  • 31. Data: 2017-05-18 22:01:34
    Temat: Re: Przewóz klamotów przyczepką jednoosiową a DMC
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-05-17 o 19:22, 007 pisze:

    > Po raz kolejny napiszę -- słabe w krzyżu te nowe jeździdła są :O

    Nie to co maluch.
    https://www.youtube.com/watch?v=q0HeV1zHYhc

  • 32. Data: 2017-05-19 21:27:56
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 18 May 2017 12:08:54 -0700, WS wrote:

    > ale Tomasz S. napisal, ze musi byc bez hamulca, wiec zastanawiam sie,
    > czy znow gdzies jakiegos przepisu/rozporzadzenia/normy nie ukryli...

    Chyba się nie zrozumieliśmy - albo ja coś średnio napisałem :)

    Gwoli wyjaśnienia ustawa traktuje przyczepkę bez hamulca jako "lekką"
    ograniczając jednocześnie jej masę do max 750kg. Niezależnie od tego,
    producent samochodu może w homologacji ograniczyć DMC przyczepki bez
    hamulca poniżej tych 750kg. Co zresztą wystąpiło u twórcy wątku.

    W ustawie nie ma zapisu, że nie można budować przyczepek z DMC do 750kg
    jako takie z hamulcem najazdowym - te są po prostu droższe. Oczywiśćie
    można, ale wtedy ograniczenia jej DMC dla danego samochodu określa inne
    pole DR.

    Tomek

  • 33. Data: 2017-05-25 23:28:10
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2017-05-16 21:37, Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> wrote:

> [...]
    >
    > W Twoim przypadku lekkiej nie możesz, bo... zabrania tego homologacja
    > pojazdu. Natomiast jeśli podepniesz przyczepkę "nie lekką" 1300kg z
    > hamulcem to wyłazisz po za ramy tego czym możesz powozić na B o całe
    > 60kg. W ustawie jest niestety zapis o 3,5T - nie o 3,56T :(
    >
    > Jest do tego mała furteczka, możesz zdać sam egzamin jak na B+E, co da Ci
    > wpis B96 do prawa jazdy. Co z kolei pozwoli Ci powozić zestawem 4,25T
    > czyli holownikiem maks 3,5T z przyczepką lekką albo czymkolwiek z
    > przyczepką nie lekką do wspomniach 4,25T DMC zestawu. Ogólnie same

    + taki zestaw potrzebuje już viatolla :-(

  • 34. Data: 2017-05-26 11:24:46
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-05-18 o 22:01, t-1 pisze:

    > Nie to co maluch.
    > https://www.youtube.com/watch?v=q0HeV1zHYhc

    Wbrew pozorom taki zestaw łatwo pociągnąć, tylko trzeba wiedzieć jak
    ruszyć. To podobnie jak lokomotywa, która na mizernym haku ciągnie 3
    tys. ton. :-)
    T.