    Date: Wed, 8 Mar 2023 18:04:01 +0100
    Subject: Re: 3/4 hejterów
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <640610f1$0$9604$65785112@news.neostrada.pl> <tu573c$5ur$2@dont-email.me>
    <64064370$0$19603$65785112@news.neostrada.pl>
    <tu5ggq$1okm$1@dont-email.me>
    <64064867$0$19619$65785112@news.neostrada.pl>
    <tu6paj$aejg$1@dont-email.me>
    <6407018d$0$19615$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@4...com>
    <3306030893$20230308155022@squadack.com>
    From: cef <c...@i...pl>

    > Hello Radekp,
    >
    > Tuesday, March 7, 2023, 12:33:39 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Litości - od ilu lat masz rzetelne, globalne pomiary temperatury i
    > zawartości CO2 w powietrzu?
    >
    > Najważniejsze: korelacja to nie przyczynowość!
    >
    > Globalne ocieplenie jest faktem, z którym nie da się dyskutować.
    > Wiązanie tego z działalnością człowieka jest zdecydowanym
    > uproszczeniem.

    Nie kwestionuję samego ocieplenia klimatu, choć jest chwilowe/anormalne,
    bo teoretycznie zgodnie z cyklem mierzonym w tys czy mln lat
    Ziemia powinna się teraz wychładzać.

    Natomiast zastanawia mnie fakt, że skoro to ocieplenie
    powoduje zanikanie zbiorników i wysychanie rzek wewnątrz lądu (nad czym
    ubolewa Jacek) i jednocześnie naukowcy wyliczają o ile podniesie się
    nam poziom
    oceanów z powodu topniejącego lodu na biegunach,
    to nie widzę programów pogodzenia tych dwóch efektów.
    Jakieś kanały wyrównawcze, systemy przepływowe,
    zawracanie rzek, transmisja wody na obszary ubogie wewnątrz lądu itp