  • Data: 2023-06-06 14:08:00
    Temat: Re: Akumulator piaskowy,kamienny
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 6 Jun 2023 09:18:05 +0100, Cezar wrote:
> [...]
    grzalkach nagrzewa do wysokich temperatur jakieś kamienie czy inny piach.

    > W UK, w dalszym ciągu w domach znajdziesz "storage heaters"
    > jak tutaj:
    > http://www.barrygraygillingham.com/Tutoring/NSH/HowN
    SH.html

    U nas tez, tzw "piec akumulacyjny".

    W bardzo starej wersji - piec kaflowy, palisz, nagrzewasz, ogien
    wygasa, a piec nadal grzeje.

    > sam takich kilka rozebrałem żeby wynieść bo to cholerstwo jest take
    > cięzkie że w całości sie nie da.

    To chyba nawet dostarczane z ceglami osobno.

    > Zasada jest taka że są one uruchamiane w nocy, kiedy włącza na jest
    > tania taryfa (wspominałem w innym wątku o włączaniu taryfy nocnej
    > poprzez sygnał zakodowany w transmisji AM)
    >
    > Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie aby to zasilić z PV.

    troche szkodzi - to akumuluje energie na pół dnia.
    A kolega chcialby na całą zimę.

    Oczywiscie dobre i pół dnia, tzn pół nocy, ale w zimie energii z PV
    niewiele.

    > Wysokiej temperatury nie ma ale zasada ta sama...

    O ile kojarze, to jest tam spora temperatura, tzn tak ze 200 C.

    J.