    From: trybun <M...@j...cb>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: 9hpln
    Date: Sun, 10 Jan 2021 11:15:30 +0100
    <5fc2c54e$0$541$65785112@news.neostrada.pl> <rq2mr2$1rv$1@gioia.aioe.org>
    <5fc787c1$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <rqfhqp$15s0$1@gioia.aioe.org>
    <5fcd29f8$0$556$65785112@news.neostrada.pl> <rqq3r5$2kb$1@gioia.aioe.org>
    <rrgqus$1p5i$1@gioia.aioe.org> <rri0cr$58c$1@gioia.aioe.org>
    <rrp7ed$18p9$1@gioia.aioe.org> <rrq5l9$1lhd$1@gioia.aioe.org>
    <rru4pm$ms$5@gioia.aioe.org> <rs6vkt$14et$1@gioia.aioe.org>
    <rsbcnl$1dcq$1@gioia.aioe.org> <rsck58$83f$1@gioia.aioe.org>
    <5feaac6b$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <rsf2q2$11mp$3@gioia.aioe.org> <rsj1cb$1duc$2@gioia.aioe.org>
    <rsn03p$i34$1@gioia.aioe.org> <rsr8ac$1ke7$1@gioia.aioe.org>
    <rss9bt$djd$1@gioia.aioe.org> <rstrph$7ce$1@gioia.aioe.org>
    <rt7i90$r4r$1@gioia.aioe.org> <rt82vp$nud$1@gioia.aioe.org>
    <rt9hkb$1ntp$1@gioia.aioe.org> <rtb90s$l2q$1@gioia.aioe.org>

    W dniu 09.01.2021 o 04:47, Eneuel pisze:

    > SSA też wielokrotnie usiłował wyprowadzić mnie (podczas
    > rozprawy o rentę) z równowagi -- też bezskutecznie.

    I co, wygrałeś w końcu?

    > Odpowiem tu zarazem Tobie i Krzysztofowi -- EGNOS, WAAS itd.
    > współpracują ze sobą dość ;) ściśle. Satelity geostacjonarne
    > nie ślą ot tak sobie po prostu różnic wskazań, jak to chyba
    > próbuje ukazać Krzysztof Halsa. SBAS to spójny system nadzoru
    > a próba wywalenia rosyjskiej części -- to i owo destabilizuje.

    Ale chyba to że współpracują to nie znaczy że należy je rozpatrywać jako
    jeden podmiot bo sa to różne systemy różnych operatorów.

> [...]
    > nie można, bo zamierzałem to klarować później -- za sprawą
    > internetu... Tobie tutaj raz jeszcze przypomnę to, co pisałem
    > wielokrotnie -- EGNOS
    > to nie Galileo.
    >
    > Pozycję poznasz tylko dzięki satelitom GNSS (GPS, GLONASS, BeiDou,
    > Galileo itd. -- nie pamiętam innych nazw...) zaś SBAS powie Ci to
    > i owo o jakości informacji pozyskanej z GNSS, przy czym niezbyt
    > istotne jest, ile naraz widzisz satelitów SBAS, o ile widzisz
    > poprawnie choć jeden a i bez tego jednego, jedynego też możesz

    Zdaje się że tok Twojego rozumowania zawiera błąd postrzegania SBAS jako
    EGONS. Mam tylko GPS to nie będę się wspomagał systemem EGONS a WASS.

    > Z JFem toczyliśmy wówczas spor -- sfery kontra hiperbole.
    > (może parabole?...) Nie miałeś wówczas Motki? Miałeś inną?
    > Nie był to rok 2018? Czy jeszcze coś innego?...
    >
    > Stawiam na to, że to był rok 2019. [nie ukrywam, że
    > z pamięciowym liczeniem tak wielkich liczb mam problemy]
    >
    > Wiosną dostałem z ZUS przydział na prewencję rentową do Wieńca
    > a jesienią pojechałem... Lato poświęciłem ;) dywagacjom...

    Ja na pewno nie uczestniczyłem w takiej dyskusji.  Nie, Motkę chyba mam
    od chyba końca lata 2019. Ale wiem na pewno tylko tyle że jest jeszcze
    na gwarancji.

    "Prewencja rentowa"? A co to takiego?

    > Jeśli widzisz satelity Galileo...

    To nie ja, to telefon widzi.

> [...]
    >
    > W mieszkaniu na parterze też zazwyczaj mam fiksa. (tym bardziej
    > rzecz jasna w mieszkaniu na czwartym piętrze) W samym środku
    > (najdalej do okien) parterowego mieszkania tuż po kupnie miałem
    > 17 metrów błędu.
    >
    > Jak szybko tego fiksa łapie? -- bez resetu AGPS niemal natychmiast.
    > (niespełna sekundę)
    >
    > Jak wygląda rzeczywista dokładność? -- na szerokich drogach
    > zazwyczaj widać, którym pasem jechałem. Oczywiście bywają
    > różne skoki w bok, ;) ale krótkie i rzadkie. (długie skoki
    > są rzecz jasna wycinane wo. dokładnością 5 metrów)

    Dla mnie to proste - na tych chyba wszystkich pomiarach nawigacyjnych
    najwiekszej dokładności możemy się dopatrywać tylko gdy urządzenie jest
    w ruchu.

    O dziwo, pierwszy raz zwróciłem na to uwagę, a wygląda na to że mój
    obecny telefon nie ma możliwości korzystania z funkcji aGPS.

    > -=-
    >
    > Fajnie wygląda świątecznie oświetlone miasto; tuż obok, pomiędzy
    > blokami koleiny -- dziury, wystające lub zapadnięte studzienki...
    > Krajobraz księżycowy tak zwany... Pojedyncze trylinki wystają
    > ponad resztę ;) (lub zapadają się) na większą wysokość (głębokość)
    > niż przeciętne krawężniki... Są pieniądze na dekoracje, nawet
    > podczas pandemii, ale brak pieniędzy na naprawę osiedlowych dróg
    > w samym centrum metropolii... Samochody niemal ocierają się o siebie...

    Poznań chyba nic nie lepszy pod tym względem, i nie chodzi tylko o drogi
    osiedlowe. ..

> [...]
    > ta przejażdżka to druga kolizja Volvem spowodowana przeze mnie
    > i opłacona z mej polisy OC; sąsiedni samochód (zadrapany mym
    > lusterkiem) stracił wówczas nieco na swym blasku -- podkładowa
    > farba rzecz jasna nie została tknięta... tym razem chyba pierwsza
    > rata miesięczna OC kosztować mnie będzie aż 313 pln, ale kolejne
    > (jak od lat w Axa) raty mam gratis... nie załapałem się na wiele
    > rabatów, więc drogo ;) wyszło...]
    >
    > Nie twierdzę, że spodziewałem się DF w RN9P -- gdy decydowałem
    > się na kupno tegoż, ale miałem nadzieję na Galileo...

    Mogę tylko jeszcze jeden raz zapewnić że nic nie tracisz z powodu braku
    Galileo.