  • Data: 2021-04-28 17:45:35
    Temat: Re: Adata SU900 znika z systemu - kończy się?
    Od: Krystek <s...@k...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-04-27 o 03:49, Tomaszek pisze:
    > W dniu 2021-04-27 o 02:11, pioruns pisze:
    >
    > Sprawdziłem i okazało się, że to prawie 2 lata już minęło od tego czasu.
    > I jakoś do tej pory działał na tym co ma nie robiąc problemów.
    >
    > Zobacz tez czy masz aktualizacje do BIOSu
    >
    > Nie ma nowszej wersji. Mam najnowszą.
    >
    > moze cos sie da poprawic
    >
    > Jest natomiast nowy firmware do dysku (nowszy niż ja mam) Ale cykora
    > mam:) Oczywiście musiałbym zrobić obraz całego dysku i wtedy dopiero
    > cokolwiek bym zaryzykował:)
    Na początku tego roku instalowałem dysk SSD 500 GB na NVMe - SAMSUNG Evo
    970. Była to kopia dysku talerzowego 500 GB z systemem Windows 10.

    Komputer działa na tym dysku, ale... jakiś czas temu zainstalowałem
    program SAMSUNG Magician, by sprawdzić dokładniej parametry dysku. No i
    po instalacji programu i jego uruchomieniu, gdy chciałem sprawdzić różne
    szczegółowe parametry dysku program napisał mi w komunikacie:

    "Szczegółowe dane na temat dysku dostępne są jedynie, gdy dla tego dysku
    zainstalowany jest sterownik Microsoft lub SAMSUNG."

    Dysk podłączony jest w nie takim znowu starym komputerze biurowym DELL
    OptiPlex z prockiem i5-6500, a na płycie obsługiwany jest przez
    sterownik Intela dla płyty głównej (wszak to dysk NVMe).

    Tak więc, prócz firmware dysku, winny może być również sterownik
    (chociaż u Ciebie to dysk na tasiemce, ale może jakiś dedykowany
    sterownik dla tego dysku ADATA również jest oferowany przez producenta).

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/