    From: trybun <M...@j...cb>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: 9hpln
    Date: Fri, 27 Nov 2020 11:53:31 +0100

    > "trybun" rpnr8g$ppn$...@g...aioe.org

    i-redmi-note-9-pro-6-64gb-grey.html

    > Dziś na Allegro jest Poco X3 za 847 (czy jakoś podobnie) pln z VAT...
    >
    > Poco X3 ma SD732G i hybrydowy slot SD/SIM;
    > wg Xiaomi ma DF GNSS, choć nie ma Galileo.
    >
    > 5170 mAh (czy jakoś podobnie) i 120 Hz odświeżania ekranu.

    A są jakieś namacalne korzyści dla klienta z tego tytułu?

    > Nie narzekam -- rozmówcy też nie narzekają.
    > Na jakość rozmów w MaxCom MM136 też nie narzekałem.
    > MM136 nagrywa bezproblemowo.
    >
    > Oba telefony dobrze radzą sobie z głosnym gadaniem.
    > Gorzej z telefonem matki -- ten nie umie cicho gadać...
    > Matka ma MaxCom MM428BB.

    Dzięki. Przy następnym zakupie wezmę pod uwagę również te modele.

    > Motka, jak postrzegam, to ogólnie porażka...
    > - hybrydowy slot SD/SIM
    > - co najwyżej GorillaGlass3
    > - wysoka cena

    Bez przesady, poza wagą i tą nieszczęsną jakością rozmów trudno si e do
    czegoś przyczepić. Także do ceny, mało tego telefon mam od ponad roku z
    jego cena w sklepach nie spadła nawet o złotówkę. Także rok użytkowania
    i żadnej ryski na ekranie, i żadnych hybryd - każda karta ma swoją lokację.

    > Od dawna preferuję głośnomówienie...

    Od czasu Bestii? ?

    > -=-
    >
    > RN9P ma nieprzyjemne położenie głośnika -- gdy trzymam lewą
    > ręką, kciukiem zasłaniam ten głośnik i to tak starannie, że
    > *niczego* nie słychać...
    >
    > Kładę/stawiam telefon na lewym kciuku, opieram na lewym
    > wskazicielu i podpieram lewym serdecznym... Ten kciuk
    > całkowicie zasłania głośnik... Wbrew być może pozorom
    > to wygodny i stabilny chwyt -- niestety tylko do czytania
    > lub słuchania via BT, bo głosu w głośniku nie słychać...
    > Nawet tak mogę potrząsać lewą ręką...

    Ideału w tym względzie raczej nie znajdzie,. W moim poprzednim musiałem
    uważać przy trzymaniu bo tracił zasięg przy niewłaściwym trzymaniu.

    > -=-
    >
    > Po wysłaniu poprzedniego postu zauważyłem, że telefon
    > nie widzi satelitów innych niż GPS. Po wyjściu (czyli
    > na zewnątrz) zobaczyłem jednego satelitę (chyba Glonass)
    > innego niż GPS; później przez ~dobę widziałem tylko
    > satelity GPS, po czym znów: GPS, GLONASS, Beidou,
    > także na środku parterowego mieszkania, nad którym
    > jest kilka kondygnacji i dookoła którego są bloki...
    >
    > Nie narzekam na nawigację -- po Asusie Maxie chyba każdy
    > telefon pod tym względem jest dobry!!! Ale wolałbym mieć
> [...]
    b-shadow-grey
    >    tu mowa o Dual GPS, ale nie ma mowy o Galileo
    >
    > https://mi-home.pl/telefony-redmi/redmi-note-9-pro-6
    gb-64gb-tropical-green
    >    tu nie ma mowy ani o Galileo, ani o DF GNSS
    >
    > https://www.qualcomm.com/media/documents/files/qualc
    omm-snapdragon-720g-mobile-platform-product-brief.pd
    >    tu piszą i o Galileo, i o dual-frequency GNSS (L1 + L5)
    >    Redmi Note 9 Pro
    >
    > https://www.qualcomm.com/media/documents/files/qualc
    omm-snapdragon-732g-mobile-platform-product-brief.pd
    >    tu nie ma mowy o DF, ale jest Galileo
    >    Poco X3
    >
    > Może Xiaomi da jakąś łątkę na RN9P i będę miał w nim DF GNSS?

    W sklepie Play jest trochę programów do obsługi GPS,. Polecam choćby
    GPSTest. Ma on m.in wykaz zasięgu i obsługiwanych satelitów. Galileo ma
    dość słaby sygnał,. Generalnie rzecz ujmując mój poprzedni telefon mimo
    tego że obsługiwał tylko GPS i Glonass lepiej się sprawował jak ten
    obecny, mimo że ten ma większe możliwości na papierze.

    > -=-
    >
    > Skierowałem me pytania pod adres:
    >    s...@x...com
    > ale tam nie rozumieją mego języka i proszą o tłumaczenie na
    > angielski... ;)
    > Może ktoś przetłumaczy >>dual-frequency Global Navigation Satellite
    > Systems<< na angielski?... ;)
    >
    > -=-
    >
    > Może wreszcie ktoś napisze, że ma DF Galileo i opowie o swych
    > wrażeniach?!

    Może ja, tylko musiałbym wiedzieć co to w ogóle jest..