  • 11. Data: 2023-02-05 13:00:43
    Temat: Re: Przycisk bluetooth
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 5.02.2023 10:55, heby wrote:

    > Nigdzie się nie śpieszy. Aby wykonać łozysko tego stolika (wydrukować)
    > musiałem czekać ze 2 lata na odpowieni poziom przeróbek drukarki
    > pozwalajacy na uzyskanie takich toleracji.
    >
    > Oczywiście, mógłbym go zrobić na piaście od Poloneza, ale ... nigdzie
    > się nie spieszy.

    No cóż, nie wyliczę ile popełniłem niedokończonych projektów i
    rozwlekanie w czasie zwykle zmniejsza szanse na ukończenie.
    Ale mam też sporo takich, które ukończyłem, działają zgodnie z
    założeniem, ale są nieprzydatne - bo coś tam innego działa lepiej albo
    po prostu założenia, idea - okazały się nie do końca trafne.
    Dlatego jak mam pomysł, to staram się go zrealizować najpierw z tego co
    mam i angażując jak najmniejsze środki nie zważając na estetykę czy
    overengineering.
    Oczywiście jest też gonienie króliczka, czyli robi się dla przyjemności
    robienia a nie żeby mieć zrobione.

    --
    Mirek.

  • 12. Data: 2023-02-05 13:02:49
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/02/2023 12:40, Rutkowski, Jacek wrote:
    > Dobrze zrozumiałem że chcesz wyzwalać zdjęcia w telefonie z AVR?
    > Na stykach słuchawek masz 2 styki masy + ? oraz wyjścia L i P.
    > Te 2 wystarczy zwierać żeby wyzwalać zdjęcia jak z selfie sticka.

    Tak mam w tej chwili i działa ... trochę działa. Ale chciałbym zrobić to
    lepiej, tym bardziej, że gniazdo słuchawkowe to obecnie zanikający
    bajer. Ponadto męczy mnie podpięcie bezlusterkowca (z powodu makro),
    więc będzie jeszcze pewnie inaczej itd. Ogólnie szukam różnych
    rozwiązań, przycisk bluetooth to tylko jedno z nich.

  • 13. Data: 2023-02-05 13:04:36
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/02/2023 13:00, Mirek wrote:
    > Oczywiście jest też gonienie króliczka

    Tak nazywa się to hobby. I to gonienie jest celem.

    Aczkolwiek ten projekt jest uczkończony w werji "jako tako działa".
    teraz przyszła pora na jakieś usprawnienia.

  • 14. Data: 2023-02-05 13:42:03
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-02-05 o 00:03, heby pisze:
    > Jeden pilot kompletnie nie widzi transoptora (za duże napięcie
    > załaczenia tranzystora?), a drugi zachowuje się tak, jak by ktoś cały
    > czas wciskał przycisk (rezystancja wyłaczonego transoptora za niska?).
    > Ale on w ogóle się też tak zachowuje bez transoptora, tylko
    > sporadycznie. Jakaś niedoróbka chińczyków.
    A zamieniałeś nogi tranzystora w transoptorze? mógł być odwrotnie
    spolaryzowany i dlatego nie zadziałał.

    --
    Janusz

  • 15. Data: 2023-02-05 13:45:45
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/02/2023 13:42, Janusz wrote:
    > A zamieniałeś nogi tranzystora w transoptorze? mógł być odwrotnie
    > spolaryzowany i dlatego nie zadziałał.

    Podłączyłem poprawnie ;) W oryginale przyciski są zwierane do masy i tak
    też wpiąłem tranzystor w transoptorze.

    Zamówiłem inne piloty (w sensie, inna konstrukcja). Nie poddałem jeszcze
    tego pomysłu kompletnie.

  • 16. Data: 2023-02-05 14:40:59
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 5.02.2023 13:45, heby wrote:

    > Podłączyłem poprawnie ;) W oryginale przyciski są zwierane do masy i tak
    > też wpiąłem tranzystor w transoptorze.

    No ale mierzyłeś napięcie na tym tranzystorze? Powinno być >2V i spadać
    do 0.2 jak jest włączony.
    Może jakieś pull-up kiepskie i kawałek przewodu z tranzystorem robi już
    za obciążenie.
    A może jednak 0.2 jest za dużo - włącz transoptor i wtedy spróbuj
    zewrzeć czy wyzwoli.

    --
    Mirek.

  • 17. Data: 2023-02-05 15:13:34
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/02/2023 14:40, Mirek wrote:
    > No ale mierzyłeś napięcie na tym tranzystorze?

    Tak.

    > Powinno być >2V i spadać
    > do 0.2 jak jest włączony.

    Było nieco powyżej 0.2V jak pamiętam. Mogłem go "wyzwolić" zwierajac
    nogi transoptora mechanicznie.

    Przypuszczalnie to za wysoko w tym konkretnym przypadku. Może jakis
    transoptor unipolarny (?). Nie wiem czy takie istnieją, z resztą to bez
    znaczenia, ten konkretny pilot i tak ma upierdliwą wadę - traci
    parowanie po odpięciu baterii, wiec raczej nie sie nada i tak.

    > Może jakieś pull-up kiepskie i kawałek przewodu z tranzystorem robi już
    > za obciążenie.

    Może. Ogólnie oba piloty mają tendencję do wzbudzania się już na kilku
    cm przewodów.

    > A może jednak 0.2 jest za dużo - włącz transoptor i wtedy spróbuj
    > zewrzeć czy wyzwoli.

    Zwierany śrubokrętem wyzwala bez problemu.

    To czy zrobie to przez przekaźnik, transoptor czy cokolwiek innego nie
    ma znaczenia. Zanim coś wybiorę, wolę wiedzieć, czy nie ma gotowca
    sterowanego 5/3.3V. Jak nie ma, to rękodzieło pozostaje.

  • 18. Data: 2023-02-05 20:08:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 5 Feb 2023 13:00:43 +0100, Mirek <m...@n...dev> wrote:
> [...]
    > albo
    > po prostu założenia, idea - okazały się nie do końca trafne.

    Podaj kilka przykładów coby nie powtarzać na sobie tych historii. To
    było z cyklu inni mówili, że to nie ma sensu ale im nie wierzyłeś czy
    inny schemat?

    --
    Marek

  • 19. Data: 2023-02-05 22:33:44
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 5.02.2023 20:08, Marek wrote:

    > Podaj kilka przykładów coby nie powtarzać na sobie tych historii. To
    > było z cyklu inni mówili, że to nie ma sensu ale im nie wierzyłeś czy
    > inny schemat?

    Nie mam zapędów do pisania blogów, ale koronnym przykładem może być
    podajnik peletu do pieca. Podajnik działał świetnie, tylko samo palenie
    peletem okazało się bez sensu.

    --
    Mirek.