  • 1. Data: 2022-03-03 17:36:59
    Temat: RMS
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Przy sinusoidzie mamy współczynnik sqr2, piła sqr3, pół sinusoidy sqr4.
    A jak wygląda sygnał, który ma tenże sqr5?

    Robert

  • 2. Data: 2022-03-03 19:06:39
    Temat: Re: RMS
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Mar 2022 17:36:59 +0100, Robert Wańkowski wrote:
    > Przy sinusoidzie mamy współczynnik sqr2, piła sqr3, pół sinusoidy sqr4.
    > A jak wygląda sygnał, który ma tenże sqr5?

    Tu nie ma "jak wygląda".
    Bardzo duża ilość funkcji moze miec taki wspołczynnik.

    W szczegolnosci to przebieg prostokątny o różnym wypełnieniu ma bardzo
    różny współczynnik.

    A zaraz - chcesz go liczyc w stosunku do wartosci maksymalnej, czy
    sredniej ?

    J.

  • 3. Data: 2022-03-04 09:07:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Thursday, March 3, 2022, 7:06:39 PM, you wrote:

> [...]
    > różny współczynnik.
    > A zaraz - chcesz go liczyc w stosunku do wartosci maksymalnej, czy

    Podaje się do szczytowej.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2022-03-04 09:27:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 4 Mar 2022 09:07:36 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Podaje się do szczytowej.

    A potem mierzysz miernikiem magnetoeletrycznym.
    Albo elektronicznym, ale nie RMS :-)

    J.

  • 5. Data: 2022-03-04 10:15:22
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 04.03.2022 o 09:27, J.F pisze:

    > A potem mierzysz miernikiem magnetoeletrycznym.
    > Albo elektronicznym, ale nie RMS :-)

    Jeśli ma na wejściu prostownik i kondensator?

    Oczywistym jest że miernikiem wychyłowym nie zmierzysz przebiegów
    odkształconych poprawnie.
    Z sinusem lub stałym napięciem nie ma problemu ale wszystko
    inne w ten sposób mierzone to pobożne życzenia tylko.

    --
    pzdr, j.r.

  • 6. Data: 2022-03-04 10:28:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 4 Mar 2022 10:15:22 +0100, Rutkowski, Jacek wrote:

> [...]
    > Z sinusem lub stałym napięciem nie ma problemu ale wszystko
    > inne w ten sposób mierzone to pobożne życzenia tylko.

    No ale wlasnie nie wiem po co koledze ten wspolczynnik.
    Czysta teoretyczna ciekawosc, czy ma miernik wartosci szczytowej,
    czy bardziej przyziemnie - miernik pokazuje 10A, jaka jest wartosc
    RMS? A miernik "zwykly", ani szczytowy, ani RMS.

    Czy np "amperomierz pokazuje, ze lampa LED bierze z sieci 300mA, jaka
    jest moc pobierana tej lampy i cos fi" :-)

    J.

  • 7. Data: 2022-03-04 11:00:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jacek,

    Friday, March 4, 2022, 10:15:22 AM, you wrote:

> [...]

    Mowa o wzorach a nie pomiarze. Wartość średnią wyprostowaną można
    zmierzyć ale do obliczeń również trzeba pocałkować, wychodząc od
    szczytowej. To jaki sens przechodzić przez ten etap licząc RMS?

    > Jeśli ma na wejściu prostownik i kondensator?

    To co Ci po RMS? Jeśli chcesz sprawdzić sprawność zasilacza
    impulsowego, to i tak mierzysz już na szynie DC.

    Nawet sinus już nie jest sinusem...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2022-03-04 12:49:38
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    > Przy sinusoidzie mamy współczynnik sqr2, piła sqr3, pół sinusoidy sqr4.
    > A jak wygląda sygnał, który ma tenże sqr5?
    >
    > Robert

    A w ilu przypadkach masz idealną sinusoidę bez harmonicznych ?

    Może jednak lepiej wyjść z pierwiastka sumy kwadratów za dany okres.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 9. Data: 2022-03-04 12:59:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Friday, March 4, 2022, 12:49:38 PM, you wrote:

    > A w ilu przypadkach masz idealną sinusoidę bez harmonicznych ?
    > Może jednak lepiej wyjść z pierwiastka sumy kwadratów za dany okres.

    Ale komu to potrzebne, tak naprawdę?

    W przetwornicach i tak trzeba to albo liczyć żmudnie krok po kroku
    albo użyć PSDT od Texasa - on liczy RMS.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2022-03-04 13:54:14
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    > Ale komu to potrzebne, tak naprawdę?
    >
    > W przetwornicach i tak trzeba to albo liczyć żmudnie krok po kroku
    > albo użyć PSDT od Texasa - on liczy RMS.

    Mi było. Miałem samplowane U i I przebiegów nie sinus.
    Trzeba było policzyć właśnie RMS.
    Tak sobie myślę że to może być coś podobnego.

    Pozdrawiam

    Adam