  • 1. Data: 2022-01-25 16:20:38
    Temat: Sztuczne obciążenie zasilacza prądowego - czym zastąpić LED mocy?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam.

    Mam do sprawdzenia zasilacz prądowy zasilający diodę świecącą LED.
    6V, 100A.
    Czym to obciążyć na biurku, nie mając tej diody?
    Rezystor zdecydowanie odpada ;)

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2022-01-25 16:47:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Irokez,

    > Mam do sprawdzenia zasilacz prądowy zasilający diodę świecącą LED.
    > 6V, 100A.
    > Czym to obciążyć na biurku, nie mając tej diody?
    > Rezystor zdecydowanie odpada ;)

    Diodami na 100A na odpowiednich radiatorach. 3 albo 4 sztuki szeregowo
    powinny wystarczyć.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2022-01-25 17:10:47
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/01/2022 16:20, Irokez wrote:
    > Mam do sprawdzenia zasilacz prądowy zasilający diodę świecącą LED.
    > 6V, 100A.
    > Czym to obciążyć na biurku, nie mając tej diody?

    Może kilkoma drutami oporowymi odwiniętymi z grzejnika suszarki,
    połaczonymi równolegle, aby zmniejszyć rezystancję dla tak niskich
    napięć. Pewnie trzeba je pociąć i posklejać ponownie równolegle.

  • 4. Data: 2022-01-25 17:17:07
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Diodami na 100A na odpowiednich radiatorach. 3 albo 4 sztuki szeregowo
    > powinny wystarczyć.

    Takie zwykłe, prostownicze?
    Prąd mogę regulować więc na start 10A sobie ustawię.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2022-01-25 18:46:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Irokez,

    > Takie zwykłe, prostownicze?

    No tak.

    > Prąd mogę regulować więc na start 10A sobie ustawię.

    Zasilacz pracujący stabilnie na 10% mocy?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2022-01-25 21:23:45
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > No tak.

    Dzięki, nie byłem pewien.

    > Zasilacz pracujący stabilnie na 10% mocy?

    No... tak
    0-100A @ 6V 600W Continuous Operation
    Lumina LDN-600

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2022-01-25 23:26:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Irokez,

    [...]

    > No... tak
    > 0-100A @ 6V 600W Continuous Operation
    > Lumina LDN-600

    ,,The power supply output current is set by applying a 0-10V analog
    signal to Iprogram(+). Note: Accuracy will be compromised when
    operating below 30% of the maximum value"

    Czyli jednak nie do końca stabilnie :)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2022-01-26 00:48:38
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.01.2022 o 16:20, Irokez pisze:
> [...]
    > 6V, 100A.
    > Czym to obciążyć na biurku, nie mając tej diody?

    Spróbuj rozrusznikiem od Trabanta :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 9. Data: 2022-01-26 10:58:49
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 26 stycznia 2022 o 00:49:22 UTC+1 LordBluzg(R) napisał(a):

    > Spróbuj rozrusznikiem od Trabanta :)

    Tanie 6V jest dobre bo jest dobre i tanie ;>
    Ale rozrusznik też trzeba czymś obciążyć, inaczej się rozkręci do nadświetlnej.
    Najlepiej nominalnie, czyli silnikiem od trabanta.
    Trzeba więc praktycznie wziąć całego trabanta, bo pewnie silnik to będzie z połowa
    masy ;>
    We czwórkę pewnie by się dało, byle tylko się na schodach zmieścił.
    W "Modlitwie dla Owena" Irwinga była taka scena, że namówił jakichś sportowców (to w
    sumie był rodzaj liceum, więc jednak nad wiek rozwinięci) żeby zanieśli samochód (to
    był chyba garbus - być może był to też wyraz pogardy amerykańskiego autora dla tych
    pikuśnych europejskich niby-samochodzików - no ale trabanta to do USA chyba by się
    nie dało wyeksportować ;) dyrektora na scenę w szkolnym audytorium ;>

  • 10. Data: 2022-01-26 11:46:43
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

> [...]
    > 6V, 100A.
    > Czym to obciążyć na biurku, nie mając tej diody?

    Na szybko to brzeszczot jest użyteczny, te szerokie to do 400A dają
    radę, a jak do miski z wodą wsadzisz to panie....
    Tylko przyzwoite przewody masowe od spawarki się przydadzą.

    --
    AWa.