  • 11. Data: 2009-04-23 18:18:53
    Temat: Re: Quad+komputer+TV=zakłócenia; Jaki filtr?
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 23.4.2009, pawell32 napisał(a):

    > Wiewior pisze:
    >> A nie możesz użyć filtru 5-2400MHz?
    >>
    > x 4

    Interesuje mnie brak zakłóceń tylko na jednym TV. Do pozostałych nie jest
    podłączany komputer a przy oglądaniu TV-SAT problem nie występuje.

    Poza tym nie wystarczą 3? Tj. odseparowując trzy zostaje jeden, którego
    właściwie nie ma od czego odseparowywać - mylę się?
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://www.pajacyk.pl/

  • 12. Data: 2009-04-23 18:30:39
    Od: "Wiewior" <j...@t...cy>

    Użytkownik "Michal Lukasik" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Interesuje mnie brak zakłóceń tylko na jednym TV. Do pozostałych nie jest
    > podłączany komputer a przy oglądaniu TV-SAT problem nie występuje.

    No właśnie tak napisałeś, że nie do końca wiadomo, ile masz tunerów.
    Wyglądało, że masz jeden i cztery kable do niego podpięte :)

    > Poza tym nie wystarczą 3? Tj. odseparowując trzy zostaje jeden, którego
    > właściwie nie ma od czego odseparowywać - mylę się?

    Nie byłbym taki pewien :)

    --
    Wiewior
    j...@t...cy

  • 13. Data: 2009-04-23 19:27:12
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 23.4.2009, Wiewior napisał(a):

    > No właśnie tak napisałeś, że nie do końca wiadomo, ile masz tunerów.
    > Wyglądało, że masz jeden i cztery kable do niego podpięte :)

    No ale na co komu jeden tuner i cztery kable od quada? ;D

    > Nie byłbym taki pewien :)

    No ja też nie, stąd pytanie. ;D
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://polish.spampoison.com/

  • 14. Data: 2009-04-24 05:15:55
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Michal Lukasik pisze:

    > Najprawdopodobniej tak zrobię.

    zacząłbym od separatora na kompie, moze tylko tam wystarczy.

    pawell

  • 15. Data: 2009-04-24 05:51:26
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > No właśnie to przypadek "czasem". :(
    > Problem występuje w przypadku uziemionego (bolec to 'ziemia' nie
    > kombinacja z 'zerem') komputera (HTPC).
    > Dotyczy to też laptopa (nie sprawdziłem jak na baterii [???]).

    U mnie tylko stacjonarny robi takie hece. Laptop (z podłączonym zasilaczem)
    juz nie (bo ma 100% separacji galwanicznej transformatorem przetwornicy a
    zasilacz jest II klasy ochronności więc nie ma uziemionej obudowy połączonej
    z masą po stronie wtórnej trafa.

    Tak naprawdę to nie uziemiony oplot kabla LNB jest przyczyną problemu a to
    że uziemienie tegoż z punktu widzenia zasilaczy nowoczesnych urządzeń daje
    przeplyw znaczych prądów wyrównawczych.
    To złe (tzw zła praktyka inżynierska) projektowanie urządzeń jest temu
    winne.
    A jeśli już takie złe praktyki wprowadzili I PRZEWIDUJĄ podłączanie kart
    graficznyc pod sprzęt RTV to niech do cholery wyjscia w DROGICH czesto
    kratach separują galwanicznie.
    vari

  • 16. Data: 2009-04-25 20:17:37
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    pawell32 wrote:
    > zgadza się, ja miałem przypadek że maszt anteny stykał się z odgromem
    > i takie cyrki się działy.

    tja on sie powinein stykać i to galwanicznie.

  • 17. Data: 2009-04-26 07:03:41
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > tja on sie powinein stykać i to galwanicznie.

    Z punktu widzenia bezpieczeństwa - powinien.
    I to nie tylko bezpieczeństwa ludzi ale i .... sprzętu.
    Niestety do tego celu powinna być instalacja (taśma) do wyrownywania
    potencjałów w budynku (we współpracy z instalacją ogdromową) no i .....
    sprzęt nie powinien być taki jaki jest (ze mu ziemia przeszkadza i ma prady
    wyrównawcze -*).
    To jest właśnie przyczyna, że gdy gdzieś w pobliżu uderzy piorun to miewamy
    uszkodzone zasilacze komputerowe, zasilacze w odbiornikach SAT (te
    scalaczki - przetwornice to nawet bez przepięć potrafią eksplodowac jak w
    pożyczonym przeze mnie Echostarze - tam wszystkie parametry są na styk ma to
    być tanie) i inne urządzenia.
    Najczęściej są to urządzenia skupiające na sobie dwa potencjały z dwu
    rozległych instalacji (dlugie przewody w ktoych indukuje się przepięcie od
    wyładowania).
    Najczęstrze wiec uszkodzone podzespoły w pececie to zasilacz, modem i czy
    karta LAN.
    Wszystko z jednej strony wisi na potencjale ziemi (lub połowy napiecia
    pomiędzy ziemią a fazą czyli de facto na potencjale ziemi) a z drugiej
    strony na potencjale linii telefonicznej czy kabla LAN (czasem długiego).
    Gdy mi uderzył piorun obok domu (20m) to poodpadały (rozerwane) tranzystory
    SMD w faksmodemie, padła LAN i parę innych urządzeń.
    Tuner SAT przeżył.
    Był podłączony do konwertera w antenie na nieuziemionym maszcie.
    Ale dom był dopiero co kupiony.
    Teraz maszt RTV jest uziemiony i ekran LNB także (głównie po to aby nie
    "kopało" gdy się różne urządzenia podłącza, rozłącza itp - wszystko jest
    uziemione do listwy w szafce gdzie jest wzmacniacz budynkowy).
    Tak wiec każdy przewód w domu jest na potencjale ziemi i jedyne "kopnięcia"
    to te od podłączonego do sieci a nie podłącznego do niczego innego
    urządzenia.
    Wtedy tylko o wtyczce sieciowej trzeba pamiątać a nie ma sytuacji, gdy
    plącze się jakiś potencjał na wystającym ze sciany przewodzie antenowym a
    blisko jest..... kaloryfer.

    Tak więc stykać to się ten maszt z uziomem powinien.
    Ale jeśli nie udaje się usunąć przydzwięku a antena SAT jest na malym
    wysięgniku i sporo pod dachem a kabel antenowy niezbyt długi to może lepiej
    że to jest nieuziemione.
    vari