  • 41. Data: 2012-05-04 01:44:09
    Temat: Re: Ale wtopiłem... aż się pochwalę
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 May 2012, Shrek wrote:

    > A na pręgierzu, to że nawet opakowania od tych rzeczy tylko w folię
    > bąbelkową;)

    Na foto.cyfrowa dawno temu było z pytaniem czym zabezpieczać
    filtr ochronny (na obiektyw) za 700 ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 42. Data: 2012-05-04 09:37:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 03 May 2012 23:20:32 +0200, BartekK napisał(a):
    > To już nawet nie problem oderwania magnesu od auta, ale ponad pewną
    > prędkość jest problem z większością długich anten - są na tyle
    > wygięte/pochylone, że swr, kierunkowość i wszystko tak się rozjeżdża, że
    > całkiem tracą parametry, łączność ginie prawie zaraz.

    Nie przesadzasz ? Na kawalku drutu mozna rozmawiac.
    Nie na 20 km, ale tyle to przy lepszej antenie nie zawsze gwarantowane.

    J.

  • 43. Data: 2012-05-04 19:28:50
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Thu, 3 May 2012 20:01:43 +0200, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:

    >Dlaczego chcesz mieć zrysowane? Przyklejasz cienką folię przeźroczystą
    >i na to stawiasz antenę magnetyczną. Widziałeś zabezpieczenia nadkoli
    >w Yariskach?

    Ja już widziałem bezbrawny lakier z metalica zerwany razem z tą folią.
    Pod wpływem czynników atmosferycznych (pewnie słońca w szczególności)
    folia stała się jednością z lakierem.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 44. Data: 2012-05-05 01:09:38
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-05-04 09:37, J.F. pisze:

    > Nie przesadzasz ? Na kawalku drutu mozna rozmawiac.
    > Nie na 20 km, ale tyle to przy lepszej antenie nie zawsze gwarantowane.
    Można i na kablu od żelazka. Spradzałem swr - przy >200 z 1.1 leci ponad
    3, i zasięg jest naprawdę paskudny, nie wynika to nawet z samego swr,
    tylko z tego, że wygięta antena ma kierunkowe promieniowanie w kosmos i
    w grunt, zamiast do przodu i do tyłu auta. A przy ~200 robisz 3,3km w
    minutę, a przez to zasięgu też masz "ledwo chwilę" - nim się odezwiesz,
    nim ktoś odpowie, to już go nie ma, zwłaszcza że on też przeważnie
    jedzie, w przeciwną stronę...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 45. Data: 2012-05-05 09:02:56
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-05-04 19:28, jerzu pisze:

    > Ja już widziałem bezbrawny lakier z metalica zerwany razem z tą folią.
    > Pod wpływem czynników atmosferycznych (pewnie słońca w szczególności)
    > folia stała się jednością z lakierem.

    Dobrze, że bazowy lakier został. Klar zawsze można położyć odnowa.

  • 46. Data: 2012-05-05 11:50:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello jerzu,

    Friday, May 4, 2012, 7:28:50 PM, you wrote:

    > Ja już widziałem bezbrawny lakier z metalica zerwany razem z tą folią.
    > Pod wpływem czynników atmosferycznych (pewnie słońca w szczególności)
    > folia stała się jednością z lakierem.

    A podobno to tylko w 8000 Lanosów był lakier zrywalny...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 47. Data: 2012-05-05 18:29:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 May 2012 11:50:05 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > A podobno to tylko w 8000 Lanosów był lakier zrywalny...

    Nie doceniasz firmy 3M :-)

    Niektore klejem sa znakomite.

    J.

  • 48. Data: 2012-05-05 18:59:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Saturday, May 5, 2012, 6:29:31 PM, you wrote:

    > Nie doceniasz firmy 3M :-)

    Bardzo cenię firmę 3M :)

    > Niektore klejem sa znakomite.

    Jasne. Ale są również kleje przeznaczone do tego, żeby dało się
    odkleić. Nie każę używać folii z klejem permanent.

    --
    Best regards,
    RoMan