  • Data: 2022-11-23 21:03:55
    Temat: Re: 3600W - co kupić
    Od: titanus <t...@g...kom> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2022-11-23 o 12:39, heby pisze:
    > Cześć.

    [cut]

    > Są "gumowe/budowlane" ale one wygladają źle, a niestety dodatkowym
    > warunkiem jest to, że "ma jakoś wyglądać". Czyli to musiałby być raczej
    > koloru białego i wyglądzie listwy a nie przyłącza betoniarki.
    >
    > Docelowo podpięte będzie lekko ponad 2kW, ale to dla moich też za dużo:
    > są zdecydowanie za ciepłe i najzwyczajniej strach używać.

    Wyglądać, a działać - w tych czasach - to dwie różne rzeczy.

    Ładnie wygląda biały kabel, biała wtyczka i biała obudowa gniazd.

    Dobrze działa - odpowiedni przekrój kabla, DOBRA wtyczka i odpowiedniej
    budowy gniazda.

    3600W to - w naszych czasach już mega dużo - jeśli chodzi o "zwykły"
    przedłużacz jednofazowy.

    1. Producenci przewodów: helukabel, lappkabel czy polscy producenci
    "powiększyli" przepustowość swoich przewodów do np 6-7A na każdy mm2.
    oczywiście w odpowiednich warunkach laboratoryjnych. I to podają na
    swoich stronach w dtr-kach do takich kabli. No sory.
    2. Downsizing producentów obudów gniazd poszedł już dość daleko: blaszka
    ma już tylko 10 mm2 przekroju - i to w porywach - jeśli chodzi o
    mosiądz, a w przypadku cynowanego brązu nawet 8 mm2... no sory.
    3. Wtyczki również przeszły metamorfozę ale bardziej delikatną: to mamy
    do dyspozycji zmniejszony przekrój powierzchni stycznej przewodu i
    każdego bolca.

    Kolega elektryk pracujący w hurtowni elektrycznej 23 lata, na moje
    pytanie co poleciłby obecnie do stałego obciążenia ok. 3,5KW pokazał mi to:
    https://automatyka.elstat.com.pl/p158,wtyczka-jednof
    azowa-013-6-3-piny-16a-230vac-ip44-prosta.html
    https://www.elektrykasklep.pl/towar/20342-8bhp-pce-g
    niazdo-stale-jednofazowe/
    ...do tego przewód np OW 3x4mm2.

    Dopiero wtedy jest spore prawdopodobieństwo, że taka konstrukcja nie
    wypali nam dziury w dywanie pod takim obciążeniem.

    można jeszcze i tak:
    https://evston.com/pl/kable-do-ladowania/132-kabel-t
    yp-1-evston-chargeflex-16a-jednofazowy-5m-do-ladowan
    ia-samochodow-elektrycznych-i-hybrydowych-plug-in.ht
    ml

    Jednakże i tak wszystko zależy od tego GDZIE taki przedłużacz wetkniemy.
    Samo "źródło" również musi takie obciążenie przekazać do przedłużacza.

    --
    Pozdrawiam - titanus