  • 1. Data: 2011-07-09 15:11:04
    Temat: Ramka cyfrowa do zdjęć - rozbebeszał ktoś?
    Od: Maksymilian Dutka <"maxdutka[blebleble]"@gmail.com>

    Witam, grupowiczów.
    Rozbierał może ktoś ramkę cyfrową do zdjęć? Ciekawy jestem na ile układ
    w niej zawarty jest zintegrowany, na jakim jest procesorze itp.
    O dziwo takie ramki są tańsze niż wyświetlacze TFT z pamięcią obrazu.,i
    gdyby udało się taką ramkę zmusić do wyświetlania tego czego się chce to
    można by ją wykorzystać do czegoś ciekawszego niż wyświetlanie zdjęć :D

    Maksymilian Dutka

  • 2. Data: 2011-07-09 18:14:17
    Temat: Re: Ramka cyfrowa do zdjęć - rozbebeszał ktoś?
    Od: "Radosław Kwiecień" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Rozbebeszał. W mojej siedział układ MT8303 + pamięci zewnętrzne (Flash, RAM).
    Jakiejkolwiek dokumentacji do tego układu nie znalazłem (szukałem parę lat
    wstecz, może teraz to się zmieniło). Trochę informacji na temat tego co w
    ramkach siedzi : http://www.framemory.com/news/technical-article/marj
    ory-
    digital-photo-frame-solution-companies-in-the-market
    .html

  • 3. Data: 2011-07-10 11:01:29
    Od: Portal <m...@p...onet.usun.to.pl>

    Maksymilian Dutka wrote:
> [...]
    > gdyby udało się taką ramkę zmusić do wyświetlania tego czego się chce to
    > można by ją wykorzystać do czegoś ciekawszego niż wyświetlanie zdjęć :D

    Jak w przypadku większości współczesnej cyfrowej elektroniki
    konsumenckiej, ten sprzęt też z reguły opiera się na prockach z
    rdzeniami ARMa. Ramki to raczej segment niskobudżetowy (od strony BOMu,
    bo cena detaliczna potrafi być czasem nieźle wyśrubowana) więc raczej
    nikt tam nie wkłada nowszych Cortexów tylko raczej klasyka czyli
    ARM7TDMI albo ARM926EJ-S + sprzętowe akceleratory do obsługi popularnych
    formatów (JPEG, najróżniejsze MPEGi, jakiś ogólny akcelerator grafiki 2D
    itp.) + interfejsy wszelakie na pokładzie.

    W urządzeniach z niższej półki pewnie da się dobrać do zawartości Flasha
    / EEPROMU i zrobić reverse-engineering + modyfikacje. W nowszych /
    droższych rozwiązaniach wsad będzie raczej zaszyfrowany więc może być
    ciężko to ruszyć.

    Ogólnie podejrzewam jednak, że tak czy inaczej sporo by z tym było
    babrania. W końcu są jakieś powody dlaczego w detalu komponenty
    przeznaczone do szeroko pojętego "developmentu" są droższe niż gotowe
    produkty konsumenckie i jest to właśnie łatwość użytkowania, dostęp do
    dokumentacji, narzędzi itp. No chyba że się ma hackerską duszę i sporo
    wolnego czasu ;).

    Pozdrawiam
    Portal