  • 1. Data: 2009-03-16 18:07:08
    Temat: sygnatura energetyczna
    Od: "kk" <...@...pl>

    cytat z onetu :

    Ministerstwo Gospodarki proponuje wprowadzenie węzłowych opłat przesyłowych.
    W praktyce oznaczałoby to, że opłaty za energię zależałyby od odległości
    odbiorcy od producenta. ... Odbiorcy oddaleni od źródeł energii płaciliby
    drożej, a ci, którzy byliby bliżej, płaciliby prawdopodobnie taniej.

    Tylko tak sobie myślę jak ja szary odbioraca mogę stwierdzić w domu z
    której elektrowni mam prąd ?

    Może by tak zaproponować ustawodawcom aby wprowadzili obowiązek znakowania
    prądu jakąś sygnaturką możliwą do odczytania określonym protokołem. Każą
    znakować jajka więc czemu nie prąd ?

    Pozdrawiam elekroników w energetyce.

  • 2. Data: 2009-03-16 18:31:52
    Temat: Re: sygnatura energetyczna
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Tylko tak sobie myślę jak ja szary odbioraca mogę stwierdzić w domu z
    > której elektrowni mam prąd ?

    Jak znam życie to będziesz miał z najdalszej...

  • 3. Data: 2009-03-16 20:44:57
    Od: Maciek <m...@p...pl>

    kk wrote:
> [...]
    > odbiorcy od producenta. ... Odbiorcy oddaleni od źródeł energii płaciliby
    > drożej, a ci, którzy byliby bliżej, płaciliby prawdopodobnie taniej.

    A to w sumie niegłupie. Skończą się te ciągłe protesty przeciw każdej
    budowie elektrowni nawet wiatrowej.

  • 4. Data: 2009-03-17 06:32:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 Mar 2009 21:44:57 +0100, Maciek wrote:

    >A to w sumie niegłupie. Skończą się te ciągłe protesty przeciw każdej
    >budowie elektrowni nawet wiatrowej.

    Hi hi - proponuje zajrzec na youtube ile jest filmow o katastrofach
    wiatrakow.
    A to jednak ze spora predkoscia pedzi i odlamki lataja daleko.
    Strefa bezpieczenstwa musi byc duza.

    J.

  • 5. Data: 2009-03-17 06:39:09
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 Mar 2009 19:07:08 +0100, kk wrote:
> [...]
    >drożej, a ci, którzy byliby bliżej, płaciliby prawdopodobnie taniej.
    >
    >Tylko tak sobie myślę jak ja szary odbioraca mogę stwierdzić w domu z

    To akurat proste - z tej z ktora masz podpisana umowe :-)

    Bardziej mnie ciekawilo ktorej elektrowni siec kaze wlaczyc dodatkowe
    turbiny a ktorej placi za postojowe - przeciez nie wiadomo ktorzy
    klienci za to zaplaca

    >Może by tak zaproponować ustawodawcom aby wprowadzili obowiązek znakowania
    >prądu jakąś sygnaturką możliwą do odczytania określonym protokołem. Każą
    >znakować jajka więc czemu nie prąd ?

    Na cale szczescie podobne pomysly w internecie sie skonczyly ..
    chociaz kto wie - moze i to byl sens ..

    J.

  • 6. Data: 2009-03-17 07:25:06
    Od: f...@i...pl

    Witam,

    Od dawien dawna pokutują takie stereotypy. Niektórzy mówią że płacą za
    światło opłacająca rachunek za prąd elektryczny. Tak samo wszyscy
    wiedzą że prąd robi się w elektrowni. Chciałbym jeszcze wyjaśnieć, że
    pomiędzy elektrownią a nami, odbiorcami energii funkcjonuje coś
    takiego jak system elektroenergetyczny. Wszystkie (99,9 %) źródła
    energii oddają ją do systemu. To znaczy że elektrownia produkuje
    energie na zapotrzebowanie systemu i tylko tyle jest w stanie jej
    oddać ile w danym momencie system potrzebuje. My odbriorcy przez
    rejony energetyczne mamy tą energię w mieszkaniach.

    I teraz wcale nie jest to takie głópie,że Ci którzy są dalej od
    "rdzenia" systemu płacili więcej za dostawę energii niż Ci co są
    bliżej. Przesył energii kosztuje. Kosztują straty energii, które są
    nieodłącznie związane z przesyłem oraz kosztuje utrzymanie całej
    infrastruktury systemu. W Polsce jest tak, że większość elektrowni
    jest położona w pobliżu kopalń i jest to na Śląsku. Dlatego w głąb
    kraju energię elektryczna trzeba przesyłać co kosztuje. I to jest
    właśnie to za co mają zostać rozróżnione opłaty.

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 7. Data: 2009-03-17 07:57:43
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    kk pisze:

    > Ministerstwo Gospodarki proponuje wprowadzenie węzłowych opłat przesyłowych.
    > W praktyce oznaczałoby to, że opłaty za energię zależałyby od odległości
    > odbiorcy od producenta.

    Wg mnie podejście sprawiedliwe. Dlaczego mam dopłacać za przesył do
    jakichś wsi podbeskidzkich gdy mieszkam 2km od elektrowni?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 8. Data: 2009-03-17 08:12:22
    Od: f...@i...pl

    > Wg mnie podejście sprawiedliwe. Dlaczego mam dopłacać za przesył do
    > jakichś wsi podbeskidzkich gdy mieszkam 2km od elektrowni?

    Jak najbardzie podejście sparwiedliwe.
    Ale na podbeskidziu prąd może być tańszy niż w mazowieckim. A to z
    powodu tego że Beskidy są Śląsku blisko elektrowni, a także jest tu
    trochę elektrowni wodnych. Jest też unikatowa na skalę europejską
    elektrownia szczytowo-pompowa Porąbka-Żar.

    http://www.geoland.pl/dodatki/energia_xxviii/mapa_du
    za.gif
    http://www.imgw.pl/internet/otkz/elektr_w/mapa1.htm

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 9. Data: 2009-03-17 08:25:40
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    f...@i...pl pisze:

> [...]
    > trochę elektrowni wodnych. Jest też unikatowa na skalę europejską
    > elektrownia szczytowo-pompowa Porąbka-Żar.

    Wszystko fajnie, ale jakoś w obliczeniach wychodzi energia tańsza w
    Warszawie niż chociażby na Śląsku. Chociaż gdy dojdzie do tego wyższy
    koszt przesyłu to już nie będzie tak różowo - i wynikowo mniej odbiorców
    będzie chciało zmienić dostawcę energii na innego, bardziej odległego.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 10. Data: 2009-03-17 08:49:40
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Mar 2009 08:57:43 +0100, Adam Dybkowski wrote:

    >Wg mnie podejście sprawiedliwe. Dlaczego mam dopłacać za przesył do
    >jakichś wsi podbeskidzkich gdy mieszkam 2km od elektrowni?

    A prad z tej elektrowni wykupi fabryka i bedziesz placil za przesyl ze
    Szczecina :-)

    J.