eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAku do UPSRe: Aku do UPS
  • Data: 2025-08-26 20:15:28
    Temat: Re: Aku do UPS
    Od: ??x??(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 26.08.2025 o 20:08, J.F pisze:

    >>>> Może mają za ciepło?
    >>>>
    >>> ale to by musiał być kompletnie wysuszony żeby jak pisze Mirek
    >>> kompletnie nie miał pojemności.
    >>>
    >> Nie o to chodzi. Jeśli akumulator jest eksploatowany w dużej
    >> temperaturze, to zwyczajnie zdycha 2x szybciej i nie chodzi o parowanie.
    >> Wzmożone procesy chemiczne go rozkładają i obojętnie jaki to akumulator.
    >
    > Tzn co dokładnie się dzieje z ołowiowym?
    >
    Nie umiesz w GPT, że pytasz?
    Proszsz:
    Eksploatacja akumulatora kwasowo-ołowiowego w wysokiej temperaturze
    skraca jego żywotność z powodu przyspieszenia procesów chemicznych i
    fizycznych, które prowadzą do degradacji jego komponentów. Optymalna
    temperatura pracy dla tego typu akumulatorów wynosi około 20-25°C. Każde
    10°C wzrostu powyżej tej wartości może nawet dwukrotnie skrócić czas
    jego eksploatacji. ?

    Główne skutki wysokiej temperatury
    Wysoka temperatura ma kilka niekorzystnych skutków dla akumulatora:

    Przyspieszone samorozładowanie: Reakcje chemiczne wewnątrz akumulatora
    zachodzą szybciej w wyższej temperaturze, co powoduje szybszą utratę
    zgromadzonej energii, nawet gdy nie jest on używany.

    Intensywna korozja płyt dodatnich: Wyższa temperatura przyspiesza
    korozję ołowianych płyt dodatnich, co prowadzi do ich degradacji i
    wykruszania się aktywnej masy. Skutkuje to spadkiem pojemności akumulatora.

    Wysychanie elektrolitu: Wzrost temperatury powoduje przyspieszone
    parowanie wody z elektrolitu (roztworu kwasu siarkowego). Utrata wody
    zwiększa stężenie kwasu, co dodatkowo przyspiesza korozję i może
    prowadzić do uszkodzenia separatorów. W skrajnych przypadkach może dojść
    do tzw. przebicia termicznego (thermal runaway), gdzie akumulator
    nagrzewa się w błędnym kole, co prowadzi do jego zniszczenia.

    Zwiększona rezystancja wewnętrzna: Choć w pewnym stopniu wysoka
    temperatura zmniejsza rezystancję wewnętrzną akumulatora, długotrwałe
    narażenie na ciepło prowadzi do degradacji komponentów, co ostatecznie
    zwiększa tę rezystancję. To z kolei powoduje większe straty energii i
    nagrzewanie się akumulatora podczas ładowania i rozładowywania.



    --
    Pixel(R)??
    Albo PiS albo Polska

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: