    From: trybun <M...@j...cb>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: 9hpln
    Date: Tue, 29 Dec 2020 12:08:33 +0100
    <5fbdaf48$0$508$65785112@news.neostrada.pl> <rpnr8g$ppn$1@gioia.aioe.org>
    <5fbfcb98$0$513$65785112@news.neostrada.pl> <rpqlr8$bm5$1@gioia.aioe.org>
    <5fc10aa2$0$558$65785112@news.neostrada.pl> <rptdds$9u7$1@gioia.aioe.org>
    <5fc2b37d$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fc2c54e$0$541$65785112@news.neostrada.pl> <rq2mr2$1rv$1@gioia.aioe.org>
    <5fc787c1$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <rqfhqp$15s0$1@gioia.aioe.org>
    <5fcd29f8$0$556$65785112@news.neostrada.pl> <rqq3r5$2kb$1@gioia.aioe.org>
    <rrgqus$1p5i$1@gioia.aioe.org> <rri0cr$58c$1@gioia.aioe.org>
    <rrp7ed$18p9$1@gioia.aioe.org> <rrq5l9$1lhd$1@gioia.aioe.org>
    <rru4pm$ms$5@gioia.aioe.org> <rs6vkt$14et$1@gioia.aioe.org>
    <rsbcnl$1dcq$1@gioia.aioe.org>

    > Egnos zdecydowanie poprawia dokładność SF;
    > ponoć DF_bez_Egnos potrafi dać efekty lepsze niż SF_z_Egnos.

    Papier wszystko przyjmie - użytkownik z zdolnościami do samooceny już
    niekoniecznie.

    > Ponoć DF Galileo nadaje się ;)
    > Nadto statyczne pomiary SF GPS też mogą nadawać się.

    A konkretnie co to za sprzęt co to potrafi? Bo chyba nie jest to jakiś
    bzdurny telefon?

    > Jak radzi sobie z:
    > - wysokimi i gęstymi drzewami
    > - wysokimi i gęstymi blokami
    > - mgłą
    > - deszczem
    > - chmurami

    W lesie nie ma problemów. Z blokami nie próbowałem, mgła, deszcz i
    chmury wydają się nie mieć znaczenia. Aczkolwiek leżąc na kanapie
    zaobserwowałem że gps raz łapie fixa szybciej raz wolniej, jednak nie
    mam pojęcia za czego sprawą tak sie dzieje. Być może faktycznie  chodzi
    o warunki atmosferyczne..

    > To Twoje zdanie.

    Niby moje użytkownika zdanie jest gorsze niż coś znalezione w necie?

    > Niekoniecznie zawsze... Chyba lepiej nastawić na 10m.
    > (przynajmniej wtedy, gdy są gęste chmury)

    > Więc raczej ta Motka nie jest orłem pod tym względem.

    Jasne, jednak tak bezproblemowego i wygodnego telefonu to jeszcze nie
    miałem. W kwestii GPS nie imponuje niczym.

    > -=-
    >
    > Porównywanie dokładności GNSS różnych telefonów ma sens wtedy,
    > gdy porównujemy telefony w tym samym czasie, w tych samych
    > warunkach, bo: GPS stale jest poprawiany, Galileo zyskuje
    > nowe satelity, a pogoda i konstelacja mają duży wpływ...

    Tezy nie potwierdzam,  TP-Link lepiej się zachowuje w kwestiach GPS,
    choć na papierze stoi że powinien być gorszy. Ciekawostka - na mojej
    motce  pojawił się kolejny (drugi) japoński satelita.