eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAkumulator sodowo-jonowy, produkcja już leci, podobno tak samo dobry a tańszy (docelowo o połowę od li-ion) › Re: Akumulator sodowo-jonowy, produkcja już leci, podobno tak samo dobry a tańszy (docelowo o połowę od li-ion)
    From: ii <i...@o...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Akumulator sodowo-jonowy, produkcja już leci, podobno tak samo dobry a
    tańszy (docelowo o połowę od li-ion)
    Date: Sat, 14 Jan 2023 21:16:55 +0100

    W dniu 13.01.2023 o 16:10, m4rkiz pisze:

    > Jeżeli faktycznie mają mieć połowę gęstości energii li-ion, ale
    > zapewniać 4000+ cykli, pracować w szerokim zakresie temperatur, być o
    > połowę tańsze, z dostępnych materiałów, bez szansy na pożar to widzę tu
    > szereg możliwości, łącznie z faktycznie wymiennymi bateriami, co przy
    > jednym standardzie (samochód - domowy magazyn energii) mogłoby się udać.

    Poszukaj o akumulatorach przepływowych. Wspominaliśmy o nich.

    > Już sam domowy magazyn z wymiennymi ogniwami w rozsądnej cenie by mnie
    > skusił, bo jednak aku trakcyjnego z widlaka nie będę do piwnicy wstawiał.
    >
    > Wydaje mi się, że głównym powodem dla którego nikt do teraz nie
    > zdecydował się na wymienne baterie w autach (przynajmniej na taką skalę
    > żebym coś o tym wiedział) jest to że rodzi to olbrzymie problemy jeżeli
    > chodzi o bezpieczeństwo (potencjalna łatwopalność nieznanych baterii, na
    > etapie ładowania, montażu, eksploatacji, wyjmowania, i to taka, która
    > jest w praktyce nie do powstrzymania).

    Przecież takie wymienne baterie można ewidencjonować i dokładnie
    wiedzieć co w nich siedzi, w jakim są stanie, znać ich historię itp itd.

    > Jak się do tego doda komplikacje
    > natury technicznej (delikatne i potencjalnie niebezpieczne baterie które
    > trzeba dobrze obudować, więc o łatwym dostępie nie może być mowy), to
    > mamy coś, czego nikt nawet kijem nie chce ruszać.

    Ale pierdoły. Przecież baterie używane obecnie są dobrze obudowane. Nie
    są wymienne bo są po prostu za duże czyli np za ciężkie, by się z nimi
    p..ić.

    Nie zauważyłem żadnych realnych problemów z obecnie używanymi bateriami.
    W sprzęcie RTV i samochodach. Produkują, sprzedają, korzystam, nie pali
    się. Jak widziałem pompkę paliwa zanurzoną w baku z włazem pod tylnym
    siedzeniem mojej Tigry i jak mi się kiedyś stamtąd lało "po rurze" a
    potem okazało się, że ta pompka ma zużyty kompletnie komutator to
    ilekroć mam odpalić RSa zastanawiam się czy to przeżyję :-)

    > https://www.science.org/content/article/sodium-batte
    ries-are-one-step-closer-saving-you-mobile-phone-fir

    > jeżeli to zagrożenie by odpadało, to jest to moim zdaniem spora rewolucja.

    Ale chłopie, Ty demonizujesz problem. To nie jest realne, jw.