  • 1. Data: 2022-11-23 12:39:28
    Temat: 3600W - co kupić
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Nie, nie potrzebuję tyle, ale wole dmuchać na ciepłe.

    Potrzebny przedłużacz, o jak największej mocy dopuszczalnej (3600W?),
    domowy, godny zaufania, 5m, dobrze jak by miał pstryczek.

    Mam w sumie 3 sztuki. Po obciążeniu ~3kW wszystkie robią się bardzo
    gorące, konkretnie przewód jest na granicy utrzymania w ręce. Wszystkie
    noname. W jednym po kilkunastu minutach wypaliło styki w przełaczniku
    (!), drugi przylepił się do podłogi.

    Mam jeden, bardzo stary, markowy, ale marki jakiej - już nie pamiętam,
    który jest praktycznie zimny podczas pracy.

    Chciałbym kupic nowy, nie grzejący sie, 3600W, solidny, może z jakimś
    TUV albo zaświadczeniem od proboszcza.

    Co mam kupić? Myślałem, że jakiś Legrand czy coś innego markowego, ale
    one na oko mają tak samo cienkie druty jak te niemarkowe. Na oko, bo nie
    sprawdzałem. Być może w hipermarketach wiszą same takie cieniasy.
    Pogogoloałem trochę ale niewiele z tego wynika: te moje też mają moce
    >3kW a topią się. Nie chce przeprowadzać testu na sobie.

    Ktoś może podpowiedzieć, co konkretnie kupić?

    Są "gumowe/budowlane" ale one wygladają źle, a niestety dodatkowym
    warunkiem jest to, że "ma jakoś wyglądać". Czyli to musiałby być raczej
    koloru białego i wyglądzie listwy a nie przyłącza betoniarki.

    Docelowo podpięte będzie lekko ponad 2kW, ale to dla moich też za dużo:
    są zdecydowanie za ciepłe i najzwyczajniej strach używać.

  • 2. Data: 2022-11-23 13:00:33
    Temat: Re: 3600W - co kupić
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 23 Nov 2022 12:39:28 +0100, heby napisał(a):

    > Ktoś może podpowiedzieć, co konkretnie kupić?

    3600/220/5~ 3 mm^2
    Kup 5 m linki 2x3 mm^2 (plus 3 zyła do zerowania jeśli konieczna) plus
    osprzęt na którym pisze 16 A, połącz do kupy i masz co chciałeś. Gotowca
    raczej nie znajdziesz.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2022-11-23 13:11:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 23 listopada 2022 o 13:00:35 UTC+1 Jacek Maciejewski napisał(a):

    > 3600/220/5~ 3 mm^2
    > Kup 5 m linki 2x3 mm^2 (plus 3 zyła do zerowania jeśli konieczna) plus
    > osprzęt na którym pisze 16 A, połącz do kupy i masz co chciałeś. Gotowca
    > raczej nie znajdziesz.

    Dokładnie, a hipermarketach budowlanych nie wiszą same cieniasy, ale również - a
    przynajmniej
    tak jeszcze jakiś czas temu było w leroyu (bo np. w obi nie przypominam sobie, ale
    może
    nie wpadło w oko - bo są tam jak najbardziej inne ciekawostki, jak kieliszki do
    żarówek) - same
    "listwo-kostki" od przedłużaczy i to z całkiem dużą dziurą do wpuszczenia przewodu.
    Przewodów też do wyboru, choć może niekoniecznie do koloru - raczej wszystkie w
    białej izolacji.
    Ew. w przezroczystej głośnikowe ;>

  • 4. Data: 2022-11-23 13:15:25
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 23.11.2022 o 12:39, heby pisze:
> [...]
    >
    > Mam jeden, bardzo stary, markowy, ale marki jakiej - już nie pamiętam,
    > który jest praktycznie zimny podczas pracy.

    (...)

    Od siebie polecę listwy zasilające firmy Lestar. Używam od wielu lat i
    nie ma(m) z nimi problemów. Tylko jest tak, że dla mocy 3600W (16A) to u
    każdego producenta jest mały wybór. Ale na szczęście są (według szukajki) -
    <http://www.lestar.pl/pl/produkty/listwy_zasilajacof
    iltrujace?flf1556162627c=1&f656605835c_3=5%252C0%252
    0m&flf317505987c=1&f1962712409c_2=16A>

    biała:
    <http://www.lestar.pl/pl/produkty/listwy_zasilajacof
    iltrujace/listwy_zasilajaco_filtrujace/listwy_przeci
    wprzepieciowe_3l/lxa_816_16a_ga_ksz_50m,p1746666200>

    czarna:
    <http://www.lestar.pl/pl/produkty/listwy_zasilajacof
    iltrujace/listwy_zasilajaco_filtrujace/listwy_przeci
    wprzepieciowe_3l/lxa_816_16a_ga_kcz_50m,p320455148>

    Te są jeszcze godne polecenia -

    <https://eta.com.pl/produkty/listwy-przeciwzakloceni
    owe/82-listwa-liza-10>
    <https://eta.com.pl/produkty/listwy-przeciwzakloceni
    owe/83-listwa-piatka>

    Ale raczej nie tanie. I nie są bezobsługowe, bo te Lestara - w przypadku
    spięcia - wywalają automatyczny, resetowalny bezpiecznik. W listwach ETA
    musiałbyś wymienić szklane bezpieczniki rurkowe 10A.

    Dobre (ale nie tanie), są listwy firmy Brennenstuhl, ale 5-metrowych nie
    znajdziesz - <https://www.brennenstuhl.com/pl-PL/produkty/listwy-
    zasilajace>

    K.

    --
    Adresy e-mail w domenie art.pl, jak i sama domena nie są już aktywne

  • 5. Data: 2022-11-23 16:43:38
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/11/2022 13:00, Jacek Maciejewski wrote:
    > 3600/220/5~ 3 mm^2
    > Kup 5 m linki 2x3 mm^2 (plus 3 zyła do zerowania jeśli konieczna) plus
    > osprzęt na którym pisze 16 A, połącz do kupy i masz co chciałeś.

    No sie nie spodoba PZU ;)

    Dlatego pytam o zaświadczenie/certyfikat.

  • 6. Data: 2022-11-23 17:27:32
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > 3600/220/5~ 3 mm^2
    > Kup 5 m linki 2x3 mm^2 (plus 3 zyła do zerowania jeśli konieczna)

    Ciekawe rzeczy, gdzie sprzedają przewód 3 mm^2 ? Od kiedy to trzecia
    żyła służy do *zerowania* ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 7. Data: 2022-11-23 17:39:10
    Od: PeJot <P...@n...pl>

> [...]
    >
    > Potrzebny przedłużacz, o jak największej mocy dopuszczalnej (3600W?),
    > domowy, godny zaufania, 5m, dobrze jak by miał pstryczek.

    MZ temat nie rozwiązywalny, za dużo sprzeczności.

    Zapomnij o gotowcach.

    Zapomnij o samoróbkach. Brak atestu, poza tym dostępne materiały nie
    pozwolą na zbudowanie czegoś takiego. Przykładowo, współczesny przewód
    2.5 mm^2 dobrze jak będzie miał 0.9^2.5 mm^2, raczej żadne typowe
    gniazdo i wtyczka 1 fazowa nie zniesie ciągle 16 A.

> [...]
    >
    > Ktoś może podpowiedzieć, co konkretnie kupić?
    >
    > Są "gumowe/budowlane" ale one wygladają źle,

    I działają niewiele lepiej bo są zrobione na zasadzie: dużo PCV, mało
    miedzi.

    Jedyne co mi przychodzi do głowy, to samoróbka bez atestu, ale przewód
    3x4 mm^2 i do tego gniazda/wtyki tego rodzaju:

    https://mezoko.com/pl/p/Gniazdo-silowe-przenosne-16A
    -230V-2P-Z-twist-IP44-213-6-PCE/98399

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 8. Data: 2022-11-23 18:04:37
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 23 Nov 2022 17:27:32 +0100, PeJot napisał(a):

    > Ciekawe rzeczy, gdzie sprzedają przewód 3 mm^2 ? Od kiedy to trzecia
    > żyła służy do *zerowania* ?

    Ale bystrzak z ciebie :) 3 mm^2 to przybliżona wartość, o czym świadczy
    znaczek ~. Nie ma obowiązku dotrzymywania wymiaru do 3 miejsca po
    przecinku :) Można zastosować 2,5. A zanim zupełnie zbytecznie
    skomplikowano stopnie ochrony przeciwporażeniowej, ludziska kontentowali
    się właśnie "zerowaniem" :) bo tak się nazywała ta trzecia żyła
    potocznie. To tak dla gawiedzi tłumaczenie, bo ty wiesz lepiej :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2022-11-23 18:59:04
    Od: KLoSS <n...@a...com.pl>

> [...]
    >
    > Docelowo podpięte będzie lekko ponad 2kW, ale to dla moich też za dużo:
    > są zdecydowanie za ciepłe i najzwyczajniej strach używać.

    Może to:

    https://www.przedluzacz.com.pl/produkt/przedluzacz-g
    umowy-h07rn-f-3x25-mm-onpd-wtyczka-i-gniazdko-schuko
    -5m/

    Znalezione przypadkiem, nie testowałem.

    --
    KLoSS

  • 10. Data: 2022-11-23 19:17:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 23 listopada 2022 o 16:43:44 UTC+1 heby napisał(a):
    > No sie nie spodoba PZU ;)
    >
    > Dlatego pytam o zaświadczenie/certyfikat.
    Jeszcze nie zrobiłeś a już zakładasz że spierdolisz.