  • 1. Data: 2023-02-12 17:19:48
    Temat: Przetwornica z " modyfikowanym sinusem" i klimatyzator
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Klimatyzator współczesny, wszystkie silniki z falownikami. Przy średnim poborze
    energii w granicach 0,2kWh aż się prosi żeby go podłączyć pod magazyn energii. W
    szczycie pobiera ok 800W. Przetwornice z sinusem mam na 600W mocy ciągłej i ma
    problemy z wydajnością chociaż napisane na niej że 1200W moc chwilowa. Mam
    przetwornice 1200W mocy ciągłej ale z modyfikowanym sinusem. Jest prawdopodobieństwo
    popsucia się przetwornicy albo klimatyzatora jak by te dwa urządzenia sparować?
    Teoretycznie nie bo w klimatyzatorze napięcie z sieci jest prostowane i przerabiana
    na takie jakie silniki potrzebują. A w praktyce nie wiem i dlatego pytam.

  • 2. Data: 2023-02-14 12:42:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 12 Feb 2023 08:19:48 -0800 (PST), Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    > napięcie z sieci jest prostowane i przerabiana na takie jakie
    > silniki potrzebują. A w praktyce nie wiem i dlatego pytam.

    Ogolnie tak powinno byc - falownik sobie wyprostuje, sinus mu
    niepotrzebny.
    Tylko ... pewnie juz ma PFC, i nie wiadomo jakiej jakosci/konstrukcji.
    Dostosuje sie, czy przepali :-(

    J.