  • 1. Data: 2009-08-05 16:58:28
    Temat: Pytanie o RS485
    Od: "Piotr" <m...@N...kr.home.pl>

    Witam
    Posiadam kartę PCMCIA z wyjściem RS485, niestety nie posiadam do niej kabla.
    Chciałem sam wybadać, które złącza karty mają wyprowadzone sygnały RS485.
    Masę łatwo wykryć bo jest też na obudowie karty, gorzej z sygnałami. Czy
    można poprzez pomiar wykryć na krórych pinach złacza jest RS485 ?
    Tak na marginesie, czy ktoś wie, jaka jest nazwa handlowa takiej wyczki,
    używanej również w kartach sieciowych DELL i 3COM ?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2009-08-05 18:18:20
    Temat: Re: Pytanie o RS485
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Piotr" <m...@N...kr.home.pl> napisał w wiadomości

    > Masę łatwo wykryć bo jest też na obudowie karty, gorzej z sygnałami. Czy
    > można poprzez pomiar wykryć na krórych pinach złacza jest RS485 ?

    1. Doprowadzić do tego, aby nadawała w kółko znany kod i szukać oscyloskopem
    (najłatwiej).
    2. Ustawić tak, aby był nadawany na stałe stan 1. Zrobić dzielnik 100+100 z
    5V i środek podłączać do kolejnych pinów. Na A powinno być coś rzędu 3-4V,
    na B coś rzędu 1V.
    3. W stanie ustawionym na odbiór szukać pinów których zabezpieczenia są
    ustawione na coś koło +12 do +16V i -7 do -16V.

    P.G.

  • 3. Data: 2009-08-05 19:18:55
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr" <m...@N...kr.home.pl> napisał w wiadomości
    > jest RS485 ? Tak na marginesie, czy ktoś wie, jaka jest nazwa handlowa
    > takiej wyczki, używanej również w kartach sieciowych DELL i 3COM ?

    A dokładnie do netu czy do modemu? Gdzieś mi się takie coś walało po domu...
    Przem

  • 4. Data: 2009-08-05 19:37:09
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Wed, 05 Aug 2009 20:18:20 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

> [...]
    > 3. W stanie ustawionym na odbiór szukać pinów których zabezpieczenia są
    > ustawione na coś koło +12 do +16V i -7 do -16V.
    4. Poszukac najpierw w sieci a noz widelec jest dokumentacja?

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 5. Data: 2009-08-05 20:03:05
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    > 3. W stanie ustawionym na odbiór szukać pinów których zabezpieczenia są
    > ustawione na coś koło +12 do +16V i -7 do -16V.

    Linie nie ulegną uszkodzeniu po ich zamianie A z B. Są tylko dwie mozliwości
    podłaczenia.
    K.

  • 6. Data: 2009-08-05 20:59:15
    Od: "Piotr" <m...@N...kr.home.pl>

    > A dokładnie do netu czy do modemu? Gdzieś mi się takie coś walało po
    > domu...

    to netu, taki kabel mam, tylko, że jest zalany, a nie wiadomo, które 15 (
    chyba ) pinów są wykorzystane do wyprowadzenia linii internetu, dlatego
    pytam o nazwę wtyczki, bo może udałoby się zakupić nową do złożenia.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2009-08-06 09:07:48
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "John Smith" <d...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Linie nie ulegną uszkodzeniu po ich zamianie A z B. Są tylko dwie
    > mozliwości
    > podłaczenia.
    Problem, o ile się orientuję, nie polega na tym która jest A a która B,
    tylko na których pinach z iluś tam są te A i B.
    P.G.

  • 8. Data: 2009-08-06 10:41:18
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > Problem, o ile się orientuję, nie polega na tym która jest A a która B,
    > tylko na których pinach z iluś tam są te A i B.
    No własnie, pytanie jest tak sformułowane jakby problemem było wykrycie
    tylko sygnałów A i B, bo z masą sobie poradził.
    K.

  • 9. Data: 2009-08-06 20:23:50
    Od: "Piotrek" <x...@g...pl>

> [...]
    > ( chyba ) pinów są wykorzystane do wyprowadzenia linii internetu, dlatego
    > pytam o nazwę wtyczki, bo może udałoby się zakupić nową do złożenia.

    tutaj jest wyjaśnione
    http://lodd.p.lodz.pl/kwbd/RS485.htm
    oraz tutaj
    http://lodd.p.lodz.pl/kwbd/standardyeia.htm