  • Data: 2020-06-28 00:18:32
    Temat: Re: Agregat prądotwórczy i RCD
    Od: Izaura <d...@d...net> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-06-27 13:06, PeJot wrote:

    > OK, mogę się zgodzić w przypadku agregatu przenośnego. Ale jak sprawa
    > wygląda w przypadku agregatu stacjonarnego, zwykle większej mocy,
    > zasilającego awaryjnie dosyć sztywną sieć stacjonarną, w której sporo RCD.

    Sprawa siem komplikuje i to znacznie...

    Ochrone przed porazeniem realizuje siem przez samoczynne wylaczenie
    zasilania w okreslonym czasie wylacznikami nadpradowymi a w sytuacji
    braku mozliwosci spelnienia tego warunku, calosc obejmuje siem
    dedykowanom sieciom PE, ktora realizuje ochrone przez obnizenie napiecia
    dotykowego do okreslonej wartosci.

    RCD to trzeciorzedna ochrona, uzupelniajonca...

    https://www.elektro.info.pl/artykul/systemy-gwaranto
    wanego-zasilania/56610,dobor-mocy-zespolu-pradotworc
    zego-czesc-2-1?

    > Swoją drogą, już kilka razy spotkałem się z maszynami z USA, zasilanymi
    > przez trafa separacyjne mocy i po 100 kW. I regułą było że punkt
    > neutralny nie był do niczego podłączony.

    Nie musi byc podlaczony... bywa, ze punkt N w ogole nie istnieje a siec
    zasilajonca jest polonczona jedynie w trojkont, 3 x 400[V] i z
    transformatora zasila siem automatyke na 230[V].

    > Jak w obydwu powyższych sytuacjach ma zadziałać RCD, kiedy nie ma prądu
    > doziemnego ? Chyba nie do końca rozumiem o co chodzi z tym pierwszym i
    > drugim uszkodzeniem w sieci IT.

    Zapewne poeta mial na mysli sytuacje, ze jedno powstaje w agregacie,
    przed roznicowkom a drugie po stronie odbiornikow. :)