  • Data: 2021-04-27 03:49:18
    Temat: Re: Adata SU900 znika z systemu - kończy się?
    Od: Tomaszek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-04-27 o 02:11, pioruns pisze:
    > Wow duzo tego na screenshocie.
    > No widzisz, cos mi zaswitalo bo moze nie doczytalem ze zrozumieniem, ale
    > nie zauwazylem, zebys opisal grzebanie po logach systemu, dlatego sie
    > zapytalem, to tez wazne.

    Grzebać to grzebałem, ale dość pobieżnie i bardziej zwracałem uwagę na
    czerwone ikonki niż żółte:)

    > (nie czytalem reszty postow w dyskusji ale tu masz moje przemyslenia na
    > szybko):

    Oczywiście wezmę je pod uwagę i tak sobie głośno myślę dalej

    > W Linuksie komunikat tego typu w urzadzeniu moze sugerowac blad
    > polaczenia (kabel tak jak wczesniej sugerowales) ale takze blad
    > zasilania.

    Jest po 3 w nocy, zdarzenie miało miejsce po 14. Komp cały czas chodzi,
    różne operacje dyskowe są i nie ma takiego objawu. Chodzi na tej
    skręconej tasiemce. I człowiek nie wie, czy może na tym polegać i tak
    już zostanie czy znowu za miesiąc, tydzień, dzień się to wysypie:)

    W wiekszosci przypadkow sprzet, nie soft.

    Pierwsze podejrzenia właśnie ku sprzętowi skierowałem.

    U Ciebie w Windows
    > moze byc podobnie. Moze to byc zwiazane z uszkodzeniem plyty glownej,
    > portu samego, kabla, dysku.

    Portów SATA trochę wolnych jest, można pozmieniać, ale dopiero wtedy gdy
    problem się powtórzy:)

    Sterowniki to nie bylby moj pierwszy typ,
    > ale jesli rok temu podmieniles plyte bez zmiany sterownikow, to jasne,
    > przeinstaluj, zrob aktualizacje systemu, moze cos nowego tez znajdzie
    > itp.

    Sprawdziłem i okazało się, że to prawie 2 lata już minęło od tego czasu.
    I jakoś do tej pory działał na tym co ma nie robiąc problemów.

    Zobacz tez czy masz aktualizacje do BIOSu

    Nie ma nowszej wersji. Mam najnowszą.

    moze cos sie da poprawic
    > z obsluga SATA, AHCI czy ogolnie storage. Zrob tez memtest.

    Jest natomiast nowy firmware do dysku (nowszy niż ja mam) Ale cykora
    mam:) Oczywiście musiałbym zrobić obraz całego dysku i wtedy dopiero
    cokolwiek bym zaryzykował:)

    > A rownolegle:
    > Sprobowalbym na tym etapie tez przerzucic dysk do innego komputera
    > (jesli to mozliwe) i obserwowac go z tydzien, mozesz mu zapuscic jakas
    > mala petle sleep pare minut, odczyt kilku GB danych, sleep pare minut i
    > tak w kolko (aby go nie zuzywac, ale zeby tez nie spal, wymuszajac prace
    > kontrolera SSD i chipsetu plyty).

    Jeśli to faktycznie tylko tasiemka, to nie ma potrzeby robienia takich
    operacji (choć jest to możliwe) ale nigdy nie wiadomo, czy problem się
    nie powtórzy. Nie występuje jak widać często i nie potrafię go ręcznie
    wywołać i powtórzyć co mnie martwi najbardziej.

    Dobra, starczy tego. Czas się przespać:)
    Dzięki za sugestie. Oby się nie przydały:)

    --
    t0maszek