-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.s201pc206.mmj.pl!not-for-mail
From: ii <i...@o...invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Akumulator sodowo-jonowy, produkcja już leci, podobno tak samo dobry a
tańszy (docelowo o połowę od li-ion)
Date: Sat, 14 Jan 2023 21:16:55 +0100
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Message-ID: <tpv2js$184ng$1@news.icm.edu.pl>
References: <tprk5g$kso$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
<63c15f05$0$19616$65785112@news.neostrada.pl>
<tprs8o$qus$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sat, 14 Jan 2023 20:17:00 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="s201pc206.mmj.pl:89.174.201.206";
logging-data="1315568"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.6.1
Content-Language: pl
In-Reply-To: <tprs8o$qus$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2710356
[ ukryj nagłówki ]W dniu 13.01.2023 o 16:10, m4rkiz pisze:
> W dniu 13.01.2023 o 14:39, Lisciasty pisze:
>> O sodowych już dawno temu czytałem, ale z racji marnej gęstości energii
>> nadają się raczej tylko do chałupy. Za to ponoć mają być tanie. Ale póki
>> co w handlu nigdzie nie widzę :/
>
> Jeżeli faktycznie mają mieć połowę gęstości energii li-ion, ale
> zapewniać 4000+ cykli, pracować w szerokim zakresie temperatur, być o
> połowę tańsze, z dostępnych materiałów, bez szansy na pożar to widzę tu
> szereg możliwości, łącznie z faktycznie wymiennymi bateriami, co przy
> jednym standardzie (samochód - domowy magazyn energii) mogłoby się udać.
Poszukaj o akumulatorach przepływowych. Wspominaliśmy o nich.
>
> Już sam domowy magazyn z wymiennymi ogniwami w rozsądnej cenie by mnie
> skusił, bo jednak aku trakcyjnego z widlaka nie będę do piwnicy wstawiał.
>
> Wydaje mi się, że głównym powodem dla którego nikt do teraz nie
> zdecydował się na wymienne baterie w autach (przynajmniej na taką skalę
> żebym coś o tym wiedział) jest to że rodzi to olbrzymie problemy jeżeli
> chodzi o bezpieczeństwo (potencjalna łatwopalność nieznanych baterii, na
> etapie ładowania, montażu, eksploatacji, wyjmowania, i to taka, która
> jest w praktyce nie do powstrzymania).
Przecież takie wymienne baterie można ewidencjonować i dokładnie
wiedzieć co w nich siedzi, w jakim są stanie, znać ich historię itp itd.
> Jak się do tego doda komplikacje
> natury technicznej (delikatne i potencjalnie niebezpieczne baterie które
> trzeba dobrze obudować, więc o łatwym dostępie nie może być mowy), to
> mamy coś, czego nikt nawet kijem nie chce ruszać.
Ale pierdoły. Przecież baterie używane obecnie są dobrze obudowane. Nie
są wymienne bo są po prostu za duże czyli np za ciężkie, by się z nimi
p..ić.
Nie zauważyłem żadnych realnych problemów z obecnie używanymi bateriami.
W sprzęcie RTV i samochodach. Produkują, sprzedają, korzystam, nie pali
się. Jak widziałem pompkę paliwa zanurzoną w baku z włazem pod tylnym
siedzeniem mojej Tigry i jak mi się kiedyś stamtąd lało "po rurze" a
potem okazało się, że ta pompka ma zużyty kompletnie komutator to
ilekroć mam odpalić RSa zastanawiam się czy to przeżyję :-)
>
>
> https://www.science.org/content/article/sodium-batte
ries-are-one-step-closer-saving-you-mobile-phone-fir
e
>
> jeżeli to zagrożenie by odpadało, to jest to moim zdaniem spora rewolucja.
Ale chłopie, Ty demonizujesz problem. To nie jest realne, jw.
Następne wpisy z tego wątku
- 14.01.23 21:18 ii
- 14.01.23 21:33 Shrek
- 15.01.23 11:23 Myjk
- 15.01.23 11:28 Myjk
- 15.01.23 12:58 m4rkiz
- 15.01.23 13:58 J.F
- 15.01.23 14:15 Cavallino
- 15.01.23 17:09 Shrek
- 15.01.23 17:10 J.F
- 15.01.23 17:12 Shrek
- 15.01.23 17:37 Cavallino
- 15.01.23 17:52 Shrek
- 16.01.23 13:12 T.
- 26.01.23 23:09 ii
- 26.01.23 23:10 ii
Najnowsze wątki z tej grupy
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
- Silnik Stirlinga - energia mechaniczna wytwarzana z ciepła bez dostarczania paliwa!
Najnowsze wątki
- 2024-05-16 Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- 2024-05-16 Warszawa => Senior PHP Developer (Symfony) <=
- 2024-05-16 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-16 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-16 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-16 Warszawa => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-05-16 Szczecin => Senior DevOps Engineer <=
- 2024-05-16 Szczecin => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-16 Śledztwo bodnatury "jak wyrok"? ["likwidator" Polskiego Radia donosi]
- 2024-05-16 Citi... zmiany warunków umowy o kartę kredytową Citibank?
- 2024-05-16 prawo jazdy z Nepalu
- 2024-05-15 Mini Netykieta polskich grup i list dyskusyjnych
- 2024-05-15 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-15 Millenium czyli DEBILE bankowości
- 2024-05-15 Warszawa => Frontend Developer - React <=