-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: A jednak piesi ...
Date: Wed, 28 Oct 2015 18:57:45 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 55
Message-ID: <n0r2ak$vvb$1@node2.news.atman.pl>
References: <mv86ht$1kj$2@node2.news.atman.pl>
<ezmau6ug8gto$.qe8517n7shul$.dlg@40tude.net>
<n04hl5$jdb$1@node2.news.atman.pl>
<56266166$0$9570$65785112@news.neostrada.pl>
<n05rbh$t85$1@node2.news.atman.pl>
<5627535f$0$27514$65785112@news.neostrada.pl>
<n086hp$bj1$1@node1.news.atman.pl>
<5627a8a9$0$27509$65785112@news.neostrada.pl>
<n08ejg$jr2$1@node1.news.atman.pl> <n08fhv$fl9$1@node2.news.atman.pl>
<5627cc9c$0$9571$65785112@news.neostrada.pl>
<n08k5a$pfo$1@node1.news.atman.pl>
<1b2x29mgg17l1$.ciixr547ua0v$.dlg@40tude.net>
<n0kd0b$7o9$1@node2.news.atman.pl>
<562dcb65$0$9550$65785112@news.neostrada.pl>
<n0kjt0$f3k$1@node2.news.atman.pl> <n0m5gi$4t3$1@node2.news.atman.pl>
<n0m6ra$v4p$2@node1.news.atman.pl>
<562eaaa6$0$634$65785112@news.neostrada.pl>
<n0n14g$pbo$1@node1.news.atman.pl>
<c5vbw4anxshg$.1tjl4wkgqytev$.dlg@40tude.net>
<5...@g...com>
<n0ob8e$5hh$2@node1.news.atman.pl> <n0qa0i$7d9$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1446055060 32747 83.142.198.226 (28 Oct 2015 17:57:40
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 28 Oct 2015 17:57:40 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
Thunderbird/38.2.0
In-Reply-To: <n0qa0i$7d9$1@node2.news.atman.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2571196
[ ukryj nagłówki ]On 28.10.2015 12:02, HubertO wrote:
>>> Jadący pojazd nie ma z tym nic wspólnego. Pieszemu nie wolno wtargnąć
>>> nawet jak nic nie jedzie.
>>
>> Dalej HubertO uważasz, że dla wszystkich jest to jasna kwestia:)
>>
>> Shrek
>
> Trudno oczekiwać żeby wszystko było jasne dla wszystkich.
Jeszcze post temu twierdziłeś, że na odwrót - trzeba być przygłupem,
żeby nie zrozumieć. I co? Zdaje się nikt nie zrozumiał:P
"Jest bardzo jasno napisane : "pieszy ma pierwszeństwo na przejściu".
Czy jest jeszcze jakiś przygłup, który tego nie rozumie ? "
> Samo zachowanie szczególnej ostrożności już będzie powodem do dyskusji.
Akurat samo zachowanie szczególnej ostrożności nigdy specjalnie
znaczenia nie miało. Taki przepis mający na celu przypomnienie, a nie
wnoszący nic szczególnego, jeśli chodzi o to kto miał pierwszeństwo i
kto jest winny (no może poza spektakularnymi przypadkami i próbami
wymuszeń odszkodowań, albo spektakularnej głupoty typu zeznania "ja go
widziałem i wiedziałem, że tak zrobi, ale przecież miałem pierwszeństwo,
więc moja racja jest mojsza"). Ważne jest "wtargnięcie", które według
większości (i to co gorasza nie tylko kierowców, ale i policjantów i
niemałej części sędziów i biegłych) pierwszeństwa rzekomo pozbawia.
> Był projekt Bublewicz w którym pieszy oczekujący ma pierwszeństwo.
> Ten projekt też nie dla wszystkich byłby jasny.
> Ten zapis "czy kierujący ustępuje pierwszeństwa" dla wielu pieszych
> mógłby być niejasny.
> Albo wielu kierowców nie wiedziałoby "czy pieszy oczekuje na możliwość
> wejścia na przejście".
> Więc jaki zapis byłby całkowicie jasny dla wszystkich, według Ciebie ?
"pieszy korzystający z przejścia dla pieszych ma pierwszenstwo." Koniec.
Można zrobić wyjątek dla tramwajów. I nie mów, że to to co teraz, bo
teraz po kropce jest następny paragraf.
> Z projektu Bublewicz :
> 1b. Przed wejściem na przejście dla pieszych, pieszy jest obowiązany
> zatrzymać się i upewnić, czy kierujący pojazdem ustępuje mu
> pierwszeństwa.";
>
> 1a. Pieszy oczekujący na możliwość wejścia na przejście dla pieszych ma
> pierwszeństwo przed pojazdem, z wyjątkiem tramwaju.
Punkt 1a ma sens. 1b... niespecjalnie. Niby ma, ale tak naprawdę nie.
Pieszego obowiązuje ta sama zasada ograniczonego zaufania co innych i co
do zasady nie jest to zasada nieograniczonego braku zaufania.
Shrek.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.10.15 19:01 Shrek
- 28.10.15 19:03 Czesław Wiśniak
- 28.10.15 20:03 Zenek Kapelinder
- 28.10.15 20:27 Czesław Wiśniak
- 28.10.15 20:44 Shrek
- 28.10.15 20:59 Czesław Wiśniak
- 28.10.15 21:15 Zenek Kapelinder
- 28.10.15 21:25 Czesław Wiśniak
- 28.10.15 21:29 J.F.
- 28.10.15 21:37 Shrek
- 28.10.15 21:45 Czesław Wiśniak
- 28.10.15 22:11 J.F.
- 28.10.15 23:18 Czesław Wiśniak
- 28.10.15 23:21 re
- 28.10.15 23:53 Czesław Wiśniak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-07-22 Genialna toaleta Urobot, automatycznie badająca mocz i kał z Taiwanu
- 2025-07-22 Thunderbird i dysk...
- 2025-07-22 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-07-22 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-07-22 Warszawa => Asystent ds. Sprzedaży i Rozwoju Klienta <=
- 2025-07-22 Warszawa => Sales Assistant and Customer Development Specialist <=
- 2025-07-22 antyfaszystka
- 2025-07-22 W ogóle nie widać...
- 2025-07-22 I znowu inżynierowie i inżynierzy...