  • 1. Data: 2009-08-04 20:12:22
    Temat: zasilacz
    Od: "Jan Kowalski" <s...@o...pl>

    Witam!
    Komputer mi się sam wyłącza. Podejrzewam zasilacz.
    Jak mogę go sprawdzić, czy to on jest winny?
    dzięki

  • 2. Data: 2009-08-04 20:33:58
    Temat: Re: zasilacz
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Jan Kowalski pisze:
    > Witam!
    > Komputer mi się sam wyłącza. Podejrzewam zasilacz.
    > Jak mogę go sprawdzić, czy to on jest winny?
    > dzięki

    Przytknij język do wtyczki ATX ;)

    A tak na serio, napięcia na odpowiednich kabelkach mogą coś więcej
    powiedzieć, oczywiście pod obciązeniem, no i samo oglądnięcie lektrolitu
    też wiele powie.

  • 3. Data: 2009-08-04 21:06:21
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Tue, 04 Aug 2009 22:33:58 +0200, Nex@pl napisał(a):

    > Przytknij język do wtyczki ATX ;)
    >
    > A tak na serio, napięcia na odpowiednich kabelkach mogą coś więcej
    > powiedzieć, oczywiście pod obciązeniem, no i samo oglądnięcie lektrolitu
    > też wiele powie.

    A jak te testy przejdzie pomyślnie, to pożyczyć od kogoś sprawny zasilacz.
    Bo w domowych warunkach żadne pomiary nie wykażą, że zasilacz JEST sprawny.

    --
    GLaF

  • 4. Data: 2009-08-04 21:08:26
    Od: "ici" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Komputer mi się sam wyłącza. Podejrzewam zasilacz.
    > Jak mogę go sprawdzić, czy to on jest winny?
    > dzięki

    Skoro są to zdarzenia losowe, trudno ci będzie cokolwiek pomierzyć.
    Najlepiej wymienić kontrolnie zasilacz na inny, lub kupić nowy.
    Zasilacze nie są drogie. Kiedyś zapłaciłem za nowy coś ok. 50-60 zł.
    Najlepiej kupić nowy, remont starego nie bardzo się opłaca cenowo.
    Nowy też uchroni cię przed możliwymi kosztami wymiany: płyty, pamięci,
    procesora, itp.
    - czyli całego komputera w najgorszym przypadku.
    Brak jednego z napięć (np. chwilowy) może sprowokować dodatkowe koszty.

  • 5. Data: 2009-08-04 21:24:54
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    W dniu 04.08.2009 22:12, Jan Kowalski pisze:
    > Witam!
    > Komputer mi si? sam wy??cza. Podejrzewam zasilacz.
    > Jak mog? go sprawdzi?, czy to on jest winny?
    > dzi?ki

    W domu praktycznie tylko wkladajac inny. Pozycz od kolegi, cala
    operacjaprzelozenia potrwa pare minut.
    Pewnie to oczywiste ale rzuciles okiem na kondensatory na plycie
    glownej? Nie sa spuchniete, jakies slady elektrolitu, przebarwienia?

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 6. Data: 2009-08-04 22:31:12
    Od: "Tadek" <usun_to_ted66@_to_tez_op.pl>

    > Komputer mi się sam wyłącza. Podejrzewam zasilacz.
    > Jak mogę go sprawdzić, czy to on jest winny?

    Jak nie masz od kogo pożyczyć zasilacza to
    przy starcie kompa wciśnij klawisz Pause albo wejdź w BIOSA.
    Chodzi o to, żeby system nie wystartował.
    Potem zostaw kompa na jakiś czas i zobacz, czy się sam wyłączy.

    Jeśli się sam wyłączy - to sprawa hardware'u na 100%.
    Jeśli się nie wyłączy - to może być różnie.
    (Jest taki wirusik, który wyłącza od czasu do czasu komputer.
    Ale z drugiej strony system bardziej wykorzystuje sprzęt
    i może być większy pobór prądu - czyli zasilacz bardziej
    obciążony)

    T.B.

  • 7. Data: 2009-08-04 23:28:18
    Od: "bujnos" <b...@b...biz>

> [...]
    > Ale z drugiej strony system bardziej wykorzystuje sprzęt
    > i może być większy pobór prądu - czyli zasilacz bardziej

    Usuń tez zwały kurzu z radiatora i sprawdź/uzupełnij pastę - może być tak,
    że wyłącza się po przegrzaniu procesora.

  • 8. Data: 2009-08-05 00:57:45
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 4 Aug 2009 23:08:26 +0200 "ici" <i...@p...onet.pl> napisał:

    >Zasilacze nie są drogie. Kiedyś zapłaciłem za nowy coś ok. 50-60 zł.
    >Najlepiej kupić nowy, remont starego nie bardzo się opłaca cenowo.
    >Nowy też uchroni cię przed możliwymi kosztami wymiany: płyty, pamięci,

    Właśnie kupno taniego zasilacza za 50zł może za 2-3 lata spowodować
    wymianę podzespołów komputera które usmaży...

    --
    I really hate this damn machine,
    I wish that they would sell it.

  • 9. Data: 2009-08-05 10:50:05
    Od: sp9mrn <s...@t...gmail.com>

    sprawdź temperaturę i stopień zaklejenia radiatora na procku - może go
    przegrzewa i wyłącza.
    Miałem tak
    Sląsk robi swoje (w moim przypadku)

    MAc