  • 1. Data: 2015-09-30 02:46:31
    Temat: Albo Wi-Fi, albo telefon
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Dziwną niechęć ma moja karta Wi-Fi do telefonu Samsunga: gdy podpinam ową
    słuchawkę do USB, to mi ona zrywa łączność Wi-Fi. Ta druga jest realizowana
    przez "gwizdek" od TP-Link'a, też wetknięty do USB-2. "Menadżer Urządzeń"
    żadnego konfliktu nie sygnalizuje, zresztą: ani jedno, ani drugie urządzenie nie
    mają w swych kartach zakładek "zasoby". Czyli... co? Nie mają więc ani adresów
    We/Wy -- ani przydzielonego im przerwania? Dziwne, zaiste.

    Spotkał się ktoś z tak rozkapryszoną parą, i może znalazł sposób na te ich
    wzajemne fochy?

    --
    Posiadasz wolne moce obliczeniowe? Dołącz do projektu BOINC -- przetwarzania
    rozproszonego, wykorzystującego domowy sprzęt, do profesjonalnych projektów.

  • 2. Data: 2015-09-30 06:53:44
    Temat: Re: Albo Wi-Fi, albo telefon
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 2015-09-30 02:46, (c)RaSz pisze:
> [...]
    > mają w swych kartach zakładek "zasoby". Czyli... co? Nie mają więc ani adresów
    > We/Wy -- ani przydzielonego im przerwania? Dziwne, zaiste.

    Ja bym obstawiał problemy z obciążalnością prądową portów USB. Niby są
    standardy, ale różnie to bywa. Paradoksalnie może pomóc podłączenie
    jednego z urządzeń przez hub USB 1.1 (lub chiński 2.0), albo wypróbuj
    porządny hub aktywny (ale to drożej). Sam używam chińskiego urządzenia
    pseudoaktywnego (Chińczyk oczywiście napisał, że to hub aktywny):
    konstrukcja w zasadzie pasywna, ale zasilanie portów "podciągnięte"
    zewnętrznym zasilaczem. Sprawdza się.

  • 3. Data: 2015-09-30 20:20:36
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mirekc" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    :
[...]

    To się pewnie i jakoś-tam kupy trzyma, ale... Ale dwa skonfliktowane urządzenia
    podpięte są z całkiem innej strony PC-towego pudła, czyli i do *odmiennych* (jak
    mi się "wydawa") zespołów zasilających -- czy nie?

    A tak zaś przy okazji, bo mnie "naszło": często gęsto pojawia się potrzeba
    sprawdzenia parametrów "U" czy "I" na portach USB właśnie. Czy ktoś już wpadł na
    pomysł (co to mi właśnie do głowy >>strzelił<<) aby wykonać, sprzedawać (no i na
    tym... zarabiać!) odpowiedniej przelotki, mającej na obu końcach wtyczkę /
    gniazdko (żeńskie / męskie) USB, a "w międzyczasie" wyjście na miernik? Jeśli
    ktoś z Was coś takiego zacznie produkować, pod wpływem niniejszego tekstu -- to
    dopraszam się o jakąś-tam gratyfikację!

    :
    : Paradoksalnie może pomóc podłączenie
    : jednego z urządzeń przez hub USB 1.1 (lub chiński 2.0),
    : albo wypróbuj porządny hub aktywny (ale to drożej).
    :

    Sugerujesz, że Kitajce oszukują "wszędzie, gdzie się tylko da? ;)

    A co do "hub aktywny", to ile to mnie (circa) za-kosztuje? No i co on jeszcze
    umie? Bo może bym się machnął, jeśli niezbyt drogo, bo do la-pa by się przydał,
    jako że w nim portów za mało, no i w dodatku to USB-jedynki są. A te (zdaje się)
    mają słabszą charakterystykę prądowo / napięciową, więc i pewnikiem zewnętrznego
    HDD nie zasilą...

    A jak już tem-temat wyskoczył, to przypomniały mi się dziwne excesy mojego
    stacjonarnego, związane z "innością" USB-1, i dwójki, a mianowicie bywało (bo
    już od jakiegoś czasu przestało) tak, że gdy wtykałem coś-tam w gniado, to
    Win-da skrzeczała, że "to urządzenie high-speed *może* funkcjonować szybciej", i
    namawiała, aby przełączyć je do USB-dwójki. Żeby było śmieszniej: wyświetlała
    spis portów, który miał taki "drobny" mankament, że ni-Ch**a nie szło z tego
    wyczaić, gdzie owe jedynki, a gdzie zaś 2-ki -- znajdują się *fizycznie*!
    Oczywiście OS tego *nie* wiedział, czyli i nie-powiedział, ale śmieszy mnie owa
    bezproduktywna "usłużność"...

    Ale ja nie o tym: istotna była taka sprawa, że owe jedynkowo-dwójkowe porty
    pojawiały się, i zamieniały całkiem jak duch białej damy: raz dany port "robił"
    za USB-1, a innym razem bez zająknięcia obsługiwał standard high-speed i (jak
    się wydaje) całkiem poprawnie. Ki diabeł?

    :
[...]

    Pasywna -- z zasilaczem? Myślałem, że pasyw. od aktyw. różni się waśnie
    obecnością dodatkowego źródła napięcia? Czym jeszcze?

    --

    Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
    pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak

  • 4. Data: 2015-10-01 14:38:05
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 2015-09-30 20:20, (c)RaSz pisze:
> [...]
    > podpięte są z całkiem innej strony PC-towego pudła, czyli i do *odmiennych* (jak
    > mi się "wydawa") zespołów zasilających -- czy nie?

    No właśnie nie. Wszystkie "strony" pecetowego pudła podpięte są do tej
    samej płyty głównej, a wszystkie porty USB na płycie głównej
    najprawdopodobniej zasilane są z jednego obwodu (chyba że masz jakąś
    super wypasioną, czytaj drogą, płytę, albo kartę rozszerzeń z portami USB).

> [...]
    > ktoś z Was coś takiego zacznie produkować, pod wpływem niniejszego tekstu -- to

    Za małe "odkrycie" na gratyfikację. Wykombinuj, jak zrobić układ
    pomiarowy, żeby na nim nie występował spadek napięcia. Dla urządzeń USB
    spadek o 0,1V może już zakłócić pracę (zwłaszcza jeśli napięcie "pływa").

    > : Paradoksalnie może pomóc podłączenie
    > : jednego z urządzeń przez hub USB 1.1 (lub chiński 2.0),
    > : albo wypróbuj porządny hub aktywny (ale to drożej).
    >
    > Sugerujesz, że Kitajce oszukują "wszędzie, gdzie się tylko da? ;)

    Czy wszędzie, to nie wiem, ale widziałem już kilka kitajskich hubów z
    napisem USB 2.0, co świadczyło tylko o tym, że są kompatybile z portami
    USB 2.0 w komputerze. Na swoich portach oferowały standard 1.1 z
    adekwatnym do tego (wolnym) transferem.

    > A co do "hub aktywny", to ile to mnie (circa) za-kosztuje?

    Prawdziwy aktywny? Myślę że ponad 100zł, ale to tylko szacunkowo, bo nie
    chce mi się szukać. Podobno masz łącze do Internetu, to sobie znajdź.

    > No i co on jeszcze umie?

    Regeneruje sygnały danych co pozwala na użycie długiego kabla, no i
    zwykle ma dużo portów.

> [...]
    > mają słabszą charakterystykę prądowo / napięciową, więc i pewnikiem zewnętrznego

    Trzeba było tak od razu. Jak to są jedynki, to prawdopodobieństwo że
    źródłem problemu jest przeciążenie USB wzrasta, moim zdaniem, tak gdzieś
    do 90%.

> [...]
    > Oczywiście OS tego *nie* wiedział, czyli i nie-powiedział, ale śmieszy mnie owa

    No wiesz: informacja gdzie są dwójki powinna być w instrukcji obsługi
    kompa... ;)

> [...]
    > za USB-1, a innym razem bez zająknięcia obsługiwał standard high-speed i (jak
    > się wydaje) całkiem poprawnie. Ki diabeł?

    A urządzenia nie były przypadkiem podłączane przez kabel? Kiepski kabel
    USB potrafi czynić takie cuda.

> [...]

    > Pasywna -- z zasilaczem? Myślałem, że pasyw. od aktyw. różni się waśnie
    > obecnością dodatkowego źródła napięcia? Czym jeszcze?

    Patrz wyżej, i jeszcze ceną. Taki pseudoaktywny kosztuje około 30zł
    (źródło - Allegro), prawdziwy aktywny - sporo więcej.

  • 5. Data: 2015-10-01 19:00:37
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    1 października 2015 14:38 Użytkownik "mirekc" napisał w
    news:muj9fg$2oe3$1@adenine.netfront.net ...
    :
    :
    : wszystkie porty USB na płycie głównej najprawdopodobniej
    : zasilane są z jednego obwodu (chyba że masz (...)
    : kartę rozszerzeń z portami USB).
    :

    No nie mam, ani wypasionej płyty gł. ani karty rozszerzeń. Czyli taka karta
    bierze prąd z innego źródła, i nie spowoduje obniżenia napięcia na USB
    "płytowych"? No i gdy do niej włożę coś prądo-żernego to nie wywołam
    "niedowoltowania" innych, niemniej istotnych składników PC-ta?

    : > (...)
[...]

    Ja nie elektronik, ja chemik, a i to też -- marny ;)

    No ale pamiętam, że dwa podstawowe mierniki dla elektryki -- czyli ten od U, i
    drugi, od "I" -- są w konstrukcji w zasadzie galwanometrami, z tym, że woltomierz
    ma mieć jak najwyższy opór wewnętrzny, zaś amperometr -- odwrotnie, jak
    najniższy. Jeśli od tego odbiegają, to są marnej klasy. Czy w dobie coraz to
    bardziej wyrafinowanych półprzewodników nie da się zrobić owych przyrządów tak,
    aby można mówić (z pewnym przybliżeniem) że woltomierz będzie miał opór
    wewnętrzny tak duży, że dla typowych wartości pracy USB -- spadek napięcia
    wywołany jego podpięciem będzie prawie żaden? A zaś amperomierz o.w. "niemal"
    zaniedbywalny? Ale jeśli tak piszesz, no to widać nadal jest wiele do
    zrobienia...

    :
    : > Bo może bym się machnął, jeśli niezbyt drogo, bo do la-pa by się przydał,
    : > jako że w nim portów za mało, no i w dodatku to USB-jedynki są.
    : >
    :
    : Trzeba było tak od razu. Jak to są jedynki, to prawdopodobieństwo że
    : źródłem problemu jest przeciążenie USB wzrasta, moim zdaniem, tak gdzieś
    : do 90%.
    :

    Nie, nie, nie! To całkiem inna maszyna. Mam kilka różnych takich w domu, z czego
    w użytku są trzy, ale i 4 pozostałe, choć mocno archaiczne -- w pełni sprawne, no
    i żal je wyrzucić, boć to kawał historii, i wspomnień sporo ;)

    Ten la-p jest już tak antycznej konstrukcji, że aż wstyd się przyznać, ale do
    ściągania poczty -- w sam raz, no i najporęczniejszy. Natomiast topikowy problem
    mam z całkiem inną maszyną, stacjonarną. Zresztą w innym miejscu zaznaczyłem
    przecież, że ma ona porty USB-2, przeoczyłeś.

[...]

    Instrukcja już dawno temu gdzieś-tam trafiła na do "okrągłego segregatora", a na
    stronie producenta zbyt wiele wyczytać się nie da. A zaś przede wszystkim: każdy
    z portów akceptował w tym, czy innym czasie urządzenie high-speed bez
    wierzgania, czyli *wszystkie* są (powinny) "dwójkowe". No ale nie mam metody
    zweryfikowania tego inaczej, niż tylko przez zdanie się na protesty, wysyłane
    przez Win-dę... Tak czy siak: śmieszyła mnie ta nadgorliwość O-eS-u...

    : >
[...]

    Oba przez kabel, no ale gdy są podpinane
    osobno -- to już (od pewnego czasu) żadne nie wierzga...

    :
[...]

    Czyli ten pseudo~ w żaden *pozytywny* sposób nie wpłynie
    na działanie urządzenia podpiętego "na sznurku"?

    --
    Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
    dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom - zależy ZNACZNIE bardziej.

  • 6. Data: 2015-10-01 19:34:51
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > ktoś z Was coś takiego zacznie produkować, pod wpływem niniejszego tekstu -- to

    Sporo tego jest na Allegro, np.:
    http://allegro.pl/miernik-pradu-ladowania-woltomierz
    -usb-lc19-i5541650298.html

  • 7. Data: 2015-10-02 07:56:48
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 2015-10-01 19:00, (c)RaSz pisze:
> [...]
    > "płytowych"? No i gdy do niej włożę coś prądo-żernego to nie wywołam
    > "niedowoltowania" innych, niemniej istotnych składników PC-ta?

    Taka karta bierze zasilanie ze złącza PCI. Nie znam na tyle konstrukcji
    współczesnych płyt głównych żeby wiedzieć, na ile i w jaki sposób obwody
    zasilania tych złączy są separowane i filtrowane (w końcu i tak wszystko
    "idzie" z jednego zasilacza), ale na ogół jest to robione "porządnie". W
    praktyce jak podłączałem dwa prądożerne urządzenia USB jedno do karty a
    drugie do płyty głównej, to było lepiej, niż kiedy oba były podpięte do
    płyty lub oba do karty.

    [...]
> [...]
    > zaniedbywalny? Ale jeśli tak piszesz, no to widać nadal jest wiele do

    Hmmm... Jak widać ktoś to już zrobił. Ciekawe, czy takie urządzonko jak
    zaprezentowane przez Uncle Pete pozwala tylko na ładowanie, czy również
    na niezakłóconą komunikację. No ale moja ciekawość nie jest na tyle
    duża, żeby kupić i sprawdzić. Gdyby jednak ktoś sprawdził, proszę o info
    na grupie.

    [...]
    > Czyli ten pseudo~ w żaden *pozytywny* sposób nie wpłynie
    > na działanie urządzenia podpiętego "na sznurku"?

    Do końca nie wiem, bo mam tyle negatywnych doświadczeń z różnymi
    "sznurkami" USB, że od jakiegoś czasu staram się, żeby były jak
    najkrótsze i najgrubsze (najlepiej markowe USB 2.0 lub nawet 3.0).
    Gdybym jednak próbował, to porządny, krótki "sznurek" od kompa do huba,
    a dalej można eksperymentować.

  • 8. Data: 2015-10-02 07:59:01
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 2015-10-01 19:34, Uncle Pete pisze:

    > Sporo tego jest na Allegro, np.:
    > http://allegro.pl/miernik-pradu-ladowania-woltomierz
    -usb-lc19-i5541650298.html

    Czy podłączenie smartfona przez takie urządzonko umożliwia tylko
    ładowanie, czy również niezakłóconą komunikację? Jeśli ktoś to sprawdził
    (ale praktycznie, "teoria" mnie nie interesuje), to proszę o info.

  • 9. Data: 2015-10-02 10:52:13
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Czy podłączenie smartfona przez takie urządzonko umożliwia tylko
    > ładowanie, czy również niezakłóconą komunikację? Jeśli ktoś to sprawdził
    > (ale praktycznie, "teoria" mnie nie interesuje), to proszę o info.

    Zamówiłem jeden taki, sprawdzę i napiszę. Ale nie widzę powodu, dlaczego
    miałaby nie działać komunikacja, jest na oddzielnych przewodach.

  • 10. Data: 2015-10-05 18:04:16
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Czy podłączenie smartfona przez takie urządzonko umożliwia tylko
    > ładowanie, czy również niezakłóconą komunikację? Jeśli ktoś to sprawdził
    > (ale praktycznie, "teoria" mnie nie interesuje), to proszę o info.

    Kupiłem ten:
    http://allegro.pl/miernik-woltomierz-tester-napiecia
    -na-usb-ak306a-i5663111420.html

    Komunikacja działa, ale port USB3 przestawia się w tryb USB2.