  • 11. Data: 2009-02-11 20:13:15
    Temat: Re: ASUS Eee PC 1000H czy SAMSUNG NC10
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 11.2.2009, PSYLO napisał(a):

    > Zapewne z tego samego powodu co (zacytuję post z tej samej dyskusji):

    > ;)

    Hehe. Fakt, ale SAMSUNGa akurat dobrze znam bo moja połówka posiada (więc
    nie drążę bo argumentację mogę przewidzieć) a ASUSem pobawiłem się może 2
    godziny i jakoś mi "nie leżał". Ciekaw jestem jakie Karthoon miałby
    argumenty za ASUSem.
    Miałbym pytanie odnośnie tego co dostaje się w komplecie prócz netbooka?
    Do SAMSUNGa dostajesz całkiem ładne etui/pokrowiec, OS i dodatkowe
    oprogramowanie na płytach CD (może wydawać się chybione przy
    "beznapędowcu", ale IMO to wielki plus).
    Miałbym też pytania odnośnie pierwszego uruchomienia ASUSa. Czy zapyta o
    utworzenie dodatkowej partycji (prócz tej systemowej)? Czy oprogramowanie
    prawidłowo działa na koncie bez praw administratora?
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://www.pajacyk.pl/

  • 12. Data: 2009-02-11 20:52:01
    Od: PSYLO <p...@o...pl>

    Michal Lukasik pisze:
    > Ciekaw jestem jakie Karthoon miałby argumenty za ASUSem.

    W moim przypadku akurat tak wypadło, że mam ciągle do czynienia z
    różnymi modelami Eee PC a Samsunga jeszcze nie testowałem. Mam w tej
    chwili Eee PC 1000H w domu i uważam, że to naprawdę kawałek solidnego
    sprzętu w dobrych pieniądzach. Jakość wykonania, czas pracy na baterii,
    jakość matrycy, dźwięku, dobry mikrofon (a właściwie mikrofony),
    wielopunktowy touchpad (bardzo wygodne rozwiązanie), _bardzo_ szybka
    praca Windows XP (uruchamia się rewelacyjnie szybko) - to mi tak na
    szybko przychodzi do głowy.

    > Miałbym pytanie odnośnie tego co dostaje się w komplecie prócz netbooka?

    To samo co opisałeś w przypadku Samsunga: solidne etui, oprogramowanie
    na płytach, jakąś ściereczkę. Do tego oczywiście zasilacz, który ma dużą
    zaletę - jest bardzo mały i poręczny.

    > Miałbym też pytania odnośnie pierwszego uruchomienia ASUSa. Czy zapyta o
    > utworzenie dodatkowej partycji (prócz tej systemowej)? Czy oprogramowanie
    > prawidłowo działa na koncie bez praw administratora?

    Dodatkowa partycja jest utworzona już fabrycznie (AFAIR 80 + 70 GB).
    Przy starcie była standardowa konfiguracja świeżego XP. Jeśli zaś chodzi
    o działanie na koncie bez praw administratora to musisz sprecyzować o co
    Ci konkretnie chodzi, bo nie do końca zrozumiałem.

    --
    PSYLO

  • 13. Data: 2009-02-11 21:03:56
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 11 Feb 2009 20:13:15 +0000, Michal Lukasik
    <m...@t...pl> wrote:

> [...]
    >oprogramowanie na płytach CD (może wydawać się chybione przy
    >"beznapędowcu", ale IMO to wielki plus).

    Dostajesz dokładnei to samo: etui, płytkę z systemem. Dodatkowo
    dostajesz konto EEE Storage - 10GB na pliki na serwerach Asusa. Z
    aplikacji dostajesz MS Works, Star Office i WinDVD.

    >Miałbym też pytania odnośnie pierwszego uruchomienia ASUSa. Czy zapyta o
    >utworzenie dodatkowej partycji (prócz tej systemowej)? Czy oprogramowanie
    >prawidłowo działa na koncie bez praw administratora?

    ZTCP to dysk jest podzielony na 2 partycje po 80GB. Pytanei o
    oprogramowanie jest dośc dziwne - to akurat nie zalezy od platformy
    sprzetowej. Z kompem masz XP Home choc ja dosc szybko zaoralem i jest
    tam w tej chwili EEEbuntu.

    Zdrowko

  • 14. Data: 2009-02-11 21:04:36
    Od: "Karthoon " <k...@g...pl>

    Michal Lukasik <m...@t...pl> napisał(a):

> [...]

    > nie drążę bo argumentację mogę przewidzieć) a ASUSem pobawiłem się może 2
    > godziny i jakoś mi "nie leżał". Ciekaw jestem jakie Karthoon miałby

    ja znam w miarę oba, bo przymierzałem się do nich (zanim kupiłem w końcu
    8.9", bo te są IMHO za duże).
    I w sumie praktycznie niczym się nie różnią (po za 802.11n a Asusie, ale dla
    mnie to akurat mało ważne); obsługa podobnie (nie)wygodna, czas pracy na
    bateriach też +- taki sam.

    Za to Asusa mozna dostać za 1300-1350 pln, a Samsung to minimum 1550-1600.
    Nie warto dopłacać.

    Argumentem za może być 3G w Samsungu, ale to po kolejne 100 czy 150 pln - też
    imho nie warto.

    Zwłaszcza, że zaraz będzie 1000HE - cena raczej poniżej (ew. porównywalna z)
    samsunga, a pierwsze testy są więcej niż obiecujące ("zauważalnie"
    wydajniejszy, podobno rewelacyjna klawiatura, bardzo dobra bateria).
    SRP 400usd, aktualnie mozna zamówić za 375. Rynkowo pewnie będzie na poziomie
    350.

    Ja bym na miejscu autora wątku poczekał.

  • 15. Data: 2009-02-11 21:06:51
    Od: DFuser <d...@S...gazeta.pl>

    Michal Lukasik pisze:

> [...]
    > utworzenie dodatkowej partycji (prócz tej systemowej)? Czy oprogramowanie
    > prawidłowo działa na koncie bez praw administratora?

    Do Asusa podobnie:
    - pokrowiec (czy ładny, dla mnie tak ale to kwestia gustu)
    - płyta DVD Recovery (na niej jest obraz dysku, 2 partycje)
    - ładowarka, jest lekka

    Po pierwszym uruchomieniu jest kreator tworzenia kont. System jest już
    zainstalowany, tak samo jak oprogramowanie:
    - adobe reader,
    - ms works
    - skype
    - winDVD (lol!)

    Oprogramowanie działa prawidłowo na koncie ograniczonym (są jednak
    wyjątki np. u mnie modem na USB HUAWEI E220 wymaga praw admina żeby
    zobaczył - radzę sobie poprzez polecenie "Uruchom jako" z menu prawoklikiem)

    Pozdrawiam Paweł

  • 16. Data: 2009-02-11 21:55:52
    Od: Prezes <l...@g...com>

    On 10 Lut, 15:40, gordom <g...@b...tego> wrote:
> [...]
    > nie lubi małych klawiszy
    > - możliwie długa praca na akumulatorze
    > - system Win XP
    > - komputer będzie używany do Internetu, aplikacji MS Office (Word,
    > Excel, PowerPoint - raczej z podstawowym wykorzystaniem ich
    > funkcjonalności) - nic więcej
    > - cena w okolicach 1500-1600 PLN
    >
    > Myślałem o:
    > ASUS Eee PC 1000H Intel Atom N270 1GB 160GB 10,2"
    > SAMSUNG NC10 Intel Atom N270 1GB 160GB 10,2"
    >
    > ewentualnie IBM Lenovo IdeaPad S10 Intel Atom N270 1GB 160GB 10" X600
    >
    > Macie jakieś zdanie na ich temat? A może coś innego polecicie? Z góry

    A co Ci bardziej estetycznie pasuje? Bo nie wiem czy zauważyłeś, ale
    te komputery różnią się jedynie bateriami i obudową. Na uczelni
    widziałem kilku znajomych z takim sprzętem i szczerze powiem, że
    sceptycznie podchodzę to tego typu rozwiązań. Problem w tym, że
    zarówno Samsung, NEC, HP, NTT jak i sławny w tym Asus bazują na prawie
    identycznych podzespołach (Intel Atom - mały z 1,6 Ghz zegarem)i
    ustrojstwo co by dużo nie mówić strasznie się grzeje. Jeżeli chcesz
    coś konkretnego w tej materii to polecam coś z kategorii MSI,
    Twinhead. Cena <2000 zł, matryca 12", ale przynajmniej to jest
    komputer, który ma normalny procesor, pamięć, napęd itd. A jeśli tak
    uparłeś się na te <10" to chyba najlepiej ASUS

  • 17. Data: 2009-02-12 00:28:19
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 11.2.2009, PSYLO napisał(a):

    [...]
    > To samo co opisałeś w przypadku Samsunga: solidne etui, oprogramowanie
    > na płytach, jakąś ściereczkę. Do tego oczywiście zasilacz, który ma dużą
    > zaletę - jest bardzo mały i poręczny.

    Czyli praktycznie to samo na plus dla ASUSa za ściereczkę. ;D

    > Dodatkowa partycja jest utworzona już fabrycznie (AFAIR 80 + 70 GB).

    W przypadku SAMSUNGa kreator pyta czy utworzyć dodatkową i można
    dostosować sobie jej rozmiar z zastrzeżeniem, że nie można ustawić mniej
    niż 20GiB na systemową.

    > Przy starcie była standardowa konfiguracja świeżego XP.

    Czyli to samo.

    > Jeśli zaś chodzi
    > o działanie na koncie bez praw administratora to musisz sprecyzować o co
    > Ci konkretnie chodzi, bo nie do końca zrozumiałem.

    Ogólnie pytałem czy są jakieś problemy z załączonym softem. W przypadku
    SAMSUNGa takie miałem (M-ID: <1...@s...org>) choć są tacy
    co twierdzą, że nie powinno ich być. No ale jak to już wcześniej
    zauważyliście NTG.

    BTW. Oczywiście dziękuję wszystkim za informacje.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://polish.spampoison.com/

  • 18. Data: 2009-02-12 00:36:38
    Od: gordom <g...@b...tego>

    W dniu 2009-02-11 22:55, Prezes pisze:

    > matryca 12", ale przynajmniej to jest
    > komputer, który ma normalny procesor, pamięć, napęd itd.

    Za duży. Poszukuję zamiennika dla laptopa 14"
    pozdr.,
    gordom

  • 19. Data: 2009-02-12 00:40:05
    Od: gordom <g...@b...tego>

    W dniu 2009-02-11 22:04, Karthoon pisze:

> [...]
    > 350.
    >
    > Ja bym na miejscu autora wątku poczekał.

    A wiesz może kiedy się pojawi ten Eee PC 1000HE? Z tego co znalazłem w
    necie nie wynika raczej, że to będzie na dniach :-(

    pozdr.,
    gordom

  • 20. Data: 2009-02-12 09:32:27
    Od: "Karthoon " <k...@g...pl>

    gordom <g...@b...tego> napisał(a):

    > A wiesz może kiedy się pojawi ten Eee PC 1000HE? Z tego co znalazłem w
    > necie nie wynika raczej, że to będzie na dniach :-(

    W niektórych sklepach można już składać zamówienia, więc chyba niedługo się
    pojawi i u nas.

    http://tnij.org/cvs4
    http://tnij.org/cvs5