  • 51. Data: 2023-01-27 09:12:20
    Temat: Re: Przestrojenie telewizora
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 26.01.2023 o 11:02, Wiesiaczek pisze:

    > Ale potem skala się nie zgadzała z rzeczywistą :(

    Coś za coś. Ja trafiłem do takiego warsztatu że wymienili mi także
    szklaną podziałkę z nowa skalą.

  • 52. Data: 2023-01-27 09:14:58
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 26 stycznia 2023 o 21:11:34 UTC+1 Rutkowski, Jacek napisał(a):

    > Oczywiście że istnieje:
    > https://blow.pl/produkty/tuner-dekoder-dvb-t2-blow-4
    625fhd-h265-d-2682/
    > za niecałe 70zł :)
    >
    > Taki mam, po wejściu w tryb programowania z paru centymetrów strzelasz
    > w nowego oryginalnym pilotem i uczysz go power on, V+, V-, input.
    >
    > Zmiana kanałów do niczego nie jest potrzebna bo to dekoder załatwia..

    Kanałow tak, power on może być OK, chyba że nie, ale volume to już głupie.

    A "input" z pilota telewizora na co def7koderowi?
    "Power on" - jak oba złapią na raz, to OK, ale jak nie, to można mieć dyskotekę w
    przeciwfazie.
    A co jak nie chcesz dekodera wyłączać, bo nagrywa?
    A głośność - jak oba łapią, to podgłaśnia i dekoder i tv.
    Hmm, może i być, ale np. u mnie stary dekoder na scart dodaje do dźwięku przypierd -
    cichy, ale jeśli wzmacnia telewizor, to wzmacnia też przypierd.

    Lepszy jest pilot od dekodera uczący się kodów tv - mój ma włączanie, input, v+ i v-.
    Prawie styka, czasem brakuje jeszcze jednego "custom", ale nauczyłem się znikać
    głupie szajsungowe menu od "input" za pomocą v+.
    Aha, na pilocie dekodera są osobne power, v+ i v- dla dekodera.

  • 53. Data: 2023-01-27 09:17:06
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > Nieźle jesteś pierdolnięty. Najlepsze jest to że sam jesteś złodziejem bo nie ma
    takiego co zawsze oddał co pożyczył, nie ściągał w szkole, nie używał kradzionych
    programów i nie słuchał kradzionej muzyki, nie jechał tramwajem bez biletu.

    Dla Ciebie i takich jak ty kierujących się w życiu zasadami Kalego na
    pewno.

  • 54. Data: 2023-01-27 09:18:00
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 27 stycznia 2023 o 09:12:23 UTC+1 Trybun napisał(a):

    > Coś za coś. Ja trafiłem do takiego warsztatu że wymienili mi także
    > szklaną podziałkę z nowa skalą.

    I tak do każdego typu mieli?
    Przestrojenie to zmiana jednego kondensatora - byle był serwisowo dostępny.
    Hmm, choć to mógł być ten na gałce - wtedy trudniej.
    Ew. dać drugi w szeteg czy równolegle.

  • 55. Data: 2023-01-27 09:26:58
    Temat: Re: (OT) Przestrojenie telewizora
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/01/2023 09:07, Dawid Rutkowski wrote:
    > Hmm, to dawało się zrobić "amerykańska automata do wiązania krawata", który
    rozpoznawał SAM (bez przyciskania/przestawiania czegokolwiek)

    Przyciskanie czegokolwiek jest <błąd: dzielenie przez zero> razy lepsze
    od wymiany płytek.

    Ktoś ze znajomych miał Trinitrona z PAL/SECAM/NTSC odkupionego od
    jakiejś lokalnej telewizji. Czy były przyciski nie pamiętam, ale na 100%
    łapał NTSC i SECAM/PAL.

    > Mieliśmy taki kineskopowy daewoo 14", może jeszcze leży w komórce, bo odszedł na
    emeryturę zdrów (grał TV z dekodera, a w poprzednim mieszkaniu bez żadnego dodatku
    kablówkę), i miał na pilocie przycisk "system" - po jego naciśnięciu na ekranie
    pojawiał się napis "ntsc", ale oprócz tego żadnej różnicy.

    Bo to fake, pozostawiona funkcja od innego modelu, zobacz np. Pvm-1342q.

    https://youtu.be/4aaRi_yN0ds?t=246

  • 56. Data: 2023-01-27 10:13:52
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 27 Jan 2023 09:10:54 +0100, Trybun napisał(a):

    > Za przestrojenie zapłaciłem grosze a sama usługa wykonana na miejscu. A
    > więc nie były to jakieś himalaje dla radiowca.

    Niezupełnie jest to prawda.
    Można przestroić nie patrząc na jakość sygnału i szerokość skali i robiąc
    to w pięć minut za pomocą trzech elementów, albo można podejść lepiej i
    porządnie zestroić tor odbiorczy.

    Zobacz choćby na materiał Adama:
    https://youtu.be/soCIfbEkcb8

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 57. Data: 2023-01-27 12:00:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Jan 2023 09:10:54 +0100, Trybun wrote:

    > Za przestrojenie zapłaciłem grosze a sama usługa wykonana na miejscu. A
    > więc nie były to jakieś himalaje dla radiowca.

    Sam dwa razy przestrajalem (najpierw z zachodniego na nasze, potem z
    powrotem), wiec nie byly, ale:
    -na słuch, bez wobuloskopu ... za jakosc nie ręczę. Cos tam gralo.

    -zachodnie pasmo jest szersze, nie zawsze byl taki zakres regulacji.
    Choc oni przeciez uzywali tych samych kondensatorow i warikapow :-)

    -zachodnie pasmo ma wyzsze czestotliwosci, starszy sprzet moze stracic
    troche czulosci, jak ma nieco gorsze tranzystory.

    -znajomy nie przestrajal, tylko mieszacz dokladal.
    fajnie dzialalo w zachodnim sprzecie, bo po prostu przesuwal nasze
    stare stacje w zachodnie pasmo, ale troche gorzej w drugą strone,
    bo sie pasmo na szerokosc nie miesci. Trzeba bylo dwa zakresy.

    -skale jak pisales ci wymienil ... do radyjka, ktore bylo w wersji
    eksportowej i takie skale byly dostepne, to super, o ile latwo
    wymienic. Gorzej jak nie bylo, czy akurat zabraklo.

    J.

  • 58. Data: 2023-01-27 12:26:39
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 26.01.2023 o 21:11, Rutkowski, Jacek pisze:

> [...]
    > w nowego oryginalnym pilotem i uczysz go power on, V+, V-, input.
    >
    > Zmiana kanałów do niczego nie jest potrzebna bo to dekoder załatwia..

    Pisałem o odwrotnym podejściu. Dekoder uczy się kodów pilota od
    telewizora i do obsługi wystarcza pilot od TV.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 59. Data: 2023-01-27 12:28:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 27 stycznia 2023 o 09:17:36 UTC+1 Trybun napisał(a):
> [...]
    programów i nie słuchał kradzionej muzyki, nie jechał tramwajem bez biletu.
    > Dla Ciebie i takich jak ty kierujących się w życiu zasadami Kalego na
    Dla wszystkich. Złodziejstwo jest jedną z najpowszechniejszych czynności na świecie.
    Występuje u zawodowców i amatorów. I tyle w temacie.

  • 60. Data: 2023-01-27 12:35:49
    Od: yabba <...@...pl>

    > Kiedyś gadali tak o przestrajaniu radia w paśmie UKF. Lansowany był
    > trend aby kupować nowy sprzęt podczas gdy przestrojenie kosztowało grosze.

    Trudność przestrojenie UKF w odbiorniku analogowym (bez syntezy) w
    porównaniu do dołożenia dodatkowego dekodera w cyfrowym telewizorze, ma
    się tak jak montaż instalacji LPG w Polonezie z gaźnikiem do
    przerobienia Poloneza 1,4 MPI do standardu osiągów i wyposażenia nowej
    Skody Superb.
    Można przerabiać, ale taniej będzie kupić nową Skodę.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba