eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAkumulatorowe Voodoo › Re: Akumulatorowe Voodoo
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!aioe.org!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <rptenm$sin$1@gioia.aioe.org>
    In-Reply-To: <rptenm$sin$1@gioia.aioe.org>
    Subject: Re: Akumulatorowe Voodoo
    Date: Mon, 30 Nov 2020 14:34:21 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 74
    Message-ID: <5fc4f4de$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.101.38
    X-Trace: 1606743262 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 510 83.30.101.38:54299
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4019
    X-Received-Body-CRC: 3308860283
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:759582
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Waldek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:rptenm$sin$...@g...aioe.org...
    >Przyszła zima? no i postanowiłem się zainteresować swoim aku który ma
    >już 6 lat. Trochę poczytałem wczoraj różnych, czasem lekko dziwnych
    >wiadomości, a to o "robieniu gęstości", Ruskich magicznych Kulonach
    >i innych podobnych. Mój pacjent to najprawdopodobniej zwykły mokry
    >CA/CA z pierwszego montażu fabrycznego (45 Ah /320 A)

    >Wziąłem voltomierz w łapę i po nocy (0 stC ) ma napięcie spoczynkowe
    >12,27. Chwile po odpaleniu silnika na zaciskach zmierzyłem 14,7 V

    >No i tu mam pytanie do szanownych _doświadczonych_ grupowiczów,
    >CZY WARTO wyciągać aku i ładować go w domu zapodając te 16,2 V ???

    IMHO - teraz to juz chyba nie warto. Jak mialo sie cos
    uszkodzic/zuzyc/zasiarczyc, to sie dawno zasiarczylo, ale te 14.7V
    sugeruja, ze powinno byc w miare dobrze.

    >z jakimś sensownym ogranicznikiem prądu - Dysponuje tylko zasilaczem
    >laboratoryjnym, więc musiałbym to zrobić 2 etapowo i pilnowac etapu 2
    >z 16,2V żeby zbytnio nie ugotować pacjenta :)

    Poszukaj innych filmow - sa i takie, gdzie podlaczaja tych 16V i prad
    samoczynnie spada do 2-3A.
    I to przy rozladowanym aku - Ty masz pewnie naladowany, to powinno
    pojsc w miare szybko.

    >No i nie wiem czy uda się zmierzyć elektrolit bo korków na wierzchu
    >nie
    >ma może są ukryte pod zaślepką - nie ma dostępu bo broni go moduł
    >powieszony na + aku więc bez wybebeszenia z auta nie sprawdzę.

    Poszukaj - byc moze sa pod naklejka, wystarczy wyciac kolka w
    naklejce.

    >No i nawet gdybym go naładował na full z tym napięciem 16,2
    >to wsadzę do auta i na ile to starczy 2-3 dni ? skoro z alternatora
    >dalej nie dostanie więcej niż zmierzone 14,7V

    Cholera wie. Oni tam sie podniecaja ta gestoscia, i jakies podstawy to
    ma, bo jak siarczanow nie ma w elektrolicie, to sa w plytach.

    Z drugiej strony - IMO, jak forsuja akumulator duzymi pradami, to woda
    sie elektrolizuje, i wzrost gestosci moze wynikac z tego powodu, a nie
    z regeneracji plyt.

    A inne zrodla pisza, ze odsiarczenie plyt jest trudne i niepewne ...
    wiec takie jedno ladowanie moze pomoc tyle, co umarlemu kadzidlo.

    Kolejne pytanie - czy takie "gotowanie" aku przez pare godzin nie
    zaszkodzi mu bardziej niz zostawienie tak jak jest.
    A krotsze ladowanie ... da w ogole jakis efekt ?

    Tez mnie naszla ochota przetestowac i doladowac ... ale to ciezkie
    bydle, nosil nie bede :-)

    >W poprzednim aucie akumulator fabryczny Motocrafta, ale większy bo
    >65Ah przy tej samej pojemności silnika 1,6 miałem 11 lat.
    >W tym czasie RAZ dolewałem do niego wody - nigdy nie ładowałem.
    >No ale podobno teraz robią szajs ekologiczny wymagający specjalnej
    >troski...

    Poprzedni aku wytrzymal mi raptem 4 lata - i to jest troche malo. Cele
    zwarlo, ale objawy byly ciekawsze.

    Przy czym na codzien jezdze krotkie trasy, ale weekendowe wycieczki
    sie zdarzaja.
    A auto trzyma mi jakies 13.8V - troche malo.

    Moze jak padnie kolejny, to moze kupie taki z korkami i sie
    zainteresuje.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: