  • 1. Data: 2011-07-09 10:11:00
    Temat: magnetowid a sygnał tv od 2013r
    Od: "ela" <e...@g...pl>

    Dzien dobry - nie wiem czy wyrażę się prawidłowo, ale postaram się
    zrozumiale:
    od 2013r ma nastąpić ogólnopolska zmiana w zakresie nadawania sygnału(?)
    tv - Analogowy na cyfrowy(?).
    Nie wchodząc w szczegóły nazwy mam następujące pytanie:
    czy wraz z tymi zmianami nie bedzie już można nagrywać na magnetowid -
    kasety VHS? odbiór z tv kablowej.
    Czy znana już jest pewna data tych zmian?

  • 2. Data: 2011-07-09 10:38:50
    Temat: Re: magnetowid a sygnał tv od 2013r
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    W dniu 2011-07-09 12:11, ela pisze:

    > Nie wchodząc w szczegóły nazwy mam następujące pytanie:
    > czy wraz z tymi zmianami nie bedzie już można nagrywać na magnetowid -
    > kasety VHS? odbiór z tv kablowej.

    Na pewno nie będziesz mógł ustawić sobie timera, żeby nagrał program
    przy wyłączonym telewizorze, korzystając z wbudowanego tunera
    magnetowidu. Niemniej czy przypadkiem złącze Euro nie posiada pinów, na
    które można by podać zewnętrzny sygnał? Może w ten sposób dałoby się mu
    podesłać obraz z telewizora obsługującego DVB-T?
    Pytanie brzmi: po co? Nagrywarki dzisiaj tanie, a o ile mi wiadomo nawet
    niektóre telewizory posiadają możliwość nagrania materiału na
    zewnętrznym nośniku USB.

    > Czy znana już jest pewna data tych zmian?

    Żyjesz w tym kraju i jeszcze nie wiesz, że ŻADEN harmonogram nie jest
    tutaj czymś pewnym w 100%? :)

    Tak BTW: wiadomo może coś w sprawie uruchomienia nadajnika w Krakowie?
    Miało być jakoś w lipcu tego roku, ale wciąż ani widu, ani słychu...

  • 3. Data: 2011-07-09 11:34:56
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-07-09 12:38, Atlantis wrote:
    > Pytanie brzmi: po co?

    Jedna z odpowiedzi to fakt że na dzień dzisiejszy już nie *ty*
    decydujesz w 100% co wolno ci i kiedy nagrać i kiedy oglądać. Inna
    sprawa czy rozpieszczeni jakością HD w ogóle zwracamy uwagę na to że
    wolność się kończy.

  • 4. Data: 2011-07-09 13:11:28
    Temat: Re: magnetowid a sygna? tv od 2013r
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2011-07-09 12:11, ela pisze:
    > Dzien dobry - nie wiem czy wyra?? si? prawid?owo, ale postaram si?
    > zrozumiale:
    > od 2013r ma nast?pi? og?lnopolska zmiana w zakresie nadawania sygna?u(?)
    > tv - Analogowy na cyfrowy(?).
    > Nie wchodz?c w szczeg?y nazwy mam nast?puj?ce pytanie:
    > czy wraz z tymi zmianami nie bedzie ju? mo?na nagrywa? na magnetowid -
    > kasety VHS? odbi?r z tv kablowej.

    Jeśli masz prawdziwą TV kablową, czyli nie AZART, to zmiany cię w
    zasadzie nie dotyczą. W TV kablowej można transmitować telewizję
    analogiem do końca świata i jeden dzień dłużej. Nie wierzę, żeby Państwu
    się w ogóle chciało wprowadzać jakieś regulacje co do TV kablowej i
    przejścia na DVB-C, chyba, że pod lobby gigantów rynku typu UPC,
    próbujących wykosić małe, osiedlowe kablówki.

    Natomiast, z czysto praktycznej strony, TV kablowe wyłączają powoli
    analogową TV, żeby w zwolnione pasmo wepchnąć jak najwięcej kanałów
    cyfrowych, internet kablówkowy i telefonię VoIP. Dlatego bez żadnego
    nacisku ze strony Państwa, wkrótce w analogu pozostanie kilka programów
    nadawanych w paśmie III (żeby stare graty mogły to odebrać), a cała
    reszta pasma będzie szła w cyfrze.

  • 5. Data: 2011-07-09 17:24:11
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > od 2013r ma nastąpić ogólnopolska zmiana w zakresie nadawania sygnału(?)
    podobno
    > Nie wchodząc w szczegóły nazwy mam następujące pytanie:
    > czy wraz z tymi zmianami nie bedzie już można nagrywać na magnetowid -
    > kasety VHS? odbiór z tv kablowej.
    skoro to kablówka - to wspomniane wcześniej zmiany nie mają żadnego wypływu
    > Czy znana już jest pewna data tych zmian?
    zmiany trwają, harmonogram się naciąga....

    ToMasz

    PS
    Do starych tv i magnetowidów można już kupić odpowiednie tunery.
    Wielkości paczki husteczek, z jednej strony wejście na antene, z drugiej
    eurozłącze i w zestawie pilot. cena blisko 100zł

  • 6. Data: 2011-07-10 10:01:23
    Od: "ela" <e...@g...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wielkości paczki husteczek, z jednej strony wejście na antene, z drugiej
    > eurozłącze i w zestawie pilot. cena blisko 100zł

    Właściwie Twoja odpowiedź mnie zadawala tzn. rozwiewa moje wątpliwości przy
    założeniu że mam sygnał z tv kablowej. Ale powyżej Atlantis pisze że nie da
    się nagrywać z użyciem timera. Można jakoś rozwikłać waszą sprzeczność (?).

  • 7. Data: 2011-07-10 10:14:34
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 10-07-2011 o 12:01:23 ela <e...@g...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisa? w wiadomo?ci
    > wyp?ywu

    > W?a?ciwie Twoja odpowied 1/4 mnie zadawala tzn. rozwiewa moje w?tpliwo?ci
    > przy
    > za?o?eniu ?e mam sygna? z tv kablowej. Ale powy?ej Atlantis pisze ?e nie
    > da
    > sie nagrywaae z u?yciem timera. Mo?na jako? rozwik?aae wasz? sprzeczno?ae
    > (?).
    Ależ tu żadnej sprzeczności nie ma, wyciągnij z szafki instrukcję i
    przeczytaj
    jak się programuje timer i z czego nagrywa tyo wszystko zrozumiesz.
    Magnetowidy w wiekszości za pomocą timera nagrywają tylko z wewnętrznego
    tunera
    czyli tam gdzie masz podłączoną kablówkę. A jak będziesz miała pudełko
    podłaczone
    po euro to z timera nie nagrasz, bo magnetowid nie ma takiej opcji.
    Polecam pożegnać się z tym sprzętem i kupić sobie nagrywarkę,
    np moja LITEON nagrywa z wszystkich wejść za pomocą timera.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 8. Data: 2011-07-10 10:19:36
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    janusz_kk1 wrote:

> [...]
    > Polecam pożegnać się z tym sprzętem i kupić sobie nagrywarkę,
    > np moja LITEON nagrywa z wszystkich wejść za pomocą timera.

    Mój stary Medion VHS też nagrywa timerem ze wszelkich źródeł. Znaczy nie
    wiem, czy jeszcze to robi, bo to urządzenie z ubiegłego tysiąclecia i używam
    go obecnie tylko to przegrania taśmy na DVD, a i to rzadko.

    Waldek

  • 9. Data: 2011-07-10 12:24:31
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 10-07-2011 o 12:19:36 Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    napisał(a):

> [...]
    > używam
    > go obecnie tylko to przegrania taśmy na DVD, a i to rzadko.
    Dlatego napisałem że w większości. Nie wiemy co ma ela i co to potrafi.
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 10. Data: 2011-07-10 13:30:46
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2011-07-10 14:24, janusz_kk1 pisze:

    > Dlatego napisałem że w większości. Nie wiemy co ma ela i co to potrafi.

    Nagrać timerem ze złącza AV to chyba każdy magnetowid potrafi, wszak nie
    od dziś stosowano taki myk, żeby tuner SAT zostawić włączony na
    odpowiedni kanał i żeby magnetowid sam się włączył o odpowiedniej godzinie.

    Problem w tym, że taką wtyczkę SCART z tunerem DVB-T trzeba by zostawić
    włączoną na właściwy kanał. Bo niestety nie ma protokołu cyfrowego
    takiego, żeby kanały tunera DVB-T były widoczne na poziomie
    programowania magnetowidu, tzn. że programuję w VCR nagrywanie z kanału
    np. "11" i on sam włącza tuner DVB-T na odpowiedni multipleks i
    odpowiedni strumień.