  • 11. Data: 2009-03-18 22:23:23
    Temat: Re: Przetwornica step down
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    greg142 pisze:

    > Prosiłem o wypowiedzi o przetwornicy step down, a nie o tym jakich
    > baterii używać do aparatów fotograficznych!
    > Nie ważne do czego jest ta przetwornica. Chcę zrobić przetwornicę na
    > 34063 o parametrach jak podałem. Proszę na temat.

    No to dostałeś chyba jasną odpowiedź, że 34063 się do tego średnio
    nadaje. Jeżeli nie wymagasz hiper sprawności to najsensowniej będzie
    zrobić step-up na napięcie nieco tylko wyższe od maksymalnego
    wejściowego (powiedzmy 7V) a do wyjścia przetwornicy doczepić
    stabilizator liniowy LDO robiący pożądane 5V.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 12. Data: 2009-03-19 04:27:26
    Od: greg142 <g...@o...pl>

    Chcę zrobić przetwornicę z 4 Aku na 3,3V

    Serdeczne dzięki za taką pomoc.
    Greg

  • 13. Data: 2009-03-19 14:13:24
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Adam Dybkowski pisze:

> [...]
    > wejściowego (powiedzmy 7V) a do wyjścia przetwornicy doczepić
    > stabilizator liniowy LDO robiący pożądane 5V.

    Ale on chciał 3.3V a nie 5. No i w przypadku aparatu szkoda dodatkowo
    30% mocy przez liniowy wydzielać do otoczenia oprócz samej sprawności
    przetwornicy. Stanowczo największa sprawność będzie gdy się weźmie
    jakieś akku do aparatu na 3,6 V i wstawi w szereg diodę Shottky.

    MD

  • 14. Data: 2009-03-19 20:12:32
    Od: greg142 <g...@o...pl>

    On 19 Mar, 15:13, Mario <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > przetwornicy. Stanowczo największa sprawność będzie gdy się weźmie
    > jakieś akku do aparatu na 3,6 V i wstawi w szereg diodę Shottky.
    Dzięki Mario, wreszcie ktoś bardziej na temat. Kolega Adam chyba
    pomylił wątki, jest bardzo aktywny, jak widzę, na forum i pewnie
    dlatego. A jest zbliżony wątek Przetwornica Stepup i chyba o tym
    myślał jak pisał. Ale ad rem.
    Wspominałem wyżej o takim rozwiązaniu jak piszesz i to chyba jest
    najprostsze rozwiązanie, a co proste to skuteczne.
    3 szt. Aku daje w max naładowaniu 3*1.35=4.05V. więc przy poborze ok.
    1,2A to chyba zwykła dioda bezpieczniejsza, a potem przełączenie na
    Shottkiego aż w końcu bezpośrednio. Przydałby się tylko jakiś
    komparator napięcia z Ledą dla kontroli stanu Aku i byłoby super.
    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 15. Data: 2009-03-19 20:19:55
    Od: greg142 <g...@o...pl>

    Prosiłem też o wypowiedzi o przetwornicy step down na 34063, a
    zwłaszcza o doborze rezystora Rsc. Cytuję pierwszy mój post:
    "Wg wzoru Rsc=0.33/Ipk (switch) a Ipk(switch)=2Iout(max). Więc
    zakładając Iout=1.5A to mam Rsc=0.11oma. Czy tak to ma być?"
    Nie mam doświadczenia w układach. Może ktoś potwierdzi lub zaprzeczy.
    Pozdrawiam
    Greg

  • 16. Data: 2009-03-19 20:41:23
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    greg142 wrote:

    > Żre prąd tak, że na nowych paluszkach AA mogę zrobić kilkanaście zdjęć
    > góra,

    Może masz zepsuty aparat - mam Canona ixusa 30 - nie liczyłem, ale
    akumulatorek starcza spokojnie na cały dzień wycieczki (minimum
    kilkadziesiąt zdjeć).
    Dorwałem drugiego, używanego - ixus 55 (niby ma większy wyświetlacz,
    może więcej pobierać, ale bez przesady) - _ten_sam_ akumulatorek starcza
    na kilkanaście zdjęc i pada - jak wyjmuję go po 1-2 minutowym włączeniu
    aparatu to jest ciepły. Na pewno nie jest to normalny objaw. Poza tym
    aparat działa bez zarzutu.

    Mirek.

  • 17. Data: 2009-03-19 21:14:00
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Mario pisze:

> [...]
    > przetwornicy. Stanowczo największa sprawność będzie gdy się weźmie
    > jakieś akku do aparatu na 3,6 V i wstawi w szereg diodę Shottky.

    Sorry, byłem już nieco zakręcony o tej porze.
    Najbardziej oszczędnie (jeżeli pozostaje wymóg 4xAKU 1,2V) będzie
    zastosować przetwornicę w konfiguracji SEPIC.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/