    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: 9hpln
    Date: Fri, 27 Nov 2020 15:17:41 +0100

    "trybun" rpqlr8$bm5$...@g...aioe.org

    > A są jakieś namacalne korzyści dla klienta z tego tytułu?

    Dłużej trzyma akumulator, gdy jest pojemniejszy. ;)
    I chyba krócej, gdy zwiększymy częstotliwość odświeżania...
    (można chyba pozostać przy niższej)

    > Dzięki. Przy następnym zakupie wezmę pod uwagę również te modele.

    Do rozmów są bardzo dobre! I nagrywają bez łaski!!
    Malutkie, tanie, łatwe w obsłudze...
    Nawet mają net ;) -- ale tylko 2G.
    MM136 ma -- zżarł mi kilka groszy, bo 2Gnie
    wchodziło w netowy pakiet. MM428BB -- chyba ma.

    > Bez przesady, poza wagą i tą nieszczęsną jakością rozmów
    > trudno si e do czegoś przyczepić.

    Kto kupuje smartfon, by przy jego pomocy rozmawiać?... ;)
    Smartfony nosimy w siateczkowych kieszeniach tak, by
    każdy widz mógł odczytać LOGO...

    > Także do ceny, mało tego telefon mam od ponad roku z jego
    > cena w sklepach nie spadła nawet o złotówkę. Także rok
    > użytkowania i żadnej ryski na ekranie,

    ZTCW GG3 jest odporniejsza na zadrapania od GG4, ale krucha.
    GG3+ chyba ma jakieś nadprzyrodzone ;) możliwości samonaprawy
    drobnych rys...

    Najtwardsze jest diamentowe, o ile takie jest. ;)
    Szafirowe jest, ale -- drogie i bardzo kruche!
    (ponoć czasami jest/było stosowane do ochrony oczek kamer)

    Asus Max ma GG4 -- mój wielokrotnie fruwał,
    w tym na terakotę z wysokości ~1.5 metra...

    Zobacz w ogłoszeniach, ile jest potłuczonych
    ekranów z GG4, GG5, GG6 a ile z GG3...

    Inna sprawa, że samo ochronne szkło z GG może
    wytrzymać, ale ekran pod nim -- niekoniecznie...

    > i żadnych hybryd - każda karta ma swoją lokację.

    Może miałem pecha przy sprawdzaniu, kilka modeli
    sprawdziłem -- każdy miał hybrydę!

    Kiedyś każdy Mi miał hybrydę.

    > Od czasu Bestii?

    Nie. Nie pamiętam, od kiedy, ale coraz częściej
    z tego korzystałem, gdy było dookoła cicho...

    > Ideału w tym względzie raczej nie znajdzie,. W moim
    > poprzednim musiałem uważać przy trzymaniu bo tracił
    > zasięg przy niewłaściwym trzymaniu.

    Zasięg GSM?

    > W sklepie Play jest trochę programów do obsługi GPS,. Polecam choćby GPSTest.

    Programów o tej nazwie jest masa mas. Jeden z nich
    gościł u na wszystkich moich smartfonach.

    > Galileo ma dość słaby sygnał,.

    Co to znaczy? -- aby coś uzyskać, trzeba wyjść na gołe
    pole (bądź środek jeziora) czy wystarczy wyjść z domu?

    > Generalnie rzecz ujmując mój poprzedni telefon mimo
    > tego że obsługiwał tylko GPS i Glonass lepiej się sprawował jak ten
    > obecny, mimo że ten ma większe możliwości na papierze.

    Cywilny Glonass dają chyba 10 m w poziomie.

    > Może ja, tylko musiałbym wiedzieć co to w ogóle jest..

    Weź pryzmat i złam nim białe światło -- dostaniesz
    [zaraz dostanę po mordzie, gdy napisze głośno słowo
    'tęcza'?] kolorowe rozszczepienie...

    Podobnie łamie się (z rozwarstwianiem) sygnał z satelitów,
    idąc nie w próżni, lecz w powietrzu -- czymkolwiek ono jest.
    Mając dwie częstotliwości (jak dwa kolory) możemy to i owo
    wyczytać o tej łamliwości, bo wyższe częstotliwości łamią
    się mocniej niż niższe, choć kąt padania obu jest ten sam...

    Ot -- i cały sekret DF GNSS? Wielu pisze, że niekoniecznie...
    Nie mam, nie używam, nie znam nikogo, kto ma... Jak widać na
    smutnym przykładzie -- support Xiaomi też niewiele wie o DF
    GNSS, choć Xiaomi produkuje stosowne telefony i zaznacza to
    w specyfikacjach...

    Strona Galileo:
    https://www.usegalileo.eu/PL/inner.html#data=smartph
    one
    uważa, iż Redmi Note 9 Pro obsługuje Galileo, choć oficjalnie
    Xiaomi twierdzi, iż RN9P nie obsługuje Galileo.

    Z dokładnością GNSS trudna sprawa, bo jest ona nie tylko
    wynikiem technologicznych możliwości, lecz także polityki...

    Galileo początkowo miał mieć (obok ,,normalnych'') geostacjonarne
    satelity (odpowiedniki Egnos) i był budowany wspólnie z Chinami,
    ale ostatecznie chyba ma już niewiele wspólnego z Compassem czy
    Beidou -- przez jakiś czas walczono o częstotliwości. Czytam też,
    że GPS ma zredukować liczbę nachylonych (,,normalnych'') orbit
    do 3 -- naśladując pozostałe systemy... Chińczycy zamierzali
    rozstawić swe satelity na 3 wysokościach, wliczając w to
    geostacjonarną -- nie wiem, jak jest... Informacje są wg
    mnie zbyt niejasne i nieco sprzeczne a ja niezbyt mocno
    tym interesuję się...

    Była premier GB szokowała chęcią budowy brytyjskiego GNSS
    z geostacjonarnymi satelitami... Taki GPS, ale całkowicie
    samowystarczalny... Bez cudzych stacji referencyjnych itd...

    [tak to bywa, gdy ,,budują'' politycy...]

    Uruchomienie Galileo to chyba zasługa Putina -- zajmującego Krym... ;)

    -=--=-

    "trybun" rpqlsa$bm5$...@g...aioe.org

    e-9-pro-5g-oficjalnie/

    > Akurat komuś potrzebne 5g w telefonie...

    Produ_centom -- mają z tego sporo centów, żeby
    nie napisać, że aż (?dziesiątki?) dolarów i euro...

    --