    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: 9hpln
    Date: Mon, 28 Dec 2020 02:34:36 +0100
    <5fbdaf48$0$508$65785112@news.neostrada.pl> <rpnr8g$ppn$1@gioia.aioe.org>
    <5fbfcb98$0$513$65785112@news.neostrada.pl> <rpqlr8$bm5$1@gioia.aioe.org>
    <5fc10aa2$0$558$65785112@news.neostrada.pl> <rptdds$9u7$1@gioia.aioe.org>
    <5fc2b37d$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fc2c54e$0$541$65785112@news.neostrada.pl> <rq2mr2$1rv$1@gioia.aioe.org>
    <5fc787c1$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <rqfhqp$15s0$1@gioia.aioe.org>
    <5fcd29f8$0$556$65785112@news.neostrada.pl> <rqq3r5$2kb$1@gioia.aioe.org>
    <rrgqus$1p5i$1@gioia.aioe.org> <rri0cr$58c$1@gioia.aioe.org>
    <rrp7ed$18p9$1@gioia.aioe.org> <rrq5l9$1lhd$1@gioia.aioe.org>
    <rru4pm$ms$5@gioia.aioe.org> <rs6vkt$14et$1@gioia.aioe.org>

    "trybun" rs6vkt$14et$...@g...aioe.org

    /PRN136_forecast

    > Prawdę pisząc nie mam pojecia o czym mowa.

    Wierzę Ci. ;)

    > A jak wygląda flaga EGONS w tym programie?

    Tak, jak Galileo. ;)

    > Tak. A WAAS to amerykańskie, BDSBAS chińskie, MSAS
    > japońskie itd. Ale wszystkie oflagowane jak dla GNSS.

    SBAS to wspomagacze GNSS -- zawierają się w GNSS.

    -=-

    https://www.gsa.europa.eu/european-gnss/what-gnss/wh
    at-sbas

    Możesz poczytać...

    ++ SBAS wprowadzają korekty. Naziemne stacje referencyjne znają

    > Ale jak to się ma do zwykłego użytkownika, zwykłe papierowe
    > dane czy faktycznie jest (powinno być) lepiej?

    Egnos zdecydowanie poprawia dokładność SF;
    ponoć DF_bez_Egnos potrafi dać efekty lepsze niż SF_z_Egnos.

    > Jest też np "Znajdź auto", które pokazuje 0,5 metrów po dojściu
    > do pozycji zaznaczonej jako start. Tu ciekawostka - nigdy nie
    > miałem telefonu który wskazywał pozycje zero po dojściu na metę,
    > zawsze jest gdzieś obok. Jednym słowem - do znajdywania monet
    > w trawie to się nie nadaje.

    Ponoć DF Galileo nadaje się ;)
    Nadto statyczne pomiary SF GPS też mogą nadawać się.

    > Złego GPSu to jeszcze nie miałem. Byly tylko takie które
    > wolno sie uruchamiały, ale to chyba nie o to chodzi..

    Jak radzi sobie z:
    - wysokimi i gęstymi drzewami
    - wysokimi i gęstymi blokami
    - mgłą
    - deszczem
    - chmurami

    > Chodzi o precyzje urządzenia w namierzaniu. A na to warunki
    > raczej nie oddziaływają.

    To Twoje zdanie.

    Niekoniecznie zawsze... Chyba lepiej nastawić na 10m.
    (przynajmniej wtedy, gdy są gęste chmury)

    > W poprzednich telefonach nie miałem Galileo
    > i wcale nie są gorsze w tym zastosowaniu.

    Więc raczej ta Motka nie jest orłem pod tym względem.

    -=-

    Porównywanie dokładności GNSS różnych telefonów ma sens wtedy,
    gdy porównujemy telefony w tym samym czasie, w tych samych
    warunkach, bo: GPS stale jest poprawiany, Galileo zyskuje
    nowe satelity, a pogoda i konstelacja mają duży wpływ...

    --