  • 1. Data: 2020-07-26 21:08:56
    Temat: co jest nie tak z i3-9100F
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    co jest nie tak z i3-9100F

    Postanowiłem coś kupić na szybkości po taniości
    na przyszłość bo skoro stare procki dziś drożeją
    (nie mówiąc o Polsce gdzie ludzie się szaleju nażarli)
    to za dwa lata będzie jak znalazł :)

    Dlaczego ludzie się boczą na ten i3-9100F?
    Takie burżuje w PL już porosły tata daj 4k na komp?

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 2. Data: 2020-07-26 23:57:14
    Temat: Re: co jest nie tak z i3-9100F
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-07-26 o 21:08, PiteR pisze:

    > co jest nie tak z i3-9100F

    Stare, wolne i słaby zegar.

    > Postanowiłem coś kupić na szybkości po taniości
    > na przyszłość bo skoro stare procki dziś drożeją
    > (nie mówiąc o Polsce gdzie ludzie się szaleju nażarli)
    > to za dwa lata będzie jak znalazł :)

    Za dwa lata w tej cenie kupisz używana płytę z tym prockiem w tej cenie.
    Albo i całego kompa.

    > Dlaczego ludzie się boczą na ten i3-9100F?
    > Takie burżuje w PL już porosły tata daj 4k na komp?

    Jak kogoś stać to raczej 5k na kompa.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2020-07-27 00:58:11
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5f1dfcfb$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>
    user RadoslawF pisze tak:

    > Stare, wolne i słaby zegar.

    Częstotliwość bazowa 3600 MHz
    Częstotliwość Turbo 4200 MHz

    > Za dwa lata w tej cenie kupisz używana płytę z tym prockiem w tej
    > cenie. Albo i całego kompa.

    za 300zł?

    > Jak kogoś stać to raczej 5k na kompa.

    jeszcze lepiej

    --
    Piter

    zostań chrzestnym mówili
    będzie fajnie :)

  • 4. Data: 2020-07-27 03:07:50
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-07-27 o 00:58, PiteR pisze:

    > Częstotliwość bazowa 3600 MHz
    > Częstotliwość Turbo 4200 MHz

    Dla miłośników szybkich kompów na dzisiaj to za mało.

    > za 300zł?

    Tak.
    W tym roku za 200zł kupiłem całego kompa z FX-6300 Six-Core.
    Dołożyłem tylko swoje dyski i robi za kompa do internetu.

    > jeszcze lepiej

    Możesz kompa złożyć za 10k, za 20k jaki za 30k zł.
    I są ludzie którzy takich potrzebują i takie zamawiają.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2020-07-27 06:45:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-07-26, PiteR <e...@f...pl> wrote:
> [...]
    > (nie mówiąc o Polsce gdzie ludzie się szaleju nażarli)
    > to za dwa lata będzie jak znalazł :)
    >
    > Dlaczego ludzie się boczą na ten i3-9100F?

    Jak musi być bardziej współczesny Intel i nie ma się ekstra wymagań, to
    czemu nie, bardzo przyzwoity stosunek mocy do ceny. Ale jeśli nie musi
    być Intel to są lepsze opcje. Np. Nowe, zapudełkowane FX-8350 w cenie ca
    90USD można było jeszcze niedawno dostać z Amazona.

    A jak ktoś szuka Intela z dobrym stosunkiem ceny do mocy i chce mu się
    bawić w składanie nieco bardziej egzotycznego sprzętu to kupa starszych
    Xeonów z podobną moca obliczeniową jest dostępna za grosze (kilkanaście
    USD), do tego MoBo, generic, ca 40USD.

    Ale jest tez duża grupa osób, którym te 6k w passmark nie wystarczy, bo
    co z tego, że tanio, jak do ich zastosowań kiepsko.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2020-07-27 08:02:56
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > to za dwa lata będzie jak znalazł :)
    >
    > Dlaczego ludzie się boczą na ten i3-9100F?
    > Takie burżuje w PL już porosły tata daj 4k na komp?

    https://ark.intel.com/content/www/pl/pl/ark/products
    /190886/intel-core-i3-9100f-processor-6m-cache-up-to
    -4-20-ghz.html

    I3 dziewiątej generacji to bardzo dobre 4 rdzeniowe procki. Absolutnie
    nie będzie im brakować mocy w typowych zastosowaniach. Poprzednie
    generacji i3 miały tylko dwa fizyczne rdzenie.

    --
    MN