  • 1. Data: 2022-01-24 12:59:24
    Temat: Jaki nadmiar mocy zasilacza LED?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Kupiłem gotową oprawę LED, new old stock sprzed kilku lat, trafił mi się model
    starszego zasilacza 24V/5A ( DSS-240500 "cegiełka", w
    nowych zmodyfikowali zasilacze na 24V/10A) i mam wątpliwości, ponieważ oprawa na
    pełnej mocy ma 114 watów w zainstalowanych LED-ach
    (36* 1,5 W + 6* 10 W), co przy zasilaczu 24*5=120 watów aż prosi się o jego spalenie
    (i w necie takie info od użytkowników można
    spotkać).
    Poszukam na spokojnie jakiegoś chętnie z odzysku 24V >5A, ale jakiego amperażu
    powinienem szukać?

  • 2. Data: 2022-01-24 13:06:51
    Temat: Re: Jaki nadmiar mocy zasilacza LED?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Pewnie te zasilacze "zmodyfikowali" zmieniając im nazwę/naklejkę ;>

  • 3. Data: 2022-01-24 13:15:28
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/01/2022 12:59, ąćęłńóśźż wrote:
    > Poszukam na spokojnie jakiegoś chętnie z odzysku 24V >5A

    Musi być cegiełka? Drukarze 3D powszechnie używają przemysłowych i
    tanich zasilaczy 24V z duża iloscią A.

    https://allegro.pl/oferta/zasilacz-impulsowy-3d-cnc-
    led-24v-240w-drukarka-3d-11012861489

    Laptopów poganianych z 24V to raczej za wiele nie ma, a jak są, to nie o
    takich mocach, kończą się koło 90W.

    W sumie to wsadź dwa, nie da się rozciąć tej oprawy w środku i zasilać
    dwóch obwodów osobno?

  • 4. Data: 2022-01-24 14:04:05
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zapomniałem dopisać DC.
    W miarę szczelny powinien być (pod akwa, dzieci itp.), wynalazki z zaciskami 230 V na
    wierzchu odpadają.
    Szukanie zacząłbym pewnie od Wolumenu.
    Przypomniałeś mi, że mam do lapka 200 wat i 230 wat, ale 19,5 V (HP).
    Zasilany jest sterownik (osobny), że sterownika do oprawy idzie kabel zakończony DB9.
    Sterownik jest 4-kanałowy i będę chciał go rozkminić ewentualnie dając inny (może
    TC421/420 lub palabras by ogarnął), ale sterownik
    to temat na przyszłość.
    Wtyczka zasilania dociągana nakrętką (IPxx), okrągła ok. 9 mm w jednym miejscu
    spłaszczona, dwa piny równoległe odległość ok. 4 mm -
    co to za standard?

    -----

  • 5. Data: 2022-01-24 14:06:06
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pewnie nie, ale ten co jest i tak średnio mi się podoba biorąc na luzie niepodłączony
    8 wat.

    -----

  • 6. Data: 2022-01-24 14:10:35
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/01/2022 14:04, ąćęłńóśźż wrote:
    > W miarę szczelny powinien być (pod akwa, dzieci itp.)

    "Pod akwa" nigdy nie będzie aż tak szczelny. Zakładam że "akwa" to
    pojemnik z wodą.

    Pod dzieci, wystarczy go wsadzić w jakas obudowę z plastiku. Problemem
    może być chłodzenie. No to może w metalową? W końcu bolec ochronny masz
    chyba dostepny w gniazdku.

    > Przypomniałeś mi, że mam do lapka 200 wat i 230 wat, ale 19,5 V (HP).
    > Zasilany jest sterownik (osobny), że sterownika do oprawy idzie kabel
    > zakończony DB9.

    Jesteś pewny, że nie pójdzie na 19.5V?

    Może zastosuj dwa zasilacze laptopowe po 70W, równolegle.

  • 7. Data: 2022-01-24 14:15:38
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/01/2022 14:10, heby wrote:
    > Może zastosuj dwa zasilacze laptopowe po 70W, równolegle.

    ALbo jeszcze lepiej: dwa 12V, szeregowo.

  • 8. Data: 2022-01-24 15:57:38
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No nie jestem, ale nie chciałbym spalić ani sterownika, ani lampy (pomiędzy nimi
    prawdopodobnie PWM), ani zasilacza do lapka (mam
    150W, 200W, 230W - jeden zasilacz HP 200 wat mi się już spalił gdy włączyłem
    przyniesiony przez kuriera zimny komputer z rozładowaną
    do zera baterią).
    Chwilowa pokazywana przez tani gniazdkowy watomierz moc zasilacza przy maksymalnym
    poziomie ustawienia diod to 168 W. Dużo jak na
    cegiełkę 5A/230VAC
    Na oko bezpieczny może być zasilacz 10A/230VAC.

    Nie chcę druciarstwa, takiego żeby beze mnie nikt nie ogarniał. Gdybym drutował to
    może podpiąłbym się pod 24 VDC w UPS (w środku
    dwa aku szeregowo po 12 V).

    -----

  • 9. Data: 2022-01-24 16:01:51
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.01.2022 o 14:15, heby pisze:

    > ALbo jeszcze lepiej: dwa 12V, szeregowo.

    Szeregowo moc wzrasta? Jakaś nowa fizyka? :D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 10. Data: 2022-01-24 16:02:41
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/01/2022 15:57, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > 200W, 230W - jeden zasilacz HP 200 wat mi się już spalił gdy włączyłem
    > przyniesiony przez kuriera zimny komputer z rozładowaną do zera baterią).

    To się kwalifikuje do gwarancji, bo był ewidentnnie popsuty (laptop albo
    zasilacz). Moc zasilacza nie ma tu nic do gadania, ma się zgadzać
    napięcie a moc ma być taka jak potrzebujesz albo dowolnie większa.

    > Chwilowa pokazywana przez tani gniazdkowy watomierz moc zasilacza przy
    > maksymalnym poziomie ustawienia diod to 168 W. Dużo jak na cegiełkę
    > 5A/230VAC

    Możesz tam wstawić i 1kW. Nie będzie róznicy, LEDy wezmą sobie tyle, ile
    potrzebują.

    > Na oko bezpieczny może być zasilacz 10A/230VAC.

    Czyli 2.3kW ;) Te LEDy jak widac ogrzewają też...

    > Nie chcę druciarstwa, takiego żeby beze mnie nikt nie ogarniał.

    Wpięcie 2 standardowych wtyczek to nie jest druciarstwo. Łaczysz dwa
    zwykłe zasilacze 12V o mocy połowy tego co potrzebujesz i już. Prościej
    się nie da. Zasialcze 12V o mocy 70W to typowy zasilacz dostepny na
    allegro za grosze, wiec i z wymianą będzie 0 problemu.