  • 1. Data: 2009-03-17 08:41:10
    Temat: Przetwornica step down
    Od: greg142 <g...@o...pl>

    Potrzebuję prostą przetwornicę do beznadziejnego aparatu foto Samsung.
    Żre prąd tak, że na nowych paluszkach AA mogę zrobić kilkanaście zdjęć
    góra, a na akumulatorkach kilka. Zapewne stwierdza za niskie napięcie
    i wyłącza. Chcę zrobić przetwornicę z 4 Aku na 3,3V jest takie wejście
    w aparacie. Prąd startowy (otwarcia aparatu) może wystarczy 1.5A, choć
    nie wiem na pewno. Zrobiłem próbę z gotową przetwornicą z zasilacza
    samochodowego dla komórki. Jest na 34063 i powinna wystarczyć. Jest
    gotowa, tylko zmieniłem dzielnik R4/R5żeby uzyskać 3,3V. Z układów
    jestem cienki. Na pewno powinienem również zmienić Rsc (wg danych
    katalogowych).
    Wg wzoru Rsc=0.33/Ipk (switch) a Ipk(switch)=2Iout(max). Więc
    zakładając Iout=1.5A to mam Rsc=0.11oma. Czy tak to ma być? Skąd wziąć
    0.11oma to inna sprawa, ale czy to nie za mało.
    Przetwornica fajna bo gotowa i mała. Ale nie chciałbym przewalić
    aparatu. Na wejściu 4*Aku to jest jakieś max 5,4V. Myślałem też o
    prostszym rozwiązaniu, 3*Aku i dioda (y) w szereg dla zbicia nap do
    3,3V. Jakie jest Wasze zdanie? Czy dobrze kombinuję z Rsc?
    Greg

  • 2. Data: 2009-03-17 09:01:27
    Temat: Re: Przetwornica step down
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Mar 2009 01:41:10 -0700 (PDT), greg142 wrote:
    >Potrzebuję prostą przetwornicę do beznadziejnego aparatu foto Samsung.
    >Żre prąd tak, że na nowych paluszkach AA mogę zrobić kilkanaście zdjęć
    >góra, a na akumulatorkach kilka.

    A moze zmienic te akumulatorki na bardziej markowe ?
    Zaloze sie ze testowali aparacik i dzialal dluzej niz kilka zdjec..

    J.

  • 3. Data: 2009-03-17 09:12:49
    Od: greg142 <g...@o...pl>

    On 17 Mar, 10:01, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A moze zmienic te akumulatorki na bardziej markowe ?
    > Zaloze sie ze testowali aparacik i dzialal dluzej niz kilka zdjec..

    Ale piszę przecież, że na Alkaline AA robię max kilkanaście zdjęć. Jak
    wiesz 2*Aku od 2*bateria różni się o ok. 1.5V nominalnie. Ale to jest
    boczny wątek przerabiany na grupie wielokrotnie o wyższości baterii
    nad....
    Wolałbym odpowiedzi na temat przetwornicy.
    Dzięki
    Greg

  • 4. Data: 2009-03-17 09:18:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello greg142,

    Tuesday, March 17, 2009, 10:12:49 AM, you wrote:

    [...]

    > Jak wiesz 2*Aku od 2*bateria różni się o ok. 1.5V nominalnie.

    Jak to policzyłeś?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2009-03-17 09:29:38
    Od: worlin <w...@n...com>

    Dnia Tue, 17 Mar 2009 10:01:27 +0100, J.F. napisał(a):

    > A moze zmienic te akumulatorki na bardziej markowe ? Zaloze sie ze
    > testowali aparacik i dzialal dluzej niz kilka zdjec..
    >
    > J.

    no niestety, ja mam jakiegos HP i on ma to samo. Wyłacza sie gdy napiecie
    na aku jest okolo 1,1V. Dodaj do tego chwilowe spadki przy wiekszym
    poborze i tragedia :) gotowa. (przekladam wtedy aku do sony i mam jak
    nowe)

  • 6. Data: 2009-03-17 12:05:09
    Od: greg142 <g...@o...pl>

    On 17 Mar, 10:18, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    > Tuesday, March 17, 2009, 10:12:49 AM, you wrote:
    > Jak to policzyłeś?

    2*1.35= 2,7V to Aku
    2*1.65=3.3V to baterie
    3,3-2.7=0,6V Moja pomyłka!!!

    Greg

  • 7. Data: 2009-03-17 18:01:02
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    greg142 pisze:

    > aparatu. Na wejściu 4*Aku to jest jakieś max 5,4V. Myślałem też o
    > prostszym rozwiązaniu, 3*Aku i dioda (y) w szereg dla zbicia nap do
    > 3,3V. Jakie jest Wasze zdanie? Czy dobrze kombinuję z Rsc?

    Zdanie jest takie, aby włożyć do aparatu dobre akumulatorki a nie byle
    gówno. Stara Agfa ePhoto CL30 na alkalicznych nawet nie działa odpalić,
    a na komplecie NIMH robiła ze 100 zdjęć.

    --
    Filip.

  • 8. Data: 2009-03-17 20:23:52
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

> [...]
    >wiesz 2*Aku od 2*bateria różni się o ok. 1.5V nominalnie. Ale to jest
    >boczny wątek przerabiany na grupie wielokrotnie o wyższości baterii

    Ale baterie AA zupełnie nie nadają się do aparatów foto!!! Kilka zdjęć to i
    tak
    dobry rezultat!!. Baterie po prostu mają za dużą oporność wewnętrzną i nie
    dają wystarczającego prądu , a oporność ich rośnie równo z wyładowaniem
    baterii.

    Nie sugeruj sie tym że dają je w komplecie - to taka lipa marketingowa.

    Baterie mają co prawda znacznie większą pojemność od akku ale nie dają
    wystarczającego dużego prądu!.

    Weź nowe akku , naładuj do pełna i jazda. Pewnie twoje aku leżały już
    trochę i
    się zmuliły - kilka cykli ładowanie/rozładowanie może im pomóc.

    zbyszek

  • 9. Data: 2009-03-18 05:17:49
    Od: greg142 <g...@o...pl>

    Panowie!
    Prosiłem o wypowiedzi o przetwornicy step down, a nie o tym jakich
    baterii używać do aparatów fotograficznych!
    Nie ważne do czego jest ta przetwornica. Chcę zrobić przetwornicę na
    34063 o parametrach jak podałem. Proszę na temat.
    Greg

  • 10. Data: 2009-03-18 11:13:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello greg142,

    Wednesday, March 18, 2009, 6:17:49 AM, you wrote:

> [...]
    > Nie ważne do czego jest ta przetwornica. Chcę zrobić przetwornicę na
    > 34063 o parametrach jak podałem. Proszę na temat.

    Ejże, nie pokrzykuj - to ty szukasz pomocy...