBDU.
    > EOD

    Znowu kłamiesz.

  • 65. Data: 2023-01-27 16:42:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Jan 2023 12:43:14 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

> [...]
    > pomijam funkcje TG czy inne, związane z proporcją obrazu/cokolwiek
    > poruszanie się po menu tunera to też zagwozdka...także ten, tego :)

    Nie - pilot ma osobne klawisze do glosnosci TV i kiku innych funkcji.
    W przykladzie az 4 - V+, V-, TV/AV i wylaczenie TV.
    https://blow.pl/produkty/tuner-dekoder-dvb-t2-blow-4
    625fhd-h265-d-2682/

    I w prostym TV wiecej nie trzeba ... o ile ten wybor zrodla go wlaczy,
    albo mozna wlaczyc wylacznikiem :-)

    J.

  • 66. Data: 2023-01-27 16:46:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Jan 2023 12:38:41 +0100, Wiesiaczek wrote:

    > Porządnie?! Jaja sobie robisz?
    > Strojenie filtrów na słuch to zwykły idiotyzm.

    ale stroisz tylko jeden filtr. Wejsciowy.
    On malo selektywny.

    Wiec da rade ... najwyzej osiągniesz "ciekawe brzmienie" :-)

    J.

  • 67. Data: 2023-01-27 17:11:48
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.01.2023 o 16:42, J.F pisze:

    > Nie

    Sre.

> [...]
    625fhd-h265-d-2682/

    > I w prostym TV wiecej nie trzeba ... o ile ten wybor zrodla go wlaczy,

    O jeżu malusieńki. Yabba chce, żeby PUDEŁKO dekodera nauczyło się pilota
    TV i przyjęło jego rozkazy do siebie.

    Teraz zrozumiałeś? Pewnie znów nie czytasz na co odpowiadasz :>

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 68. Data: 2023-01-27 18:32:59
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    625fhd-h265-d-2682/

    > Kanałow tak, power on może być OK, chyba że nie, ale volume to już głupie.
    >
    > A "input" z pilota telewizora na co def7koderowi?
    > "Power on" - jak oba złapią na raz, to OK, ale jak nie, to można mieć dyskotekę w
    przeciwfazie.
    > A co jak nie chcesz dekodera wyłączać, bo nagrywa?
    > A głośność - jak oba łapią, to podgłaśnia i dekoder i tv.
    > Hmm, może i być, ale np. u mnie stary dekoder na scart dodaje do dźwięku przypierd
    - cichy, ale jeśli wzmacnia telewizor, to wzmacnia też przypierd.

    > Lepszy jest pilot od dekodera uczący się kodów tv - mój ma włączanie, input, v+ i
    v-.
    > Prawie styka, czasem brakuje jeszcze jednego "custom", ale nauczyłem się znikać
    głupie szajsungowe menu od "input" za pomocą v+.
    > Aha, na pilocie dekodera są osobne power, v+ i v- dla dekodera.
    Pilot od dekodera ma dodatkowe przyciski dla TV.
    Mój Sony LCD 40" jak ma dźwięk z HDMI to tylko głośność z TV da się
    regulować.
    Regulacja na tunerze nie działa. Przy podpięciu analogowym przez
    eurozłącze dopiero regulacja z dekodera działa.
    Jak wyłącze TV to nie zawsze startuje na tym wejściu co było i trzeba
    zmienić na HDMI 1.

    Przycisk POWER także jest osobny do TV i osobny do dekodera więc
    włączasz co Ci pasuje.

    Mój TV niby jest SMART ale od początku odpiąłem mu LAN bo
    "śmieci łapał" jakieś powiadomienia itp.

    Odtwarzam nagrania z poziomu dekodera z PENDRIVE więc TV jest ekranem
    a nie zbędnym śmieciem.

    Do YT, dysków sieciowych, monitoringu itp używam oddzielnego
    boxa na ANDROIDzie co ma AdBlocka, mozille itp bez tych
    wciskanych na siłę SMART funkcji.
    Cały zestaw w czuwaniu pobiera <5W (TV,dekoder DVBT, Box Android)
    oraz wszystko podnosi się <5 sekund a nie jak ten niektóre modele
    --
    pzdr, j.r.

  • 69. Data: 2023-01-27 19:02:19
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.01.2023 o 18:32, Rutkowski, Jacek pisze:

    > Pilot od dekodera ma dodatkowe przyciski dla TV.
    > Mój Sony LCD 40" jak ma dźwięk z HDMI to tylko głośność z TV da się
    > regulować.
    > Regulacja na tunerze nie działa.

    U mnie działa przez HDMI, może w dekoderze zamiast PCM masz ustawiony
    dźwięk inaczej, bo wtedy nie działa?

    > Przy podpięciu analogowym przez
    > eurozłącze dopiero regulacja z dekodera działa.
    > Jak wyłącze TV to nie zawsze startuje na tym wejściu co było i trzeba
    > zmienić na HDMI 1.

    Możliwe, że euro trzyma swoje, kiedy jest podpięte...bo tak :)

> [...]
    > Cały zestaw w czuwaniu pobiera <5W (TV,dekoder DVBT, Box Android)
    > oraz wszystko podnosi się <5 sekund a nie jak ten niektóre modele

    Mam podobnie a dla malkontentów polecam trzeci pilot (uczący), wiążący
    zarówno funkcje TV jak i dekodera czy SmartBoxa w jednym:]

    Nawet Sjajomi (smartfon) mają taki ficzer i działa praktycznie z
    wszystkim, oczywiście IR.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 70. Data: 2023-01-27 19:57:04
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 27.01.2023 o 16:46, J.F pisze:

    > ale stroisz tylko jeden filtr. Wejsciowy.
    > On malo selektywny.
    >
    > Wiec da rade ... najwyzej osiągniesz "ciekawe brzmienie" :-)

    Ok. 20 minuty filmu facet proponuje regulację trzech filtrów.
    Rzeczywiście ciekawe brzmienie mogło by wyjść :)